• 18-01-2024, 01:02:07
    #1
    Merhabalar,
    Abilerim, Kardeşlerim iyi geceler diliyorum
    Kafama takılan bir konuyu sizi ailem gibi gördüğüm için ve tecrübesi olabilecekler olduğundan sizlerle paylaşmak istedim
    Ben 6 gün önce 18 yaşıma girdim ve kalp aort kapağımda hafif çürüme ve aort damarında hafif tıkanma var, son 7-8 yıldır sürekli düzenli olarak takiplerimi yapıyoruz ve durumumda kötüye doğtur giden bir değişiklik yok.
    Hafif kapak çürümesi ve damar daralması mevcut.

    Doktorlarımla görüştüğümde durumun kötüye gitmesi durumunda tıkanma için anjiyo, kapak değişimi için ise ameliyat gerekiyor.
    Şuan ameliyatlık bir durumum yok, Sadece doktorum 1 yıl sonrada 5 yıl sonrada 10 yıl sonrada kapak işlevini yitirebilir, o zaman ameliyat gerekir dedi.

    R10'da yakınlarını bu nedenle kaybeden insanlar görünce biraz endişeye kapıldım açıkcası,
    Daha çok yapacak şeyim var çok hayallerim var ve bunları gerçekleştirmek için hiç durmadan çalışıyorum.

    Sorum ise de şu bu kapak ameliyatı riski hakkında bilgisi olan varmıdır, yüksek riskli bir ameliyat mı?
    Sağ çıkma ve sonrasında yaşam ihtimali ne kadardır?
    Teşekkürler, İyi Geceler
  • Kabul Edilen Cevap
    • 1 Beğeni
      MaxKreatif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Merhabalar,
      Abilerim, Kardeşlerim iyi geceler diliyorum
      Kafama takılan bir konuyu sizi ailem gibi gördüğüm için ve tecrübesi olabilecekler olduğundan sizlerle paylaşmak istedim
      Ben 6 gün önce 18 yaşıma girdim ve kalp aort kapağımda hafif çürüme ve aort damarında hafif tıkanma var, son 7-8 yıldır sürekli düzenli olarak takiplerimi yapıyoruz ve durumumda kötüye doğtur giden bir değişiklik yok.
      Hafif kapak çürümesi ve damar daralması mevcut.

      Doktorlarımla görüştüğümde durumun kötüye gitmesi durumunda tıkanma için anjiyo, kapak değişimi için ise ameliyat gerekiyor.
      Şuan ameliyatlık bir durumum yok, Sadece doktorum 1 yıl sonrada 5 yıl sonrada 10 yıl sonrada kapak işlevini yitirebilir, o zaman ameliyat gerekir dedi.

      R10'da yakınlarını bu nedenle kaybeden insanlar görünce biraz endişeye kapıldım açıkcası,
      Daha çok yapacak şeyim var çok hayallerim var ve bunları gerçekleştirmek için hiç durmadan çalışıyorum.

      Sorum ise de şu bu kapak ameliyatı riski hakkında bilgisi olan varmıdır, yüksek riskli bir ameliyat mı?
      Sağ çıkma ve sonrasında yaşam ihtimali ne kadardır?
      Teşekkürler, İyi Geceler
      Geçmiş olsun. Bunlar çok detaylı konular, kan tahlilleri, eko, bt, anjiyo sonuçları olmadan yorum yapmak çok doğru değil ancak şunları bilmeni istiyorum;

      Kalp kapakçıkları ani ölüm meydana getirmez, zamanla işlevini yitirmesi yorgunluk, ritim bozuklukları, tansiyon.. gibi senin hissedebileceğin sonuçlar doğurur. Zaten bu aşamalar hissedilir ve doktora gidilip, değişimi sağlanır.

      Zamanla derken ne kadar bir zamandan bahsediyorsun diye sorarsan, bazen birkaç sene, bazen 30 sene. Senin yaşının genç olması dolayısı ile aort kapağında ki daralma/kaçırma/kireçlenme'nin(çürüme diye birşey yoktur.) hızlı bir şekilde ilerlemiyeceğini tecrübeme dayanarak söyleyebilirim.

      LAD damarındaki tıkanıklık(Aort değil) ise kapakçığa göre daha ciddi bir konudur ancak gene yaşının genç olması dolayısı ile bununda sana senelerce sorun yaratacağını düşünmüyorum.

