• 05-12-2023, 14:18:31
    #1
    Merhabalar, çalıştığım firma bir grup şirketi. Şirkette e-ticaret yöneticisi pozisyonundayım. İçerde 20 30k kadar ürün var fakat firma vadeli alıp vadeli sattığı için e-ticaret tarafına uymuyor bu sebepten saygı değer mükemmel yöneticilerim farklı ürün bulun diyor. Tamam diyorum kendi satın almamı kendim yapayım diyorum...

    Ürün buldum ortalama 2.3m peşin para mal aldığında (e-ticaret) 3.2m ciro yapıyor. (Kargo komisyon hariç)
    Kısacası %10 15 kar ettiriyor. Ortalama dönüş süresi 60 90 gün. 21 gün vadesi var pazaryerlerinde. 21 gün sonra paran cebinde. (kaldıki firmanın cirosu kat kat yüksek bu istediğim paradan)

    Neyse çıktım bana bütçe verin 2.3m dedim. Mal alcaz ciro yapmak için karımız bu dedim. Mali müşavirimiz hesapladı etti paranın enflasyondan maliyeti cart curt dedi zarar eder dedi. Ben vadeliye koysam daha çok kazanırım dedi. Hesaplarken bunu da göz önünde bulundur dedi.

    Acayip sinirlendim... Kendi kendime o zaman biz mal satmayalım mal araştırmıyım boşu boşuna dedim içimden. Ve çıktım odasından. Böyle bir mantık var mı? Hem ciro yapın ürün bulun hemde ürün buldun ama faizi daha çok kazandırıyor veremem bütçe iyi valla. Neymiş enflasyon o bu ...

    Sadece bir serzenişte bulunmak istedim.
  • 05-12-2023, 14:26:08
    #2
    o mali müşavir değil MAL müşavir o zaman şirketi kapatsınlar tüm parayı faize atsınlar niye uğraşıyorlar böyle insanlarda para oluyor ya ben ona yanıyorum
  • 05-12-2023, 14:26:18
    #3
    Çok doğru söylemiş, adam hiç riske girmeden kazanabileceği para için neden kendini riske atsın ki? Ticaret tam olarak o adamın bahsettiği gibi oluyor amaç riske gireceksen daha fazla kazanacaksın.
  • 05-12-2023, 14:27:22
    #4
    Adam bir bakıma haklı. Malı alıp elinde tutup satış riskini vs hesapladığında bankaya koyup ay sonu elin cebinde faizini alıp yemek daha kolay geliyor. ( bu tür calışanların amacı zaten bu )Bu durum daha çok uzun dönem sürecek kar marjları bu dönem malum ekstrem ürünler hariç fazla yüksek değil çünkü enflasyon oranları açıklanan oranlardan çok çok yüksek.
    Elbette senin serzenişini anlıyorum benimde işletmem var bu dönemde eleman çalıştırıp üretim yapmak kadar aptallık olamaz ( kendi görüşüm) bu kadar kişiyle müşteriyle ıvırı zıvırı ile uğraşana kadar bankaya yatırıp her gün bir yerde yiyip içip gezmek daha rahat bir seçenek. Bunun nedeni belli o konuya girmiyorum. Kendimden örnek vereyim bir hammaddeyi alıp depolasam 1 ay sonra en az %40 kar elde ediyorum ama fabrika bir kez var sorumluluklarımız var ve boğuşmaya devam ediyoruz.
    Son söz olarak serzenişini anlamakla beraber işverenlerinin de haklı olduğunu belirtmek istiyorum.
    kolay gelsin.
  • 05-12-2023, 14:27:57
    #5
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok doğru söylemiş, adam hiç riske girmeden kazanabileceği para için neden kendini riske atsın ki? Ticaret tam olarak o adamın bahsettiği gibi oluyor amaç riske gireceksen daha fazla kazanacaksın.
    Hocam haklı olabilirsiniz o zaman firmayı komple kapatsınlar faize yatırsın niye helalinden ticaret yapıyor firma sahibi? Veya bu kadar esnaf...
  • 05-12-2023, 14:30:05
    #6
    Skydancer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama konu şu: Ciro yapın isteği varmış.
    ben sizden kar beklemiyorum ciro bekliyorum lafı var ortada...
  • 05-12-2023, 14:30:25
    #7
    Skydancer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama konu şu: Ciro yapın isteği varmış.
    tamam işte ciro isteği hepimizin var ama adam 90 gün parayı bağlamamayı tercih edebilir. Kar marjı ve piyasa şartları her an değişebiliyor malum
  • 05-12-2023, 14:31:21
    #8
    Skydancer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama konu şu: Ciro yapın isteği varmış.
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben sizden kar beklemiyorum ciro bekliyorum lafı var ortada...
    eğer bu söylem varsa arkadaşların bir psikolog görüşmesine gitmesi gerekiyor.
  • 05-12-2023, 14:31:22
    #9
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam haklı olabilirsiniz o zaman firmayı komple kapatsınlar faize yatırsın niye helalinden ticaret yapıyor firma sahibi? Veya bu kadar esnaf...
    Hocam zamana göre hareket etmek diye bir şey var, şuanda faiz yüksek ve düşük olduğu zaman paralar yatırıma döner. Ayrıca bu kadar esnaf helalinden iş yapıyor diyorsunuz ama gerçek değil.

    Git bak büyük ve küçük kaç esnaf adam gibi vergisini ödüyor? Hepsi önce devletten çalışıyor. Helal iş yapan çok çok çok az sayıda esnaf var. Ek olarak öyle %20 - 30 karla iş yapan adamlar yüksek fiyatlı ürün satanlardır gerisi zten %100 den fazla fiyat yazıyor.

    5 yıl kadar önce çocuk kıyafeti satıyorduk bilindik markaların orijinal ürünleri hemde. biz %200 karla adamların yarı fiyatından daha ucuza satıyorduk o zamanlar.