• 24-11-2022, 20:55:55
    #1
    Merhaba, okulu açığa aldırmaya karar vermem üzere babam işe gideceksin dedi. Maalesef bu konuda söz hakkım yok. Elimde 2 seçenek var.

    1. Seçenek
    Matbaada günlükçü olarak çalışmak. Bugünün parası ile günlük asgari maaş veriyorlar. Pazar günleri yok bu yüzden aylık bazda 4 gün kesiliyor (Tam zamanlı gitmediğim için kesiliyor ).

    2.Seçenek
    Bir tanıdık iç çamaşırı üzerine istoçta toptancı açacakmış. Günlük 12 saat çalışma istiyor sabah 6 akşam 6 veya sabah 7 akşam 7. Sabah 6 da gitmek için 4.30 da kalkmam gerek 5 de arabaya binmem gerek (3 aktarma yapıyorum) 1 saat kadar da yol var. Total olarak 12+3=15 saatim dışarıda geçecek. Parası asgari maaş + sigorta (yol ve yemek de onlardan).


    2. seçeneği seçmek istiyorum çünkü tam bana göre bi iş. Ben böyle şeyleri çok severim, bu tür konularda çok hevesliyimdir. Fakat 15 saat çok fazla geldi bana 3-4 ay dayanabilirim ama bi süre sonra artık dayanamam. Nereye gitsem karar veremedim. Matbaaya gidersem elimde bi iş olmaz (gittiğim matbaada sadece ambalaj yapılıyor) ama toptancıya gidersem ticareti öğrenirim. Bu ikisi arasında gidip geliyorum. Sizce hangisi daha mantıklı?
  • 24-11-2022, 20:58:16
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    3 - kendi istediğin bir iş bulup onda çalışmak.
  • 24-11-2022, 21:00:05
    #3
    Kaçıncı sınıfsınız ?
    12. Sınıfsanız madem açığa geçtiniz üniversite sınavına ne zaman hazırlanacaksınız ?
    Dediğinize göre 15 saat dışarıda geçirecekseniz zaman kalmayacaktır
  • 24-11-2022, 21:01:24
    #4
    Ben bu zorla çalışma olayını anlamıyorum, Ailenin ihtiyacı vardı, masraf vardır, o, Bu, Şu vardır anlarımda abicim kendi işimi kendim seçip çalışamıyorum bunu anlamıyorum.
  • 24-11-2022, 21:01:31
    #5
    denizyavas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 - kendi istediğin bir iş bulup onda çalışmak.
    Şuan öyle bi seçenek yok maalesef ama kendimi web üzerinde geliştirmeye çalışıyorum. Şuan bi proje üstünde çalışıyorum umarım tutar da babam evden çalışmama izin verir (Böyle şeylere pek iyi gözle bakmıyor)
  • 24-11-2022, 21:02:05
    #6
    Üyeliği durduruldu
    İyi akşamlar hocam,öncelikle hayırlısı olsun hakkınızda.

    Ben tercihen günlük olarak çalışmayı tercih etmezdim,günlük gelen para günlük harcanıyor biraz zor bir mesele.

    Keyif alacağınızı düşündüğünüz ikinci iş daha mantıklı duruyor,ticareti özellikle de esnaf ticaretini öğrenmek size her alanda + sağlayacaktır,toplu paranın bir kısmını dijitalde pasif veya online olarak kazanmaya yatırım yapabilirsiniz.
  • 24-11-2022, 21:02:18
    #7
    Asyacuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan öyle bi seçenek yok maalesef ama kendimi web üzerinde geliştirmeye çalışıyorum. Şuan bi proje üstünde çalışıyorum umarım tutar da babam evden çalışmama izin verir (Böyle şeylere pek iyi gözle bakmıyor)
    Proje hakkında bilgi alma şansım var mıdır?
  • 24-11-2022, 21:03:51
    #8
    Klaxon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kaçıncı sınıfsınız ?
    12. Sınıfsanız madem açığa geçtiniz üniversite sınavına ne zaman hazırlanacaksınız ?
    Dediğinize göre 15 saat dışarıda geçirecekseniz zaman kalmayacaktır
    12. sınıf değilim 11. sınıfım ve okumaya niyetim yok Babam da beni işte çalışmaya zorlayarak okula geri döneceğimi düşünüyor
    real2018 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben bu zorla çalışma olayını anlamıyorum, Ailenin ihtiyacı vardı, masraf vardır, o, Bu, Şu vardır anlarımda abicim kendi işimi kendim seçip çalışamıyorum bunu anlamıyorum.
    Ailemizin bi ihtiyacı yok çok şükür. Sadece okula dönmem için zorlamaya çalışıyor.
  • 24-11-2022, 21:08:34
    #9
    BoaSosyalMedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyi akşamlar hocam,öncelikle hayırlısı olsun hakkınızda.

    Ben tercihen günlük olarak çalışmayı tercih etmezdim,günlük gelen para günlük harcanıyor biraz zor bir mesele.

    Keyif alacağınızı düşündüğünüz ikinci iş daha mantıklı duruyor,ticareti özellikle de esnaf ticaretini öğrenmek size her alanda + sağlayacaktır,toplu paranın bir kısmını dijitalde pasif veya online olarak kazanmaya yatırım yapabilirsiniz.
    İkinci işin saati çok fazla ve çalışacağım insanlar beni ezebilir diye düşünüyorum (daha önce kısa süreliğine aynı adam ile çalışmıştım)

    denizyavas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Proje hakkında bilgi alma şansım var mıdır?
    Bilgi veririm fakat tam olarak nasıl anlatacağımı bilmiyorum hafiften dizi film sektörü ile ilgili (dizi film sitesi değil). Özelden konuşabiliriz isterseniz.