Sana sihirli formülü veriyorum... Hiç bir şey imkansız değildir.
Çalışma azminize göre değişir. Belki bir yılda belki de 10 yılda ev sahibi olabilirsiniz.
0 TL olarak başlangıcı yapıyorum.
Uyarı !!!
Paranızı asla TL de tutmayın.
1. Sermayesiz işleri öğreneceksiniz. Tüm gün çalışıyorsunuz, bu nedenle bildiğiniz ya da öğrenebileceğiniz bir konudan başlayın. (Sermayesiz tonlarca iş modeli var.)
2. Kazandığınız 1 TL de olsa.. paranızın değerinde ürün alıp kenara koyun (Kullanma tarihi olmayan, bozulmayacak ürün. Örn. akıllı vida)
3. Sermayeniz 10-20K arasına gelince ilan sitelerinden ucuza tarla bulun. (alacağınız bölgeyi araştırın)
4. ve ilk tarla/bağ/bahçenizi aldınız. Şimdi bunu %30-40 bandına satışa koyun. Satılmadığı her ay üzerine %5 ekleyin.
5. Brawo ilk tarlanızı sattınız. Elinizde yaklaşık 30k lık sermaye var... (Bir yandan sermayesiz işi de yapıyorsunuz) Şimdi bu para ile piyasada iş yapan bireysel, elektirikçi, tamirci, tesisatçı veya benzeri vasıflı biri ile ortaklık kurun. Sermaye sizden, kişinin eksik araçlarını alın (Ölçüm cihazı, kaynak makinesi, boru ısıtma makinesi v.b. ) İş başı ücretten pay alın.
6. Brawo artık hem asgari ücretiniz, hem sermayesiz işiniz, hem de ortaklıktan gelen ufak bir geliriniz var. Şimdi, Yukarıdaki adımları tekrarlamaya sıra geldi... Artık aylık kenara daha fazla sermaye ayırabiliyorsunuz.
7. ikinci tarlanızı aldınız ve bu sefer düşük ücrete farklı lokasyonda 2 tane aldınız (maliyet 60k)
8. İki tarlayı toplamda 80 - 100 arasına sattınız.
9. Bu paranın yarısı ile yeni biri ile ortaklık kurdunuz. Diğer yarısı ile ilk ortağınızdaki payınızı arttırmak amacıyla işi büyüttünüz. (Artık eşit paya sahipsiniz.)
10. Brawo, asgari ücretiniz, sermayesiz işiniz ve 2 ayrı ortaklı geliriniz var (aylık ortalama gelir 10-15k) Şimdi yukarıdaki maddeleri hem tekrar ediyoruz hem geliştiriyoruz.
11. Kenara koyduğunuz sermaye ile, düşük ücretli 2 tarla alıyorsunuz. 1. ni satışa koyacaksınız. Diğeri kenarda duracak.
12. Sattığınız tarladan gelen para ve ortaklarınızdan gelen sermayenin toplamı ile basit bir depo tutacaksınız. (20 -40 m'2)
13. 2. maddedeki, aldığınız ürünleri depoya koyun...
14. İnsanların ihtiyacı olabilecek ürünleri almaya başlayın. (Bebek arabası, oyuncak, vida, somun, keser, çekiç v.b.)
15. Bir iş öğrenin. vasıfsız çalışmak köleliktir. Bir kursa kaydolun vasıflı olun. (Mesleki kurslar, komi klima petek bakımı, tesisat, fayans, boya v.b.)
16. Aldığınız kursala ilgili materyalleri depolamaya başlayın. (Tesisat ise toptancıdan ürün alın, parayı verin ancak ürünü almayın, ihtiyacınız oldukça alacaksınız)
17. Brawo, artık sermayesiz işi bırakma zamanı geldi. Elinizde asgari ücretli gelir, 2 ortaklı geliriniz, bir tarla, küçük bir depo satılacak ürün, yeni bir mesleğiniz var. Artık bir üst aşamaya sıra geldi...
18 - İşinizden ayrılın, Deponuza masa sandalye koyun. Kart bastırın... 2 ortağınız ve kendi mesleğiniz için iş kovalayın. Depoda tuttuğunuz ürünleri satışa başlayın. yerine mesleki ürünler alın.
19. İş geldikçe iki ortağınıza depodaki malzemelerden verin... Kendi işiniz ile ilgili yeni kurslara kaydolun. Artık aylık 20k geliriniz var....
20. Brawo, azminizin sonuna geldiniz... iki ortaklı işiniz ve kendi işiniz var... Şimdi kaba inşaatı bitmiş bir daire satın alın. İçerisini kendiniz tamamlayabilirsiniz. ortaklarınız size yardımcı olacaktır. Sizinde mesleğiniz var... kendinizde yapacaksınız.
Hayırlı olsun.
Not: Kendim yazdım, ama kendim bile beğendim... kendim için bile çok geç değil.
Not2: Kasım ayında 23k ya kardeşime aldığımız tarlayı mayıs ayında 52 K ya sattık... 1 yıl önce babama 40k ya aldığımız arsa 120k değerinde... kendime 8 yıl önce 6750 TL ye aldığım tarla 180k değerinde... Kendime 4 yıl önce 30k ya aldığım arsa 300k değerinde... Yukarıda yazdıklarım hayal ürünü değil...
İyi forumlar...