Merhaba arkadaşlar belki bilgisi olan vardır diye buraya konu açmak istedim.
Biraz araştırma yaptım ama sağlıklı hiçbir bilgiye erişemedim.
Organ bağışında bulunmak istiyorum ama etik kurulu denilen bir kavram var ve buna engel oluyor.
Alıcı-verici arasında bir ilişki olduğunu, maddi veya benzer bir çıkar olmadığını denetleyen bir yapı denilebilir. Kesinlikle olması gereken bir şey ve gayet iyi işleyen bir sistem.
Benim sorunum ise yakın çevremde ihtiyacı olan birinin olmaması. Dolayısıyla dışardan birine verebilirim.
Alıcıyla hiç bir şekilde iletişime geçemediğim, tamamen gizlilik içinde verebileceğim bir sistem mevcut mu ? Kan bağışı yapar gibi yani bir nevi. Böbrek ve karaciğer bağışı düşünüyorum, kimin için kullanılacağının da bir önemi yok. Tamamen şahsi kararım yani.
Ama sanırım bunu yapabileceğim bir durum yok ülkemizde.
Bunun bir yolu bir şekli var mıdır ?
Edit : Ölüden alınan şekilde organ bağışımı daha önce yaptım, bahsettiğim şey ise hayatta iken bağışlanabilen organ bağışı. Yani birine böbreğinizin tekini veya karaciğerinizden parça vermek
Organ Bağışı Hk.
6
●274
- 16-10-2022, 01:24:10
- Kabul Edilen Cevap
- 1 Beğeni
-
- 16-10-2022, 01:37:59Konuda belirtmeyi unutmuşum, bu şekilde organ bağışımı tüm organlar olarak yıllar önce yapmıştım.yergozy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bahsedilen bağışı yukarda da belirttiğim gibi daha önce yaptım. Böbrek ve karaciğerde ise kişi hayatta iken birine verebildiği ve bu durum vericinin hayatını etkilemediği için uygulanıyor.A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hayattayken böbrek ve karaciğer bağışı yapılabiliyor yani, benim yapmak istediğim de bu. - 16-10-2022, 01:46:36İşime yarayacak bir bilgi öğrenmiş oldum meselasaqi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Teşekkürler
- 16-10-2022, 02:06:48Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Yakın çevresi dışında organ bağışlayan görmedim fakat kök hücre ya da bilinen diğer adıyla ilik nakli yapabilirsiniz. Bunun için numune alıyorlar ve sisteme kaydediyorlar uyumlu birisi çıktığında direkt size ulaşıp tekrar test yaparak nakli gerçekleştiriyorlar. Bu süreçte iaşe gideriniz (konaklama, yol vb) devlet tarafından karşılanıyor. Sizlere ve bağışlanan kişiye kesin bir şekilde bilgi verilmiyor kim olduğu hakkında. Sadece yaşı ve cinsiyeti gibi kim olduğunu tespit edemeyeceğiniz temel bilgileri öğrenebiliyorsunuz.
Teşekkürler