      Tek yapman gereken mutlaka ama mutlaka 6 ayda bir kontrollerini yaptırman. Kontrollerini aksatmadığın takdirde hiçbirşey olmayacaktır Allah'ın izni ile.
  • 18-01-2024, 01:05:24
    #2
    Merhaba, öncelikle çok geçmiş olsun. Sorunuzun çeşitleri aktif olarak aşağıda ilettiğim konuda tartışılıyor. Göz atmanızı öneririm

    https://www.r10.net/sorum-var/395688...riskli-mi.html
  • 18-01-2024, 01:06:49
    #3
    rivy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, öncelikle çok geçmiş olsun. Sorunuzun çeşitleri aktif olarak aşağıda ilettiğim konuda tartışılıyor. Göz atmanızı öneririm

    https://www.r10.net/sorum-var/395688...riskli-mi.html
    Merhabalar,
    Teşekkürler
    @saqi; Abimin bilgisi dahilinde sanırım, Müsaitlik durumun olması durumunda cevabını seve seve beklerim
  • 18-01-2024, 01:09:28
    #4
    Hocam öncelikle geçmiş olsun , ama böyle kötü düşünmeyin . Ölüm herzaman hasta olana gelmiyor r10 ' da veya r10 dışında hergün birilerinin tanıdığı bir sebepten dolayı hayatını kaybediyor zaten . Doktorların görüşü burdaki kişilerden alacağınız görüşlerden çok çok daha kıymetli . Hele ki tıbbın bu kadar gelişmiş olduğu bir zamanda hiç moralinizi bozmayın . Daha çok gençsiniz ve inşalllah yaşayacak çok daha güzel günleriniz olacak . Siz yeter ki buna inanın .
  • 18-01-2024, 01:10:48
    #5
    ibrahim10live adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öncelikle geçmiş olsun , ama böyle kötü düşünmeyin . Ölüm herzaman hasta olana gelmiyor r10 ' da veya r10 dışında hergün birilerinin tanıdığı bir sebepten dolayı hayatını kaybediyor zaten . Doktorların görüşü burdaki kişilerden alacağınız görüşlerden çok çok daha kıymetli . Hele ki tıbbın bu kadar gelişmiş olduğu bir zamanda hiç moralinizi bozmayın . Daha çok gençsiniz ve inşalllah yaşayacak çok daha güzel günleriniz olacak . Siz yeter ki buna inanın .
    Çok teşekkür ederim hocam, Kesinlikle katılıyorum üstteki hocamın gönderdiği konuya denk gelmiştim, görünce biraz kafaya taktım
  • 18-01-2024, 01:14:31
    #6
    MaxKreatif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkür ederim hocam, Kesinlikle katılıyorum üstteki hocamın gönderdiği konuya denk gelmiştim, görünce biraz kafaya taktım
    Hocam bu ameliyatı çocuk , genç , yaşlı herkes olabiliyor . Başka hastalığı olur , yaşlı olur vs. ona riskli derler . Ama siz daha gençsiniz internet ortamından hastalık araştırmaya kalkarsak en ufak baş ağrısından tümör çıkarırlar hocam . O yüzden dediğim gibi siz kendinizi iyi hissettikten , bu hastalık bana birşey yapmaz diye inanıp Allah ' a güvendikten sonra gerisinin önemi yok
  • 18-01-2024, 01:15:52
    #7
    Rabbim şifa versin hocam pozitif düşünün iyi olacaksınız ins ben de 2022 Mayıs ayinda beynimdeki tümör sebebiyle ameliyat oldum burada sizin gibi konu da açmıştım hatta profilimde mevcut. Beynimin tam ortasında olduğu için yapacak doktor bile zor bulduk ama şükür derdi veren rabbim dermanı da veriyor. Kontrollerinizi duzenli yapın ve en önemlisi doktorunuza güvenin ve internetten araştırma yapmayın psikolojik olarak çok etkiliyor. İns iyi olacaksinizdir.
  • 18-01-2024, 01:19:32
    #8
    ibrahim10live adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu ameliyatı çocuk , genç , yaşlı herkes olabiliyor . Başka hastalığı olur , yaşlı olur vs. ona riskli derler . Ama siz daha gençsiniz internet ortamından hastalık araştırmaya kalkarsak en ufak baş ağrısından tümör çıkarırlar hocam . O yüzden dediğim gibi siz kendinizi iyi hissettikten , bu hastalık bana birşey yapmaz diye inanıp Allah ' a güvendikten sonra gerisinin önemi yok
    RaXeS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rabbim şifa versin hocam pozitif düşünün iyi olacaksınız ins ben de 2022 Mayıs ayinda beynimdeki tümör sebebiyle ameliyat oldum burada sizin gibi konu da açmıştım hatta profilimde mevcut. Beynimin tam ortasında olduğu için yapacak doktor bile zor bulduk ama şükür derdi veren rabbim dermanı da veriyor. Kontrollerinizi duzenli yapın ve en önemlisi doktorunuza güvenin ve internetten araştırma yapmayın psikolojik olarak çok etkiliyor. İns iyi olacaksinizdir.
    Çok teşekkür ederim, psikolojik olarak çok etkiliyor gerçekten, üstteki konuyu biraz okuduktan sonra alt üst oldum
  • 18-01-2024, 01:22:26
    #9
    Geçmiş olsun