• 25-08-2023, 00:01:31
    #1
    Merhabalar,

    Bugün saat 21:00 sularında bir kaza geçirdim ve daha önce kazaya karışmadığım için bilgim yok fikirlerinize ihtiyacım var.

    Kaza sokak arasında oluyor google maps görüntüsünü en altta vereceğim.

    20-25km hız ile ilerlerken, hızını 80-100km olarak tahmin ettiğim araç sağımdan gelerek bana vurdu.
    2 araçta pert oldu ama yaralı yok.
    Benim araçta sadece ben vardım ama karşı araçta 2 kişi vardı.

    KAZA OLDUKTAN 2 DAKİKA SONRA KARŞI SÜRÜCÜ VE YOLCU KAÇTI
    Ailesi kaza yerine geldiklerinde hastaneye kaldırıldı diyorlar ama hastane kaydı yok polisler araştırıyordu en son.
    Kaza yapan sürücüye hiç kimse ulaşamadı bu sürede.
    2 saat sürdü yaklaşık polis tutanakları ve bu sürede şoför + yolcuya hiçbir şekilde ulaşılamadı.

    Tahminimize göre araçta alkol alınmış. Ailesi gizlice şişeleri farklı bir araca taşırken polisler ile şahit olduk.

    Bu durumda karşı şoför ne kadar hastaneye gittiğini beyan etsede hastane kaydı yapılmadığı için ve bende de yaralanma olmadığı için MADDİ HASAR TUTANAĞI tutuldu.

    Sorularım şunlar;
    Şoföre hiç bir şekilde ulaşılmaması durumunda hasarı kim ödeyecek?
    Kim ne kadar suçlu nasıl belirlenecek?
    Karşı tarafın ifadesi + alkol testi yapılamıyor bu durumda ne olacak?


    Kaza Videosu
    https://streamable.com/z4v928

    Araca çok hızlı çaptığı için 90 derece yaklaşık dönderdi beni



    GOOGLE GÖRÜNTÜSÜ
  • Kabul Edilen Cevap
    • Bybitter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Hocam size özelden durumuda izah ettim.
      Ben cadde de gittiğim ve yolu yarıladığım için haklı benim olmam gerekmez mi?
      Polis tutanağında dahi benim bulunduğum konumum cadde. Diğer araç sokak arasından çıkıyor.
      Ben yolu yarıladığımda hızım yavaş olduğu ve karşı taraf çok hızlı geldiği için beni yakalıyor ve çarpıyor.

      Tamamen şahsi düşüncem "Ne olmasaydı bu kaza olmazdı"
      Sokak arasında hız sınırına uysaydı ve ben yol ortasına kadar çıktığım için üstünlüğün bende olduğunu bilseydi kaza olmazdı.
      Kaza raporunu inceledim. Verdiğim 2. senaryoya göre kusur dağılımı yapılmış. Karayolları Trafik Kanunu'nda cadde ya da sokakların birbirine geçiş üstünlüğü yoktur. Yani kimin caddeden kimin sokaktan çıktığının önemi yok. Şöyle düşünün; oraya yabancı birinin o yolun cadde mi sokak mı olduğunu bilmesi mümkün değil. Bakacağı ilk şey trafik ışıklarıdır, yoksa trafik levhasıdır, yoksa sağdan gelene yol vermesi gerektiğidir.

      Siz ne kadar yavaş da olsanız, kontrolsüz bir kavşağa geliyorsanız durmanız ve yolun durumunu kontrol etmeniz gerekirdi. Tabii aynı kural diğer araç için de geçerli. Eğer siz onun solundan değil de sağından geliyor olsaydınız, aynı yazıları onun için yazıyor olacaktık. Tekrar geçmiş olsun.
  • 25-08-2023, 00:04:38
    #2
    Polis tutanağa alkol şişelerini kaçırdıklarını ekledi mi hocam?
  • 25-08-2023, 00:05:12
    #3
    HalilBatuhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Polis tutanağa alkol şişelerini kaçırdıklarını ekledi mi hocam?
    Gördüğünü yanımda beyan etti ama tutanak karşı taraf olmadığı için imzalanmadı.
    Galiba eklemedi
  • 25-08-2023, 00:05:56
    #4
    Hukuki danışmanlık için mesaj atabilirsiniz.
  • 25-08-2023, 00:07:05
    #5
    Tutanakta yazılanlar belirleyici olur, polisin sözle beyan ettiği şey bir fark yaratmaz. Sürücünün kaçmış olması bir şeyi etkilemez sonuçta kasko ve trafik sigortaları sürücüye değil araca yapılıyor, eğer karşı taraf hatalı çıkarsa onun sigortası ödemeyi yapacaktır.
  • 25-08-2023, 00:07:54
    #6
    Bybitter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gördüğünü yanımda beyan etti ama tutanak karşı taraf olmadığı için imzalanmadı.
    Hocam şu şekilde olay yerinde alkol şişelerinin kaçırıldığını gören bir polis var bu tutanağada işlenmiş durumda, yalan beyan vermekteler "hastaneye gitti" vs diyerekten. Polisde bunun farkında muhtemelen. Plaka üzerinden zaten gerekli bir çok bilgiliye erişebiliyorlar yol hakkı sizde ve normal hızda ilerliyorsunuz. Şahsi düşüncem sizin masraflarınızı karşı taraf mecburi üstlenecek, tavsiyem peşini 5dkda olsa boş bırakmayın.
  • 25-08-2023, 00:08:07
    #7
    ZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tutanakta yazılanlar belirleyici olur, polisin sözle beyan ettiği şey bir fark yaratmaz. Sürücünün kaçmış olması bir şeyi etkilemez sonuçta kasko ve trafik sigortaları sürücüye değil araca yapılıyor, eğer karşı taraf hatalı çıkarsa onun sigortası ödemeyi yapacaktır.
    Sadece soruyorum bunu. Şoför alkollü olabilir ama test yapılamadı için alkolsüz mü sayılacak?
  • 25-08-2023, 00:09:16
    #8
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Hemen konusunda uzman bir avukat tutup hiç geciktirmeden başvurunuzu yapın.
    Kamera kayıtları, alkol şişeleri konusunda görev yerindeki polisin tutanağı (gerekirse karakola gidip o memur ile görüşsün avukatınız), hastane kayıtlarının olmadığı, aracın çalıntı vs olmadığı, ailesinin beyanı vs vs... Ne varsa toplayın. Yoksa kasko değerinden değerlendirilip maddi kaybınız çok olacak.
    • Bybitter
    Bybitter bunu beÄŸendi.
    1 kiÅŸi bunu beÄŸendi.
  • 25-08-2023, 00:09:21
    #9
    HalilBatuhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şu şekilde olay yerinde alkol şişelerinin kaçırıldığını gören bir polis var bu tutanağada işlenmiş durumda, yalan beyan vermekteler "hastaneye gitti" vs diyerekten. Polisde bunun farkında muhtemelen. Plaka üzerinden zaten gerekli bir çok bilgiliye erişebiliyorlar yol hakkı sizde ve normal hızda ilerliyorsunuz. Şahsi düşüncem sizin masraflarınızı karşı taraf mecburi üstlenecek, tavsiyem peşini 5dkda olsa boş bırakmayın.
    Teşekkür ederim bilgilendirme için ama polis tutanağı imzalatmadı bana karşı taraf olmadığı için.
    2-3 gün içerisinde e-devlet'e düşer dedi ve o dosya ile yaptır aracını dedi.