• 24-04-2023, 18:11:53
    #2
    Kablo vs geçirebilmek için değil mi oralar
  • 24-04-2023, 18:13:26
    #3
    Kablo için değil depremde filan esneme yapmasi için diye biliyorum
  • 24-04-2023, 18:25:01
    #4
    kablo kanalları.
  • 24-04-2023, 18:28:20
    #5
    Kablo değil deprem de hareket etmesini sağlıyor binanın izalator mu var
  • 24-04-2023, 18:29:35
    #6
    Bildiğim kadarı ile yatay olarak uzun binalarda oluyor bu. Deprem anında binanın esnemesi için yapılıyor. Sismik izolatör mantığı gibi.
  • 24-04-2023, 18:32:13
    #7
    Birbirine yapışık binaların eğer birbirleri içerisinde geçişler varsa yapıları birbirinden ayıran yerlere eklenmiş. Körüklü otobüsleri bilirsiniz onun gibi düşünülebilir. Hatta bazen kara yolu köprülerinde de oluyor.
  • 24-04-2023, 18:43:43
    #8
    dilastasyon kanalları. google'a dilatasyon yazar öğrenirsin devamını
  • 24-04-2023, 18:49:11
    #9
    Dilatasyon; 2 ayrı binanın birleşme noktası gibi düşünebilirsiniz hocam. yatay uzun binalarda kullanılır genelde. Siz binayi bir bütün görebilirsiniz ancak statik açıdan 2 ayrı bina olarak davranırlar.