• 29-04-2023, 15:00:36
    #1
    Dostlar Selam francahise hakkında ki düşünceleriniz nelerdir aramızda bu iş modelini kullanan arkadaşlar var mı ? Aydınlatırlarsa sevinirim iyi forumlar iyi hafta sonları
  • 29-04-2023, 15:12:46
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Prm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostlar Selam francahise hakkında ki düşünceleriniz nelerdir aramızda bu iş modelini kullanan arkadaşlar var mı ? Aydınlatırlarsa sevinirim iyi forumlar iyi hafta sonları

    ben 2013 ' te dünyanın ve Türkiye'nin en büyük pizza markası olan bi franchaise aldım , o zamanlar 550 bin dolardı. (dolar o zaman 1.35 bandında geziniyordu)
    yaklaşık 8 ay işlettim , 550K dolarım gitti,üstüne 11 tane icra açtılar,haciz geldi herşeyi aldı,sonra 2 tane harici marka zarar davası açtılar.
    her ota boka ceza yazıyorlar.
    neymiş efendim MAYDANOZ'u bizden niye almadın diye ceza yazıyorlar.TV lere reklam çıkıp,reklam masraf paralarını tüm bayilere eşit bölüp sana fatura ediyorlar 15 günde ödemeni istiyorlar.
    sana sorulmadan yeni bir matbaa baskı insertleri gönderiyorlar , faturasını gönderiyorlar 15 günde ödemek zorundasın.

    sen maydonozun en iyisini 1 liraya alacakken onlar sana 5 tl ye satıyorlar,
    sen google a bin tl lik reklam çıksam mı diye düşünürken onlar sana aylık 20K reklam bedeli ödettiriyorlar,
    sen 1.000 adet insert'ü 500 tl ye bastıracakken onlar sana 5bin tl ye fatura ediyorlar,
    iş kurmak için ,o an ki mutlulukla basıyorsun imzayı,yavaş yavaş sana girmeye başlayınca anlıyorsun hatanı.

    franchaise alacak paran varsa , git KENDİ MARKANI oluştur. sen millete bayilik ver

    FRANCAHISE AKIL İŞİ DEĞİLDİR, aksini iddia eden bizden değildir
  • 29-04-2023, 15:17:43
    #3
    interaktifhzmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben 2013 ' te dünyanın ve Türkiye'nin en büyük pizza markası olan bi franchaise aldım , o zamanlar 550 bin dolardı. (dolar o zaman 1.35 bandında geziniyordu)
    yaklaşık 8 ay işlettim , 550K dolarım gitti,üstüne 11 tane icra açtılar,haciz geldi herşeyi aldı,sonra 2 tane harici marka zarar davası açtılar.
    her ota boka ceza yazıyorlar.
    neymiş efendim MAYDANOZ'u bizden niye almadın diye ceza yazıyorlar.TV lere reklam çıkıp,reklam masraf paralarını tüm bayilere eşit bölüp sana fatura ediyorlar 15 günde ödemeni istiyorlar.
    sana sorulmadan yeni bir matbaa baskı insertleri gönderiyorlar , faturasını gönderiyorlar 15 günde ödemek zorundasın.

    sen maydonozun en iyisini 1 liraya alacakken onlar sana 5 tl ye satıyorlar,
    sen google a bin tl lik reklam çıksam mı diye düşünürken onlar sana aylık 20K reklam bedeli ödettiriyorlar,
    sen 1.000 adet insert'ü 500 tl ye bastıracakken onlar sana 5bin tl ye fatura ediyorlar,
    iş kurmak için ,o an ki mutlulukla basıyorsun imzayı,yavaş yavaş sana girmeye başlayınca anlıyorsun hatanı.

    franchaise alacak paran varsa , git KENDİ MARKANI oluştur. sen millete bayilik ver

    FRANCAHISE AKIL İŞİ DEĞİLDİR, aksini iddia eden bizden değildir
    Direk vazgeçirdin hocam teşekkür ederim , kahve alanında bi yer açıp franchaise vermekti 2. Planım ona yoğunlaşabilirim gibi duruyor
  • 29-04-2023, 15:17:57
    #4
    interaktifhzmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben 2013 ' te dünyanın ve Türkiye'nin en büyük pizza markası olan bi franchaise aldım , o zamanlar 550 bin dolardı. (dolar o zaman 1.35 bandında geziniyordu)
    yaklaşık 8 ay işlettim , 550K dolarım gitti,üstüne 11 tane icra açtılar,haciz geldi herşeyi aldı,sonra 2 tane harici marka zarar davası açtılar.
    her ota boka ceza yazıyorlar.
    neymiş efendim MAYDANOZ'u bizden niye almadın diye ceza yazıyorlar.TV lere reklam çıkıp,reklam masraf paralarını tüm bayilere eşit bölüp sana fatura ediyorlar 15 günde ödemeni istiyorlar.
    sana sorulmadan yeni bir matbaa baskı insertleri gönderiyorlar , faturasını gönderiyorlar 15 günde ödemek zorundasın.

