• 03-09-2023, 01:33:39
    #1
    Sorun çözüldü, herkese teşekkürler
  • Kabul Edilen Cevap
    • 1 Beğeni
      kalipsotr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Merhaba, sizleri yeniden rahatsız ediyorum ancak sormam gereken yeni bir soru var. Yanıtlarsanız çok memnun olurum.

      Örneğin 15.000₺ harcama yaptık ve bu harcamayı 3 taksitli yaptık.

      Aylık taksit tutarımız 5.000₺ oluyor, asgari ödeme tutarını %40 olarak hesaplıyorum yani 2.000₺ yapıyor.

      Bu durumda mesela ilk ay sadece asgari ödeme tutarı olan 2.000₺'yi ödedik, geriye biliyorsunuz 3.000₺ kalıyor.

      Bu 3.000₺ bir sonraki ayın taksidi olan 5.000₺'nin üzerine mi ekleniyor? Yani bir sonraki ay taksidimiz 5.000₺ değil 8.000₺ mi oluyor?
      Taksit ve dönem borcu farklı kavramlar... 3000 TL borç takip eden aya kalırsa takip eden ay 8000 TL dönem borcu olur. Ama ondan sonraki ayki 5000 TL takside 3000 TL daha eklenmez: tabii takip eden ayda 3000 TL’yi ödemişsen. Ödenmeyen tüm borçlar faiziyle sonraki aya taşınır, çoklanmadan, taksitlenmeden, dümdüz; ta ki ödenene kadar.
  • 03-09-2023, 01:42:35
    #2
    asgari ödeme 1/5i hocam, ayrıca zaten siz cekerken ödeme planina göre vade faizi koyuyor ödemeyi aksattiginiz kismin faizini ekler
  • 03-09-2023, 01:43:36
    #3
    Konu sahibini izniyle takip
  • 03-09-2023, 01:43:55
    #4
    metean adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    asgari ödeme 1/5i hocam, ayrıca zaten siz cekerken ödeme planina göre vade faizi koyuyor ödemeyi aksattiginiz kismin faizini ekler
    Asgari ödeme tutarı sanırım 25.000₺ altındaki kartlar için 1/5 hocam ama benim limitim 100.000₺ olduğu için %40 oluyor.
  • 03-09-2023, 01:59:50
    #5
    kalipsotr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, kredi kartı ile alakalı aklıma takılan bazı sorular var, aslında bildiğimi düşünüyorum ama emin olmak için sormak istedim

    Örneğin 12 taksitli 80.000₺ harcama yaptık ve aylık taksit tutarımız 6.666₺ oldu. Bunun asgari ödeme tutarı ise (%40) 2.666₺ oldu. Bankanın sitesinde alışveriş faizi %2,81 olarak belirtilmiş.

    1. Soru: İlk ayda sadece asgari tutarı ödedik diyelim geriye kalan ekstre borcu 4.000₺ oluyor. Alışveriş faizi bu 4000₺'lik kısma değil geri kalan borcun tamamına yani 77.334₺'lik kısma yansıtılıyor değil mi?

    2. Soru: Eğer dediğim gibi 77.334₺'lik kısma yansıtılıyor ise borç %2,81 olarak hesaplandığında (2.173₺) 79.507₺ oluyor değil mi?

    3. Soru: Sitede "Ekstre kesim tarihinden itibaren günlük olarak uygulanır." ibaresi yer alıyor. Günlük olarak uygulanır dediği her gün borç 2.173₺ artıyor mu? Bu soru saçma gelebilir ama günlük dediği için kafam karıştı
    1. Alışveriş faizi 4.000 TL'ye uygulanır.
    2. Bkz. 1
    3. Günlükten kasıt aylık %2,81 olarak belirttiğin oranın 30'da 1'inin gün gün yansıyacağı. Yarım ay ödemezsen 2,81/2=1,41 gibi...
  • 03-09-2023, 02:05:21
    #6
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. Alışveriş faizi 4.000 TL'ye uygulanır.
    2. Bkz. 1
    3. Günlükten kasıt aylık %2,81 olarak belirttiğin oranın 30'da 1'inin gün gün yansıyacağı. Yarım ay ödemezsen 2,81/2=1,41 gibi...
    Böyle karışık bir konuyu okuyup yanıt verdiğiniz için çok teşekkür ederim

    4.000₺'ye yansıdığından kesinlikle eminsiniz değil mi?

    Birde 3. olarak dediğiniz %2,81'lik oranın 30'a bölünmesi değil mi? Örneğin faiz o oran ile 3000₺ oluyor ise günlük 3000₺ değil 100₺ oluyor.
  • 03-09-2023, 02:24:10
    #7
    Kalan ekstra borcundan faizlendirme yapılır. Asgari ödeme işlemini her ay yapamazsınız. Yanlış hatırlamıyorsam 3 ay kadar yapılabiliyor.
  • 03-09-2023, 02:36:07
    #8
    orhansinane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kalan ekstra borcundan faizlendirme yapılır. Asgari ödeme işlemini her ay yapamazsınız. Yanlış hatırlamıyorsam 3 ay kadar yapılabiliyor.
    Yanıtınız için teşekkür ederim

    Yani 4000₺'ye uygulanır diyorsunuz öyle mi?

    Birde asgari ödeme ile ilgili emin misiniz biraz baktım ama dediğiniz sınırlamayı göremedim. Acaba 3 ay olarak hatırladığınız bu olabilir mi?

  • 03-09-2023, 11:48:52
    #9
    kalipsotr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böyle karışık bir konuyu okuyup yanıt verdiğiniz için çok teşekkür ederim

    4.000₺'ye yansıdığından kesinlikle eminsiniz değil mi?

    Birde 3. olarak dediğiniz %2,81'lik oranın 30'a bölünmesi değil mi? Örneğin faiz o oran ile 3000₺ oluyor ise günlük 3000₺ değil 100₺ oluyor.
    Eminim, evet doğru anlamışsın.
    3 ayda bir tüm dönem borcunu ödersen daha iyi olur, arkadaşa katılıyorum. 2 ay asgari, bir ay dönem borcu ödemesi şeklinde, sorun olmaz.
    Yalnız asgarinin üstünde kalan kısma (4000 TL) uygulanabilecek en yüksek faiz oranı, politika faiz artışı ile artırılıyor bu aralar. 2,81'i sabit düşünme:

    https://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/conn...+Faiz+Oranlari