• 27-08-2022, 17:38:15
    #28
    çok ucu açık bir soru, bir yazılımcının ihtiyaca göre teknoloji kullanması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin blockchain tarzı bir uygulama geliştirilecek veya bir bankanın otomasyon projesi geliştirilecekse php bunun için yeterli olmayabilir, daha basit otomasyon sistemler php için yeterli olabilir belkide. Hepsinin kendine göre kullanım kolaylığı var
  • 27-08-2022, 18:35:00
    #29
    dev
    Kurumsal Üye
    ByCaner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o iş bana lazım o zaman Türkiyede nodeJs ile bir iş yapamıyorum doğru düzgün teklif gelmiyor
    Dogru duzgun teklif gelmiyorsa profilini yeterli degildir. Profilini guclendir.
  • 27-08-2022, 19:18:05
    #30
    Maliyeti düşük, topluluğu geniş, anlaması kolay, yazılımcı yı standarda zorlamaz ve kurumsal değil. Bu sebeplerden dolayı PHP.
  • 27-08-2022, 19:59:51
    #31
    Saolun arkadaşlar konu popülerler kısmında ilk 5 e girmiş forumda php tartışması iyi dönüyormuş
  • 27-08-2022, 20:05:14
    #32
    erdem21 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Projelerini github ve linkedinle paylaş aynı zamanda aracı bulman gerek 😅
    Paylaşım yapacağım hocam forum ne düşünüyor diye merak ettim bi herkes php yi savunuyor gibi
  • 27-08-2022, 20:25:14
    #33
    .net developer olarak çalışıyorum ama php ile başlamıştım, freelance de hem wordpress hem de custom istekler hep php üzerinden.

    Hem php biliyorum hem .net, müşteri hangisini isterse onu yazarım ama php yi yıllık 50 liraya host ederken, .net öyle olmuyor.

    Benim ne yazacağım müşteriye göre yani
  • 27-08-2022, 20:42:17
    #34
    PHP ya da başka bir dil savunulmaz. Dil fanatikliğine gerek yok, ihtiyaca göre, talebe göre, yerine göre dil kullanılır. Hangi dilde uzmansanız tabi ki onu kullanacaksınız, ama müşteriniz X talep ederken ona Y dayatamazsınız.

    Bugün PHP 8.1 varken forumda halen PHP 5.X ile yazılmış uygulamalar dönüyor, sebebi PHP mi? Hayır.
    React Native uygulama diye satılan uygulamaların çoğu WebView. Sebebi React Native mi? Hayır.
    Nodejs ile yapılmış uygulamada veritabanı olarak text dosyası kullananı gördü bu gözler. Sebebi Nodejs mi? Hayır.

    Sebebi kendini güncelleyemeyen developerlar.

    Şimdi diyelim ki ben nodejs ile broadcasting yapıyorum. Javascript kütüphaneleri ile pub/sub işlemlerimi yapıyorum, uygulamayı ise PHP ile yazıyorum. Arada asenkron çalışması gereken işlemler için ise go kullanıyorum. Şimdi kötü bir yazılımcı mıyım, iyi bir yazılımcı mı?

    Bu konu çok tartışılır. Hiç bir dil kötü değildir. Kullanım yerleri, amaçları ve bilgi seviyeniz arasında bir denklem vardır sadece.

    Dil fanatizmi komiktir, yapmayın.

    ByCaner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Paylaşım yapacağım hocam forum ne düşünüyor diye merak ettim bi herkes php yi savunuyor gibi
  • 27-08-2022, 20:45:25
    #35
    fatihemre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    PHP ya da başka bir dil savunulmaz. Dil fanatikliğine gerek yok, ihtiyaca göre, talebe göre, yerine göre dil kullanılır. Hangi dilde uzmansanız tabi ki onu kullanacaksınız, ama müşteriniz X talep ederken ona Y dayatamazsınız.

    Bugün PHP 8.1 varken forumda halen PHP 5.X ile yazılmış uygulamalar dönüyor, sebebi PHP mi? Hayır.
    React Native uygulama diye satılan uygulamaların çoğu WebView. Sebebi React Native mi? Hayır.
    Nodejs ile yapılmış uygulamada veritabanı olarak text dosyası kullananı gördü bu gözler. Sebebi Nodejs mi? Hayır.

    Sebebi kendini güncelleyemeyen developerlar.

    Şimdi diyelim ki ben nodejs ile broadcasting yapıyorum. Javascript kütüphaneleri ile pub/sub işlemlerimi yapıyorum, uygulamayı ise PHP ile yazıyorum. Arada asenkron çalışması gereken işlemler için ise go kullanıyorum. Şimdi kötü bir yazılımcı mıyım, iyi bir yazılımcı mı?

    Bu konu çok tartışılır. Hiç bir dil kötü değildir. Kullanım yerleri, amaçları ve bilgi seviyeniz arasında bir denklem vardır sadece.

    Dil fanatizmi komiktir, yapmayın.
    hocam o değil de siz konudan çıkmazdınız mı öyle demiştiniz sanırım yoksa yanlış mı hatırlıyorum
  • 27-08-2022, 20:46:50
    #36
    ByCaner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam o değil de siz konudan çıkmazdınız mı öyle demiştiniz sanırım yoksa yanlış mı hatırlıyorum
    İroniyi anlamadınız demek ki.