• 17-02-2023, 23:54:02
    #1
    selamun aleyküm pek dua bilmiyorum kandil namazı kılıcam ancak internetten yazıları okuya okuya secdedeyken kılsam telefon yerde bi günahı varmıdır acaba nette araştırdım da tam cevap yok
  • 17-02-2023, 23:57:00
    #2
    Aleyküm selam. Allah kabul etsin hocam, bilmiyorsanız en azından her seferinde bildiğiniz tek dua'yı okuyun önemli olan sonuçta niyetinizdir. Bilmiyorum diye hiç kılmamanızdan daha iyi olacaktır. Bu yüzden kabul olacaktır diye düşünüyorum.
  • 17-02-2023, 23:57:02
    #3
    kılınmaz ezberlemeniz gerekir, bu geceyi sureleri ezberlemeye başlamak için bile kullanmanız bu güzel başlangıç için yeterli olacaktır. günde 1-2 cümle kadar ezberleseniz 1 hafta sonra namazlarınızı kılmaya başlayabilirsiniz.
    https://sorularlaislamiyet.com/kuran...kilinabilir-mi
  • 18-02-2023, 00:01:08
    #4
    ToryVidar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    selamun aleyküm pek dua bilmiyorum kandil namazı kılıcam ancak internetten yazıları okuya okuya secdedeyken kılsam telefon yerde bi günahı varmıdır acaba nette araştırdım da tam cevap yok
    Gücünüzün yettiği kadarıyla yapın. Noksanlıklardan münezzeh olan O. Bilmediklerinizi öğreten de. Hayırlı geceler. Bizlere de duanızda eksik etmeyin.
  • 18-02-2023, 00:09:31
    #5
    tek seferliğe mahsus olmak üzere abdest alıp pek bir şey okumadan sadece hareketlerini yapsanı bile olur. Yalnız hemen en kısa süreleri ezberlemeyi ihmal etmeyin lütfen. Elifbadan başlayıp kuranı Kerim’i okumaya çalışın.
    Lütfen unutmayın. Ne kadar zorlanırsanız o kadar sevap alırsınız.
  • 18-02-2023, 00:12:13
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ToryVidar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    selamun aleyküm pek dua bilmiyorum kandil namazı kılıcam ancak internetten yazıları okuya okuya secdedeyken kılsam telefon yerde bi günahı varmıdır acaba nette araştırdım da tam cevap yok
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kılınmaz ezberlemeniz gerekir, bu geceyi sureleri ezberlemeye başlamak için bile kullanmanız bu güzel başlangıç için yeterli olacaktır. günde 1-2 cümle kadar ezberleseniz 1 hafta sonra namazlarınızı kılmaya başlayabilirsiniz.
    https://sorularlaislamiyet.com/kuran...kilinabilir-mi
    Kılınmaz derken nasıl kesin hüküm verdiniz ?

    Gönülden ve içten allah diyerek kılması bile başkalarının kıldığı namazdan daha faziletli olur kim bilir ? Ameller niyete göre değil midir ?
  • 18-02-2023, 00:15:43
    #7
    TASARIM AJANSI
    Aleyküm selam. Ayakları rahatsız olanın oturarak kılmasına, felçli insanın sadece göz hareketleriyle namaz kılmasına, su yokken teyemmüm ile abdest alınmasına müsaade eden bir din elbette sizin ezbere bilmediğiniz sureleri kitaptan/telefondan okumanıza müsaade eder
  • 18-02-2023, 00:23:16
    #8
    ToryVidar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    selamun aleyküm pek dua bilmiyorum kandil namazı kılıcam ancak internetten yazıları okuya okuya secdedeyken kılsam telefon yerde bi günahı varmıdır acaba nette araştırdım da tam cevap yok
    Bu güzel kıssayı oku kardeşim namazlarinda bizleri de unutma dua et bol bol 🙏 rabbim namazlarını kabul etsin.

