• 06-09-2022, 00:40:32
    #10
    Yol parası banka hesabıda verseniz ilk pttye yatar askerden 3 ay önce geldim ve yazıcıydım az çok prosedürü biliyorum. Ne zaman yatar konusuna gelince şube ne zaman yatırırsa artık tamamen şansınıza. İkinci olarak çarşı izinleri açık çoğu birlikte haftada 1 gün olur acemi birliğinde çarşı izni olmaz diye biliyorum ama yinede tam emin değilim tabi askerliğiniz kışa denk geleceği için tekrar kapanma ihtimalide var üçüncü olarak askerde ortalama 1000 lira gider aylık, sigara içmesenizde yemekler çoğu zaman kötü oluyor su almak zorunda kalıyorsunuz içliktir çoraptır bu tarz şeylerede para harcanabiliyor tamamen size bağlı bir durum
  • 06-09-2022, 00:42:34
    #11
    Cansedefoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yol parası askere gitmeden 2 3 gün içinde ptt den alabilirsin ya da terhis kağıdın çıkar çıkmaz da gidip belgenle alabilirsin.
    2020 eylül 21 mart aylarında 3 ay balıkesir 3 ay van da yaptım. Sigara kullanıyorum ve 8k civarı gitmişti. Bölüğün en cimrisi bile 4.5k para harcadığını söylemişti.
    bakım mühimmat okulunda mı yaptınız hocam balıkesirde?
  • 06-09-2022, 00:45:15
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bakım mühimmat okulunda mı yaptınız hocam balıkesirde?
    19. motorlu piyade tugayı - edremit
  • 06-09-2022, 00:46:23
    #13
    yol paranı askerdeyken ptt şubesinden alırsın masraf ise düştüğün yere göre değişir sana da bağlı askerlik harçlığını bile biriktiren para harcamayanlar vardı her şey sende bitiyor
  • 06-09-2022, 00:47:34
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam neye para gidiyor mesela en çok para aciliyet durumuna göre falan
    çok farklılık gösteren şey olabilir hocam ya biz mesela sürgün yedik güneşten yanarken bi anda buz gibi soğukta kaldık giyime harcama yapmak zorunda kaldık vanda onun dışında balıkesirde her gün pilav yenmiyordu kaçak yemek söylüyorduk döner ayrana 25 lira gidiyodu, van da karakolda çay bedavaydı ama batıda su bile paralı illa ki ekstrim harcamalar çıkıyor maalesef ki
  • 06-09-2022, 00:53:24
    #15
    1. Yol parası belli olmaz ama sen almasan dahi devlet bir şekilde sana o parayı ulaştırır. Bölük assubayı maaşı yalnış hesaplamıştı. 3 TL Ptt ile eve geldi verdiler
    2. Bu senin gideceğin şehire, ordaki yemekleri şirket mi yapıyor yoksa birlik kendi bünyesinde mi yapıyor. Bu yemeklerin lezzetini belirler, yemek seçermisin yoksa herşeyi yerim diyenlerden misin? Ben 10 sene askerlik yaptım daha bunu yemem dediğim yemek olmadı. Ama ben sadece doymak için yiyordum lezzetine tadına görüntüsüne hiç bakmazdım.
    Çarşı izni varsa o zaman biraz harcarsın melemen vazgeçilmez öğlende yemek yersin gezdim tozdum kafeye oturdum bunu hesaba kat ama öyle çarşı izni olsa dahi her hafta kimse çıkartmaz ayda 1 belki. Doğuya gidersen zaten nöbet-uyu-ye üçgeni içinde geçer hayatın o zaman da para harcamaya fırsatın olmaz. Aburcubur seviyorsan da para yetiştiremezsin. Bu tamamiyle senin yaşantınla alakalı. Çorabını yıkamaya bile üşenen ve günlük çorap alan da var aynı çorabı aylarca giyen de bu para olayı uzar gider.
    • zeq
    bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 06-09-2022, 20:12:40
    #16
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. Yol parası belli olmaz ama sen almasan dahi devlet bir şekilde sana o parayı ulaştırır. Bölük assubayı maaşı yalnış hesaplamıştı. 3 TL Ptt ile eve geldi verdiler
    2. Bu senin gideceğin şehire, ordaki yemekleri şirket mi yapıyor yoksa birlik kendi bünyesinde mi yapıyor. Bu yemeklerin lezzetini belirler, yemek seçermisin yoksa herşeyi yerim diyenlerden misin? Ben 10 sene askerlik yaptım daha bunu yemem dediğim yemek olmadı. Ama ben sadece doymak için yiyordum lezzetine tadına görüntüsüne hiç bakmazdım.
    Çarşı izni varsa o zaman biraz harcarsın melemen vazgeçilmez öğlende yemek yersin gezdim tozdum kafeye oturdum bunu hesaba kat ama öyle çarşı izni olsa dahi her hafta kimse çıkartmaz ayda 1 belki. Doğuya gidersen zaten nöbet-uyu-ye üçgeni içinde geçer hayatın o zaman da para harcamaya fırsatın olmaz. Aburcubur seviyorsan da para yetiştiremezsin. Bu tamamiyle senin yaşantınla alakalı. Çorabını yıkamaya bile üşenen ve günlük çorap alan da var aynı çorabı aylarca giyen de bu para olayı uzar gider.
    hocam bileti saat kaça alayım sen tecrübelisin baya sabah 10 da binsem otobüse burdan kütahya 5 saat imiş 3 de varıyorum kütahya otogara saat sabah 10 iyi gibi 4 gibide birliğe teslim olurum işler akşama kalmaz sanırım yoğunluğa göre
    birde otogar ile askeriye arası 6 kilometre imiş fazla biraz taksi çok yazar sanırım nasıl bi yol izlemeliyim
  • 09-09-2022, 12:43:24
    #17
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bileti saat kaça alayım sen tecrübelisin baya sabah 10 da binsem otobüse burdan kütahya 5 saat imiş 3 de varıyorum kütahya otogara saat sabah 10 iyi gibi 4 gibide birliğe teslim olurum işler akşama kalmaz sanırım yoğunluğa göre
    birde otogar ile askeriye arası 6 kilometre imiş fazla biraz taksi çok yazar sanırım nasıl bi yol izlemeliyim
    Tavsiyem 14-15 gibi birliğe katılman yönünde olur. En azından ilk gün kamuflajını eşyalarını teslim alırsın ve ilk gün düzenini kurarsın. Daha geç saatte katılırsan o gece çok rahat etmezsin herkes kıyafetlerini vs toplayıp hazırlanırken sen sivil takılacan, duruma göre ertesi gün sabahta farklı işlerle uğraşılır kıyafetini alman bazen uzun sürebilir.
    Ayrıca taksi tutma otogardan birliğe kesinlikle giden dolmuş vs vardır. Otogarda herhangi birine sor dolmuşla git.
    • zeq
    bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.