Arkadaşlar öncelikle merhaba,
Enerji firması ile sözleşmem gereği aylık sabit fatura ödüyorum. Yaz veya kış farketmiyor. Bu sırada çalıştığım yerden hurdaya ayrılan bir kasa elime geçti ve değerlendirmek istiyorum.
i7 7700k, 1060 6gb ekran kartı var sağlam çalışıyor.Elektrik faturasını çıkartması adına ilk defa mining yapmayı düşündüm. HiveOS vs kurdum. 3 gündür çalıştırıyorum. Hiç birşey kazanamadım diyebilirim. Bu iş mantıklı mı ? Ek gelir olarak kartlara para yatırılmalı mı? Ya da HiveOS dışında daha farklı mining yöntemleri var mı? Siz nasıl yapıyorsunuz?
Mining yapanlara danışmak istiyorum.
15
●422
- 01-05-2023, 00:19:42Ethereum GPU mining bittikten sonra kar ettirecek son kapı kapandı, ASIC'ler vb. feci değil ama onlar da iyi yatırım istiyor ve fazla elektrik çekiyor.lozturkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-05-2023, 00:20:35Peki bu antminer vs hazır sistemler var gece lambaları gibi değişik objeler var mining yapan. Bunlarla ilgili bilginiz var mıdır? Tavsiyeleriniz neler?HazBusiness adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-05-2023, 00:22:56Açıkçası ben enerjinizi başka alanlara kanalize etmenizi tavsiye ederim.lozturkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-05-2023, 00:26:00Anlıyorum hocam. İşte benim elektrik firması ile anlaşmam aylık 280£ ben bunu tatilde bile olsam ödüyorum. Öyle ya da böyle alıyorlar parayı. Ama diğer yandan mining yaparak bunu çıkartmakta mümkün görünmüyor. Hatta bir siteden bakmıştım 10 tane 4090 olsa bile günde 13£ falan kazabiliyor. İşimi görür fakat 10 tane 4090 a yatırılacak para da dudak uçuklatmıyor değil.yalinyalniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-05-2023, 00:27:46İşte, yatırımın geri dönüşü(ROI) yavaş olunca çok da mantıklı gelmiyor çünkü ekran kartı miningden çıkınca verimi düşmüş eskimiş hatta kullanılmaz hale gelmiş de olabilir.lozturkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dediğim gibi ASIC'ler mantıklı ama yüksek yatırım ister, sınırsız KW dense birçok mining havuzu kurulur o eve(firma yurtiçi mi yurt dışı mı ve kaç KW elektriğe anlaşmanız hocam) - 01-05-2023, 00:44:57Bunu söylediğinizde sözleşmeyi tekrar baştan sona okudum. Yüz yüze bilgilendirmede söylediklerinin dışında herhangi bir limit görünmüyor hocam. Yani sınırsız elektrik tüketimi hakkına sahibim. Adamlar biliyor fakir olduğumuzu mining yapsak bile en fazla 3-5 kart alabileceğizyalinyalniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-05-2023, 01:10:04Hocam lütfen bilmediğiniz konular hakkında yorum yapmayın. Yani bu yazdıklarınızdan ya hiç mining yapmadığınızı sanıyorum yada o kadar çok boş makale okumuşsunuz ki bu makalelerin youtuberlerin etkisinde kalmışsınız. Konu açan hemşerime hashrate no sitesinden ortalama kazançları gözleyebilirsin. Şayet durum anlattığın şekildeyse mining yapmanda fayda var derim. 2024 mining zamanı olacak gibi görünüyor. Şu kazançları az olsada bu işlere yatırım da böyle zamanlarda kar getirir.yalinyalniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle