• 14-03-2023, 20:54:09
    #1
    Platin üye
    merhaba aracımı sattıcam kısmetse yarın arac ıcın yarı bir kısmını kredi ile alacak..... bankaya ruhsat verdik karşı tarafın kredisi cıktı . İSTANBULDA şube
    ben izmitteyim satış işleri nasıl olaca acaba
    araç devrinden sonra ruhsat bankaya verilecek ve kredi için banka gitmesi gerek alıcının ardından banka bana ödeme yapıyormuş.
    risklı sıkıntılı bir durum olabilir mi bu aşamada
  • 14-03-2023, 20:57:37
    #2
    Devirden sonra bankaya gitmenize gerek yok.
    Daha önce 2 kez araç aldım kredi ile hiç birinde devirden sonra ruhsatı götürdüğümü hatırlamıyorum.
    Dikkatli olun ödeme almadan devri sakın yapmayın.
    Telefonla halledilebilir bir işlem aslında bu alıcının bankadaki müşteri temsilci ile görüşün bu konuyu yardımcı olurlar, önce ödeme geçer sonra devri verirsiniz.
  • 14-03-2023, 21:05:12
    #3
    KartalGroup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devirden sonra bankaya gitmenize gerek yok.
    Daha önce 2 kez araç aldım kredi ile hiç birinde devirden sonra ruhsatı götürdüğümü hatırlamıyorum.
    Dikkatli olun ödeme almadan devri sakın yapmayın.
    Telefonla halledilebilir bir işlem aslında bu alıcının bankadaki müşteri temsilci ile görüşün bu konuyu yardımcı olurlar, önce ödeme geçer sonra devri verirsiniz.
    Banka devir işlemi gerçekleştirip araca rehinli şerhi koymadan ödeme yapar mı ?
  • 14-03-2023, 21:07:51
    #4
    SoleKinG adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Banka devir işlemi gerçekleştirip araca rehinli şerhi koymadan ödeme yapar mı ?
    Kredinin çıkması için zaten önceden aracın ruhsatı veriliyor, ruhsatta aracın şasi numarası belli.
    Plaka değişsede şasi aynı olduğu için devir alınır alınmaz zaten araca banka şerh koyuyor.
    Örn ben bursadan araç almaya gittim, çalıştığım banka istanbuldaydı. krediyi aldığım bankada tüm evrakları imzaladıktan sonra gidip bursada noterde müşt. temsilcisini aradım. ibanı gönderdim havaleyi yaptılar aracı üzerime aldım. İşlem tamamlandı.
  • 14-03-2023, 21:11:05
    #5
    Önce bankaya gidin kağıt alın. O krediyi alıcı kullanmış oluyor fakat sadece sizin aracınız da kullanılıyor. Satış işleminden sonra sizin ibanınıza geçiyor. Ama riskli bir iş tabi. Parayı alana kadar insanın aklından birçok şey geçiyor. O yüzden kişinin güvenilirliğine dikkat etmenizi tavsiye ederim. Ve kesinlikle sözleşme…
  • 14-03-2023, 21:17:53
    #6
    Diyelim ki aracınız 300.000 TL, aracı alacak kişi 200.000 TL kredi kullanacak ise; 100.000 TLyi alıyorsunuz, aracın satışını gerçekleştiriyorsunuz. Krediyi kullanacak kişi, yeni ruhsatı ( veyahut geçici ruhsat belgesini ) sigortasına gönderip araca kasko yaptırıyor. Kasko yaptırırken bankanın verdiği kod ile kaskosu kestiriliyor, ruhsat ve kasko bankaya gönderiliyor. Banka alıcının ibanına parayı geçiyor.

    Kişiyi tanımıyorsanız, teminat mektubu talep edebilirsiniz veyahut kredinin onaylandığı bankaya gidip (alıcıyla birlikte) müşteri temsilcisine kredisinin onaylı olup olmadığını sorabilirsiniz. Fakat kredisi onaylı bile olsa banka krediyi kullandırmama hakkına sahip bilginiz olsun.
  • 14-03-2023, 22:10:19
    #7
    Platin üye
    UndeaD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diyelim ki aracınız 300.000 TL, aracı alacak kişi 200.000 TL kredi kullanacak ise; 100.000 TLyi alıyorsunuz, aracın satışını gerçekleştiriyorsunuz. Krediyi kullanacak kişi, yeni ruhsatı ( veyahut geçici ruhsat belgesini ) sigortasına gönderip araca kasko yaptırıyor. Kasko yaptırırken bankanın verdiği kod ile kaskosu kestiriliyor, ruhsat ve kasko bankaya gönderiliyor. Banka alıcının ibanına parayı geçiyor.

    Kişiyi tanımıyorsanız, teminat mektubu talep edebilirsiniz veyahut kredinin onaylandığı bankaya gidip (alıcıyla birlikte) müşteri temsilcisine kredisinin onaylı olup olmadığını sorabilirsiniz. Fakat kredisi onaylı bile olsa banka krediyi kullandırmama hakkına sahip bilginiz olsun.

    evet hocam banada saçma geldi bu işlemler. araç devredip banka imzalar kasko sigorta bekleyecegiz birde mesai saati geçse o bankada hesap no yok hepten yandik
    ben izmit banka şubesi İstanbul'da
  • 14-03-2023, 22:20:25
    #8
    taner_izmit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet hocam banada saçma geldi bu işlemler. araç devredip banka imzalar kasko sigorta bekleyecegiz birde mesai saati geçse o bankada hesap no yok hepten yandik
    ben izmit banka şubesi İstanbul'da
    Hocam bu arada alıcının kendi şubesine gitmesine gerek yok. Sizin bulunduğunuz bir şehirdeki şubeye gitmesi yeterli. Genelde 1-2 saatte sonuçlanacak işlemler bunlar. Bugüne kadar sattığım ve aldığım araçlarda bir problem yaşamadım. İşlemleri beklerken bankada olmanıza gerek yok, işlemlerden sonra bir yemek arası ve kahve arasından sonra tamamlanmış olur.
  • 14-03-2023, 22:37:51
    #9
    Platin üye
    UndeaD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu arada alıcının kendi şubesine gitmesine gerek yok. Sizin bulunduğunuz bir şehirdeki şubeye gitmesi yeterli. Genelde 1-2 saatte sonuçlanacak işlemler bunlar. Bugüne kadar sattığım ve aldığım araçlarda bir problem yaşamadım. İşlemleri beklerken bankada olmanıza gerek yok, işlemlerden sonra bir yemek arası ve kahve arasından sonra tamamlanmış olur.

    aynen en kötü anahtarı ödeme tamamı geldikten sonra veririm artık
    genel olarak sistem güven vermedi ama bilsem böyle yok derdim