Arkadaşlar merhaba.
pionluk, piverr vb. platformlardaki durumu düşünün.
X şirketi (aracı), Y şirketi/şahsı (alıcı), Z şirketi/şahsı (hizmet sunan/freelancer) var.
Y, X'e ödeme yapıyor. X, Z'den komisyon kesip kalan tutarı ödüyor.
Peki mesela şopiyer gibi bir firma, vergi levhası bile olmayan satıcılara para öderken bunu nasıl gider olarak gösterebiliyor? Gider olarak gösteremezse kar olarak gözükecek ve vergisini ödemek zorunda kalacak çünkü.
Aydınlatırsanız sevinirim.