10-15 sene öncesi bu forum gerçekten bilgi kaynağı, yardımlaşma yeriymiş. Özellikle baktım uzunca o zamanki açılan konulara sohbetlere gerçekten harika insanlar varmış. Onların çoğu şuan emekli olup bağ bahçe işlerine başlamıştır ama bize ne oldu ya 😁
Benim eksiğim forumu geç keşfetmem olmuş kesinlikle. Umarım eski üyeler konu altına gelip bir kaç sohbet eder de ders alırız, bir şeyler öğreniriz 😊😊
r10 kuruluş hikayesi çok farklı tabi, o günkü şartlarda düşündüğümüz ve hedeflediğimiz şey bugünkü forum şartların oluşmasını düşünmedik açıkcası ben düşünmedim.
Ama 2008-2009'da zaten artık belli oldu yardımlaşmanın geri planda kalacağı.
Ticaret odaklı olmaya yavaş yavaş başladı ama bunun da olması gereken şartlar da bence;
Kuruluşunda bizler çocuktuk, öğrenciydik yani "maddi" kaygı ikinci plandaydı.
Kuruluş aşamasındaki herkesin zaten ek geliri vardı. Google ads, mp3, sms, iddaa vs vs herkes zaten kazanç sağlıyordu bir şekil.
İyinet (forum) admin toplu ban atınca, MSN üzerinden mert (radmin) ve diğer arkadaşlar bunun böyle devam etmeyeceğini karar verip mert r10.net alan adının boşta olduğunu ve forumu kurduğu gelin orada takılalım demişti.
Yani çok bilinçli bir şekilde, forum kuracağız şöyle yapacağız böyle yapacağız bir plan yoktu tamamen o günkü şartların getirdiği durumdu.
Üyelik sadece davet usulü oluyordu, küçük ama etkili bir grup vardı.
Örnek vermek gerekirse PHP konusunda takıldığınız yer mı var ? Kodunuz da hata mı var ? Konuyu açarsınız ve bilgisi olan elinden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışrdı.
Veya yeni bir kazanç sistemi mi var ? Google tarafından güncelleme var, vs vs herkes bildiğini aktarmaya çalışırdı ama gelin görünkü zaman geçiyor arkadaşlar.
O kişiler hepsi okulunu okudu, iş güç sahibi oldu, evlendi çoluk çocuk ve bilgisinin DEĞERLİ olduğunu fark ettiler ve zamanda kısıtlı arkadaşlar. Ben öğrenci iken 15-18 saat forumda aktif idim şuan sadece günlük 5 dk bakıp çıkabiliyorum.
Bazen konular görüyorum yardımcı olalım yazayım ama vakit olmuyor.
Vakti olanda bilgisinin ve emeği karşılığında ücret istemekte, ki normal bir durum.
Ama bilgiye ulaşmak artık daha kolay, youtube, yapay zeka, github vs gibi onlarca farklı kaynak var.
Eskiden php kitablarından bakardık kodlara, kod kütüphaneleri böyle bol değildi, kaynaklar sınırlıydı.
Kısaca eski üyeler hayatlarına devam etmeye çalışıyorlar, eskiler eskide kaldı bir nebzede. Şimdi artık sıra sizde, bizler bir noktaya getirdik sizler daha ileri götüreceksiniz.