    Hz. Musa bir gün dağlarda dolanırken Allah’a dua eden bir çobana rastlar. Çoban kendini duaya o kadar kaptırmıştır ki bu içten hali Hz.Musa’nın dikkatini çeker.

    Çobana yaklaşır ve duasını dinlemeye başlar ama bir de ne duysun! Çoban: ‘Allah’ım! Seni ne kadar severim bir bilsen, senin için sürümdeki en yağlı koyunu keseyim. Sen iste koyun kavurması yapayım. Sen dile ayaklarını yıkayım, kulaklarını temizleyip, bitlerini ayıklayayım. Ben sana çok hayranım.’ diyor ve Allah’a olan aşkını kendine has o saf üslupla dile getiriyormuş.

    Hz.Musa çobanın bu duasını duyunca köpürür ve onun haddini aştığını düşünerek: ‘Seni cahil adam! Hiç böyle bir dua olur mu? Allah’ın ayakları mı var? Sen kafir oldun! Hemen tövbe et!’ diyerek azarlar. Adam bu sözler karşısında adeta yerin dibine girmiştir ama peygamber haksız olacak değildir ya! Son derece mahcup ve mahzun bir edayla tövbe eder.

    O akşam Hz.Musa Rabbinden bir ses işitir. Allah: ‘Ey Musa! Sen buluşturmaya mı geldin ayırmaya mı? Şu garip çobanı azarladın. Oysa biz ondan razıydık. O inancında samimi idi. Biz kelimelere bakmayız, niyete bakarız! Kelimelere bakacak olsaydık yeryüzünde insan kalmazdı!..’ diye ihtar eder peygamberini. Hz.Musa anlar yaptığı hatayı ve hemen ertesi gün çobanı bulmaya gider. Onu bulduğunda sırtını okşar ve: ‘Ey dost, ben hatalıyım, beni affet. Sen en iyisi bildiğin gibi dua et. Çünkü böylesi Allah katında daha kıymetlidir!’ der.
  • 18-02-2023, 00:31:27
    #9
    kaolin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kılınmaz derken nasıl kesin hüküm verdiniz ?

    Gönülden ve içten allah diyerek kılması bile başkalarının kıldığı namazdan daha faziletli olur kim bilir ? Ameller niyete göre değil midir ?
    . namazın kaideleri vardır bu kaidelere uymazsanız namaz kılmış olmazsınız. kesin hükümlük bir durum yok çok net ihtimal yok yani. ameller niyetlere göreyse hiç birimiz ezberlemelim telefondan açıp dinleyerek kılalım. kulaklık takalım. vs. namazda ezberden okunması gereken sureler vardır. okumazsanız namaz kılmış olmazsınız. islama uygun bir ibadet etmiş olmazsınız. sadece yatmış kalkmış olursunuz. kitaba telefona radyoya kulak vererek göz atarak ruku ve secde etmiş olmazsınız. bu durum imamın kıldırması ile eş deger değildir. amel ve niyeti fiziksel olması gereken ve kaideleri olan bir ibadet ile kıyaslamak komik olmuş.
    dolayısı ile gönülden içten olup olmaması değil öncelikle namaz olması gerekir. kaideleri gerçekleşmeyen bir eyleme de namaz diyemezsin. namaz olmayan bir eylem için de fazilet hesabı yapamazsın.
    bu benim şahsi yorumumdur.

    konuyu açan kardeşime de şahsi yorumumu değil bu alemde oldukça kabul gören bir sitenin linkini gönderdim. tabi siz şahsi olarak amel niyet hesabınıza göre yatıp kalkabilirsiniz . sizin tercihinizdir. ancak uyarma yükümlülüğüm var ise uyarıyım bu şekilde namaz olmaz.

    bu kardeşimiz bu geceden itibaren günde 1 cümle kadar ayet ezberleyecek kadar enerji ve zaman sarf etse bu başlangıç bence onun için çok daha büyük bir dönüşümdür. bugün bilmiyorum yatıp kalkayım dünyayı değiştirmez. bugün ezbere ve doğruya başlamak her şeyi değiştirebilir.