• 10-10-2023, 15:33:56
    #1
    Arkadaşlar gr dijitalde 1.655 tl kuyumcu 1755 tl satıyor.
  • Kabul Edilen Cevap
    • 1 Beğeni
      gr da 100 tl fark hiç normal değildir. Kuyumcular genelde toptancısının sitesine bakarak işlem yaparlar. Mesela çoğu kuyumcular, kuyumcu toptancısı olan harem altının ekranı açıktır. Alacağınız gr adetine göre gr da 3 - 5 - 7 tl gibi rakamlar üzerine koyup satarlar. Alacağınız gr adetine göre değişir..

      Mesela en karlı altın işçiliksiz olan çekme altındır (has altındır) Bildiğiniz tenekeye benziyor ve alım yaptığınızda size makas ile kesip veriyorlar : ))

      100 tl kar koyan kuyumcudan sakın almayın. Sonra alımda ve satımda 100 tl koyduklarını düşünürseniz 200 tl makas farkı ödemiş oluyorsunuz demektir.

      Altın yükseldiğinde sizinle aynı gün aynı altın alan bir başka yatırımcı 200 tl kar ile satarken siz ana paranıza ulaşmış olursunuz.

      örneğin: sizinle aynı gün 100 gr altın alan bir başka kişi 20.000 tl kar ederken, siz ana paranıza ulaşmış olursunuz.
  • 10-10-2023, 15:35:37
    #2
    kuyumcusuna göre değişmekle beraber normal..
  • 10-10-2023, 15:36:40
    #3
    ben genelde 1 2 tl makasla işlem yapıyorum
  • 10-10-2023, 15:36:45
    #4
    Bizim orda internette neyse o fiyattan satıyorlardı, normal değil bence
  • 10-10-2023, 15:37:20
    #5
    bizim burdada aynısı normal bence
  • 10-10-2023, 15:38:53
    #6
    Geçen çeyrek aldım 2800'e çarşıda yan yana 3 tane kuyumcuya sordum daha sonradan birisi 2750 dedi birisi 2740 dedi birisi 2780 dedi yan yana olmalarına rağmen.
    Herkes kafasına göre kar koyuyor sanırım
  • 10-10-2023, 15:39:08
    #7
    Yerine göre oluyor hocam başka yerlerede sorarım alırken ben.
  • 10-10-2023, 15:40:08
    #8
    Her dükkanın gelir ve giderleri farklıdır hocam, bankalarda aynı şekilde dövizleri kâr marjı koyarak satıyorlar.
  • 10-10-2023, 15:40:16
    #9
    CanOffline adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben genelde 1 2 tl makasla işlem yapıyorum
    nasıl oluyor hocam?