• 24-11-2022, 22:15:07
    #10
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eski muayeneden 15 günüm kalsa bile eksisi geçersiz mi oluyor?
    Abi vizeye ilk girdiğin gün sayaç sıfırlanır. O gün itibari ile araç trafiğe çıkamaz olur. 30 gün içinde x noktası tüv, y noktası sanayi olsun. Sen bunun dışında Z noktasında olursan hele ki ticari araç ile ve polis trafik çevirmesini görecek olursa bağlama hakkına sahip. Sigorta kadar katı değil ama bu risk. Bakma ben vizesiz 8 ay bindim. Antalya, istanbul, İzmir gezdim sorgu yapılmadı. Ama yapılsa araba direkt çekilirdi. Bunu yaşayan müşterim var. Karaman'dan Konya'ya giderken sorgu ile araba çekiliyor.
  • 24-11-2022, 22:15:45
    #11
    Platin üye
    arac vize girer ve gecmezse 2. vize yaptirana kadar çevirmeye denk gelirse ceza yazar yada uyari verir polis.
    2. cevirmede baglanir diye biliyorum
  • 24-11-2022, 22:16:07
    #12
    sunucuoptimizasyon.com
    Ek olarak muayene geçerlilik tarhinin son günü bile muayene ettirsen araç muayeneden geçmezse muayene tekrarı süresi işlemeye başlar yani +1 ay ek zaman olur bu süre içinde sorunları düzelttirip tekrar randevu alıp gidersiniz, muayene tekrarında sadece sorun olan kısımlara bakarlar.
  • 24-11-2022, 22:17:24
    #13
    Hususi araçlarda 2 yılda 1 ticari araçlarda her yıl muayeneye girme zorunluğu vardır. Günü geldiği zaman muayeneden geçemeyen araçlara 1ay içinde eksiklikleri tamamlayıp yeniden muayene tekrarı şansı verilir. Muayane istasyonunun verdiği araç kusur raporu ile trafiğe çıkamazsınız. Trafik polisinin iyi niyetine kalmış bi olay. Fakat araç tamiri veya kusurları giderme yani sanayi ve tamir bölgelerinde pek karışmazlar. Fakat dediğim gibi size verilen süre içinde trafiğe çıkamazsınız bu kural size verilen muayene raporundada yazar zaten. Bir diğer soru erken muayeneye gidip muayeneden geçemez iseniz mevcut muayene sürenize kadar trafikte gezebilirsiniz. Muayeneden geçmeyen araç sisteme girmeyeceği için önceki muayene süresi geçerli olmaktadır.
  • 24-11-2022, 22:20:03
    #14
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    ozalgur06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hususi araçlarda 2 yılda 1 ticari araçlarda her yıl muayeneye girme zorunluğu vardır. Günü geldiği zaman muayeneden geçemeyen araçlara 1ay içinde eksiklikleri tamamlayıp yeniden muayene tekrarı şansı verilir. Muayane istasyonunun verdiği araç kusur raporu ile trafiğe çıkamazsınız. Trafik polisinin iyi niyetine kalmış bi olay. Fakat araç tamiri veya kusurları giderme yani sanayi ve tamir bölgelerinde pek karışmazlar. Fakat dediğim gibi size verilen süre içinde trafiğe çıkamazsınız bu kural size verilen muayene raporundada yazar zaten. Bir diğer soru erken muayeneye gidip muayeneden geçemez iseniz mevcut muayene sürenize kadar trafikte gezebilirsiniz. Muayeneden geçmeyen araç sisteme girmeyeceği için önceki muayene süresi geçerli olmaktadır.
    "Bir diğer soru erken muayeneye gidip muayeneden geçemez iseniz mevcut muayene sürenize kadar trafikte gezebilirsiniz. Muayeneden geçmeyen araç sisteme girmeyeceği için önceki muayene süresi geçerli olmaktadır"
    evet polis ruhsata bakıyor genelde...ruharihi yazsatta resmi geçerlilik tarihi yazıyor
  • 24-11-2022, 22:24:00
    #15
    muayene bilgileri artık ruhsata işlenmiyor egm sistemine giriyor artık plakalara yapıştırılan bandrol ilede kontrol sağlanabiliyor. Çevirmelerde plaka girince ne var ne yok çıkıyor zaten.
  • 24-11-2022, 22:26:09
    #16
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    ozalgur06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    muayene bilgileri artık ruhsata işlenmiyor egm sistemine giriyor artık plakalara yapıştırılan bandrol ilede kontrol sağlanabiliyor. Çevirmelerde plaka girince ne var ne yok çıkıyor zaten.
    işte bu sıkıntı
  • 24-11-2022, 22:35:21
    #17
    İlk çevirmede 7 gün süre verip ceza kesiyolar ikinci çevirmede araç bağlanıyor
  • 24-11-2022, 22:50:31
    #18
    15.12.2022 tarihine kadar aracınızın muayenesi geçerlidir.