    sen maydonozun en iyisini 1 liraya alacakken onlar sana 5 tl ye satıyorlar,
    sen google a bin tl lik reklam çıksam mı diye düşünürken onlar sana aylık 20K reklam bedeli ödettiriyorlar,
    sen 1.000 adet insert'ü 500 tl ye bastıracakken onlar sana 5bin tl ye fatura ediyorlar,
    iş kurmak için ,o an ki mutlulukla basıyorsun imzayı,yavaş yavaş sana girmeye başlayınca anlıyorsun hatanı.

    franchaise alacak paran varsa , git KENDİ MARKANI oluştur. sen millete bayilik ver

    FRANCAHISE AKIL İŞİ DEĞİLDİR, aksini iddia eden bizden değildir

    Haklısınız hocam , peki Hocam anlatığınıza göre baya bir gideri var peki diğer bayilikler nasıl iflas etmeden durabiliyor.
  • 29-04-2023, 15:23:16
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Sencer22 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız hocam , peki Hocam anlatığınıza göre baya bir gideri var peki diğer bayilikler nasıl iflas etmeden durabiliyor.

    hocam bayilikte bayi ASLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA bildiğiniz şekilde para kazanamaz.
    standart masraflarını çıkarır,seni öldürmeyecek kadar da sana para bırakır.

    PEKİ BAYİLER NASIL PARA AKZANIR ?
    bayiliğini aldığını işletmenin diyelim ki 2020 yılı isim hakkı bedeli 500.000 TL olsun.
    siz bu işletmeyi 3 yıldır işletiyorsunuz ve devir etmeyi düşünüyorsunuz.
    yıl 2023 oldu , 3 yıl geçti ve bayilik isim hakkı bedeli 1.500.000 TL oldu.
    bulunduğunuz bölgede , bölge koruması da varsa ve de siz devir etmek isterseniz yeni alacak kişiye 500K ya aldığınız işletmeyi 1.5M ye devir edebiliyorsunuz.

    ÖNEMLİ !!! : bayiliğinizde MUTLAKA bölge koruması olmalı, bölge korumanız yok ise bölgenize ikincil bir şube gelmesi ile işletme elinizde mutlaka patlayacaktır.

    İKİNCİ SENARYO : bazı firmalar İL BAZLI BÖLGE KORUMASI / HAKKI vermektedir.
    buna göre ; diyelim ki istanbul bölge bayiliğini aldınız ve ben tuzla da bayilik açmak istiyorum. şartnameye göre tuzlaya bayiliği SİZ veriyorsunuz. yani ana bayinin alt bayisi iken sizin de alt bayiniz oluyor.
    böyle bir hızlı giden kurumsal marka bulursanız alın . ama zaten artık böyle bayilik veren firma kalmadı
  • 29-04-2023, 15:39:24
    #6
    Gecen yil meshur zincir hamburger markasinin frenc.icin gorustuk.Yukarda arkadasin dedigi gibi butun bk püsürük amelelik sizde ve ortalama ciro dan %10-15 arasi para kaliyor.Yatirim icin istenen fiyat ise 15M degerinde.Pek akla mantiga uyan bisey gelmedi bize.
  • 29-04-2023, 15:47:46
    #7
    Bu alana girmek isteniyorsa yeterli ölçüde sermayeniz var demektir. Kendi işinizi yapmanızı tavsiye ederim.
  • 30-04-2023, 00:06:29
    #8
    Hocam iş kuruyorsun karar aşamasında yoksun, mantıklı değil.
  • 30-04-2023, 00:17:00
    #9
    KeyCodE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam iş kuruyorsun karar aşamasında yoksun, mantıklı değil.
    hocam başta belirttim hala araştırmalar yapıyorum bu iş modeli sanki bir çalışanmışsın gibi seni bir yerlere bağlı kılıyor bu rahatsız edici ben özgür olmak içn kendi işimi kurmak istiyorum, internet üzerinden adsense ile para kazanmaya çalıştım olmadı smm vs denedim yine çok tutturamadım böyle bana daha fiziki bişey lazım mış gibi hissediyorum ve araştırmalar yapıyorum