Hocam elinizde eski eth performans kartları varsa şu an için gpu gücü kazançlardan kar edememeniz normal. Benim tepkim ve yorumum bu kartların performanslarının düştüğü, kullanılamaz hale geldiğini iddaa etmeniz oldu. Arkadaşlarımın 4 ayrı depoda yaklaşık 4000 bin üzerinde ekran kartından oluşan sistemi var. Düzenli bakımları yapılıyor 5 senelik kartları bile sorunsuz süper şekilde çalışıyor. Bazı marka modellerde fan sorunları olabiliyor 200-300 tl ye değişiyor ayrıca düzenli pad değişimleri ve macun değişimleri yapılıyor. Hani bilemiyorum nasıl kartlarınız var ve nasıl bakım yapıyorsunuz ki kartların verimsizleştiğini söylüyorsunuz onu algılayamıyorum.
Kartlar görece yeni jenerasyon(kilitli olanlarda kilit açma firmware mod, diğerlerinde hash yükseltici özel modlar mevcut ROM olarak, hive'da da belli ayarlar mevcut), alım maliyeti soğutma elektrik kullanımı düşük kar oranı ve devrinin-satışının zorluğu mantıklı bir yatırım kılmıyor; yatırım tavsiyesi değildir bu konuda hiç kimseye iyi kötü tavsiye vermiyorum yatırım hakkında.
Bu konuda gördüğüm de yaşadığım da bunlar, normal hashler yetersiz kalıyor çoğu GPU'da modlandığında da yıpranmalar birkaç yıl sonra başlıyor ki stok kullanılan cihazlar bile miningden çıktığından ikinci elde bile düşüğe gidiyor.
Bu konuda söyleyeceklerim bunlar, iyi akşamlar dilerim hocam.