Disk Kullanımı %100 olunca ne oluyor
5
●202
- 30-06-2023, 13:31:30Ubuntu server da disk %100 olunca terminale komut bile yazdırmıyor
- 30-06-2023, 13:42:31Disk kullanımından kasıt doluluk mu yoksa disk işlem kullanımı mı?
Disk işlem kullanımının yüzde yüz olması diskin meşgulieyetini yani disk i/o kullanımını belirler. Ne kadar düşük olursa o kadar iyidir, yüzde 50-60 üzerinde seyretmesi diskin işlem kapasitesinin düşük olduğunu ve iops performansının düşük olduğunu gösterir, ne kadar yüksek olursa sistem o kadar ağır çalışır. Sata/sas disklerin okuma yazma hızları ve iops performansı düşük olduğundan diskte yoğun bir işlem olduğunda darboğaz meydana gelir, ssd/nvme diskler bu konuda çok daha hızlıdır ve daha yüksek iops değerlerine sahiptir ve bu değer daha düşük seyreder. - 30-06-2023, 13:48:58
