• 17-02-2024, 10:22:31
    #10
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam alırken antifriz istiyorum mu demem lazım silecek suyuna da antifriz koyuyolar ya acemiyim biraz yanlış koymayım 😅
    Antifreeze istediğinde bilirler. Antifreezeli cam suyu demedikçe kimse cam suyu vermez. Aldığının derecesine dikkat et -50 dereceden yükseğini almaya çalış. Araç ortalama 12 litre sıvı alır, sen 3 litre anti koyacaksın. -45 derece koyduğunda %50 karışımda derece -23e düşer. 4te 1i oranında olduğunda daha da düşecektir. Sen kırmızı anti istiyorum de, dediğim markalardan almaya bak. Pembe dediğin kırmızı olarak geçer.
  • 17-02-2024, 11:06:25
    #11
    DoraOtomotiv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Antifreeze istediğinde bilirler. Antifreezeli cam suyu demedikçe kimse cam suyu vermez. Aldığının derecesine dikkat et -50 dereceden yükseğini almaya çalış. Araç ortalama 12 litre sıvı alır, sen 3 litre anti koyacaksın. -45 derece koyduğunda %50 karışımda derece -23e düşer. 4te 1i oranında olduğunda daha da düşecektir. Sen kırmızı anti istiyorum de, dediğim markalardan almaya bak. Pembe dediğin kırmızı olarak geçer.
    Karışım derken hocam üstüne su da mı eklememiz gerekiyor?
  • 17-02-2024, 11:09:16
    #12
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karışım derken hocam üstüne su da mı eklememiz gerekiyor?
    Şimdi sizin aracınızda su bitti şeklinde gördüğünüzde blok, radyatör, devirdaim hortumları derken yaklaşık 6-8 litre sıvı zaten var. Bunun saf su olduğunu düşündüğümüzde sizin -56 derece antinizi koyunca bu sıvı ile karıştığında derecesi düşecek o yüzden sizin su koymanıza gerek yok.
  • 17-02-2024, 11:17:23
    #13
    Shell gibi istasyonlardan temin edebilirsiniz. Orijinal olur pahalı olur.
  • 17-02-2024, 12:14:56
    #14
    DoraOtomotiv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi sizin aracınızda su bitti şeklinde gördüğünüzde blok, radyatör, devirdaim hortumları derken yaklaşık 6-8 litre sıvı zaten var. Bunun saf su olduğunu düşündüğümüzde sizin -56 derece antinizi koyunca bu sıvı ile karıştığında derecesi düşecek o yüzden sizin su koymanıza gerek yok.
    Teşekkürler hocam