Askerlik hakkında birkaç soru
16
●362
- 06-09-2022, 00:40:32Yol parası banka hesabıda verseniz ilk pttye yatar askerden 3 ay önce geldim ve yazıcıydım az çok prosedürü biliyorum. Ne zaman yatar konusuna gelince şube ne zaman yatırırsa artık tamamen şansınıza. İkinci olarak çarşı izinleri açık çoğu birlikte haftada 1 gün olur acemi birliğinde çarşı izni olmaz diye biliyorum ama yinede tam emin değilim tabi askerliğiniz kışa denk geleceği için tekrar kapanma ihtimalide var üçüncü olarak askerde ortalama 1000 lira gider aylık, sigara içmesenizde yemekler çoğu zaman kötü oluyor su almak zorunda kalıyorsunuz içliktir çoraptır bu tarz şeylerede para harcanabiliyor tamamen size bağlı bir durum
- 06-09-2022, 00:42:34bakım mühimmat okulunda mı yaptınız hocam balıkesirde?Cansedefoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-09-2022, 00:45:1519. motorlu piyade tugayı - edremitMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-09-2022, 00:46:23yol paranı askerdeyken ptt şubesinden alırsın masraf ise düştüğün yere göre değişir sana da bağlı askerlik harçlığını bile biriktiren para harcamayanlar vardı her şey sende bitiyor
- 06-09-2022, 00:47:34çok farklılık gösteren şey olabilir hocam ya biz mesela sürgün yedik güneşten yanarken bi anda buz gibi soğukta kaldık giyime harcama yapmak zorunda kaldık vanda onun dışında balıkesirde her gün pilav yenmiyordu kaçak yemek söylüyorduk döner ayrana 25 lira gidiyodu, van da karakolda çay bedavaydı ama batıda su bile paralı illa ki ekstrim harcamalar çıkıyor maalesef kiMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-09-2022, 00:53:241. Yol parası belli olmaz ama sen almasan dahi devlet bir şekilde sana o parayı ulaştırır. Bölük assubayı maaşı yalnış hesaplamıştı. 3 TL Ptt ile eve geldi verdiler
2. Bu senin gideceğin şehire, ordaki yemekleri şirket mi yapıyor yoksa birlik kendi bünyesinde mi yapıyor. Bu yemeklerin lezzetini belirler, yemek seçermisin yoksa herşeyi yerim diyenlerden misin? Ben 10 sene askerlik yaptım daha bunu yemem dediğim yemek olmadı. Ama ben sadece doymak için yiyordum lezzetine tadına görüntüsüne hiç bakmazdım.
Çarşı izni varsa o zaman biraz harcarsın melemen vazgeçilmez öğlende yemek yersin gezdim tozdum kafeye oturdum bunu hesaba kat ama öyle çarşı izni olsa dahi her hafta kimse çıkartmaz ayda 1 belki. Doğuya gidersen zaten nöbet-uyu-ye üçgeni içinde geçer hayatın o zaman da para harcamaya fırsatın olmaz. Aburcubur seviyorsan da para yetiştiremezsin. Bu tamamiyle senin yaşantınla alakalı. Çorabını yıkamaya bile üşenen ve günlük çorap alan da var aynı çorabı aylarca giyen de bu para olayı uzar gider.1 kişi bunu beğendi. - 06-09-2022, 20:12:40hocam bileti saat kaça alayım sen tecrübelisin baya sabah 10 da binsem otobüse burdan kütahya 5 saat imiş 3 de varıyorum kütahya otogara saat sabah 10 iyi gibi 4 gibide birliğe teslim olurum işler akşama kalmaz sanırım yoğunluğa göreMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
birde otogar ile askeriye arası 6 kilometre imiş fazla biraz taksi çok yazar sanırım nasıl bi yol izlemeliyim - 09-09-2022, 12:43:24Tavsiyem 14-15 gibi birliğe katılman yönünde olur. En azından ilk gün kamuflajını eşyalarını teslim alırsın ve ilk gün düzenini kurarsın. Daha geç saatte katılırsan o gece çok rahat etmezsin herkes kıyafetlerini vs toplayıp hazırlanırken sen sivil takılacan, duruma göre ertesi gün sabahta farklı işlerle uğraşılır kıyafetini alman bazen uzun sürebilir.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca taksi tutma otogardan birliğe kesinlikle giden dolmuş vs vardır. Otogarda herhangi birine sor dolmuşla git.1 kişi bunu beğendi.