• 09-05-2022, 16:38:25
    #1
    Ekspertizin belirlediği miktarın tamamını karşı tarafın kasko firması ödemedi.

    Eksik kalan miktarı talep ettiğimde talebi reddettiler.

    Sigorta tahkim komisyonuna başvurmak istiyorum.

    Doğru yapılmayan başvuruların çözüm süreci uzun olabiliyormuş.Bu nedenle eksiksiz bir başvuru yapmak istiyorum.

    Bu konuda bilgisi olan var mı?
  • 09-05-2022, 16:48:46
    #2
    Merhabalar arkadaşım. Ben bir gazeteciyim ve geçmiş dönemlerde çok yakın dostlarımdan bazıları sigorta eksperi olduğu için sigorta kapsamı konusunda bilgiliyim. Öncelikle sigorta eksperininin belirleyip raporuna sunduğu ödemedeki size ödenmeyen rakam veya daha geniş ölçüde sorayım parça ve işçilikler nelerdir? Zira bazı hasarlarda özellikle servisler rakamı ve hasarı şişiriyor. Değişen parça veya işçilikler tamamen o hasarla ilişkilendirilmemişse ödeme yapmayabildikleri o parça ve işçilikleri red edebiliyorlar. Tabi bu arada bazı sigorta şirketleri var ki hasar ödememek için elinden geleni yaparlar.
  • 09-05-2022, 16:49:19
    #3
    Geçmiş olsun. Hasar tutarı ne kadar hocam? Trafik ödedi üstünü kaskodan mı almak istediniz ? Ve ödememe sebebleri nelerdir?
  • 09-05-2022, 16:51:26
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ustanız sizi daha yönlendirir diye düşünüyorum.
  • 09-05-2022, 16:53:39
    #5
    magazinname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar arkadaşım. Ben bir gazeteciyim ve geçmiş dönemlerde çok yakın dostlarımdan bazıları sigorta eksperi olduğu için sigorta kapsamı konusunda bilgiliyim. Öncelikle sigorta eksperininin belirleyip raporuna sunduğu ödemedeki size ödenmeyen rakam veya daha geniş ölçüde sorayım parça ve işçilikler nelerdir? Zira bazı hasarlarda özellikle servisler rakamı ve hasarı şişiriyor. Değişen parça veya işçilikler tamamen o hasarla ilişkilendirilmemişse ödeme yapmayabildikleri o parça ve işçilikleri red edebiliyorlar. Tabi bu arada bazı sigorta şirketleri var ki hasar ödememek için elinden geleni yaparlar.
    Parça fiyatları konusunda bilgim yok.İşçilik ücretini aldım.Ancak değer kaybı konusunda belirtilen miktarı ödemediler.

    hasan07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun. Hasar tutarı ne kadar hocam? Trafik ödedi üstünü kaskodan mı almak istediniz ? Ve ödememe sebebleri nelerdir?
    Teşekkür ederim.Eksik ödenen miktar 4 bin civarında.Kaskodan aldım sanırım bu ödemeyi.Emin değilim.

    Ödeme sebebinde bu yazıyor:

    "Piyasa koşullarına göre hesaplanan gerçek değer kaybı zararı ödenmiştir. Ek ödeme talebiniz olumsuz değerlendirilmiştir. "
  • 09-05-2022, 17:22:21
    #6
    4 bin lira civarında eksik ödenen sadece işçilik rakamı değildir, sigorta şirketi muhakkak bir veya birden fazla parçanın değişimine onay vermemiştir. Hatta bir dönem birçok sigorta şirketi orjinal yedek parça yerine muadil parça fiyatını ödüyordu. Şayet size orjinal parça fiyatına muadil parça fiyatı ile ödeme yapılmışsa sigorta tahkim kuruluna müracaat ediniz ve ödememe sebepleri veya eksik ödeme sebebi olarak muadil parça fiyatını baz almışlarsa çok kısa sürede çatır çatır o eksik ödemeyi alırsınız
  • 09-05-2022, 17:27:28
    #7
    magazinname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 bin lira civarında eksik ödenen sadece işçilik rakamı değildir, sigorta şirketi muhakkak bir veya birden fazla parçanın değişimine onay vermemiştir. Hatta bir dönem birçok sigorta şirketi orjinal yedek parça yerine muadil parça fiyatını ödüyordu. Şayet size orjinal parça fiyatına muadil parça fiyatı ile ödeme yapılmışsa sigorta tahkim kuruluna müracaat ediniz ve ödememe sebepleri veya eksik ödeme sebebi olarak muadil parça fiyatını baz almışlarsa çok kısa sürede çatır çatır o eksik ödemeyi alırsınız
    Değişen ve onarılan parçaların listesini kaşeli bir şekilde servisten aldım.

    Değişen tüm parçalar eksiksiz değişti.Reddedilen bir parça yok.

    Eksik başvuru yapmamak adına konuyu açtım.Tüm belgeleri tek seferde göndermek istiyorum.
  • 09-05-2022, 17:36:21
    #8
    Size ödenmeyen rakam o zaman işçilik rakamlarıdır diye düşünüyorum. Aracınızın onarımı yetkili serviste yapılmışsa o yetkili servisin işçilik rakamlarını kabul etmeleri gerekir. Ama yetkili servis değil de tamirhane diye tabir edeceğimiz bir yerin yazmış olduğu veya istediği işçilik rakamlarını red edebilirler. Yani söylemek istediğim sizin aracınız Toyota olarak düşünelim ve Toyota yetkili servisinde onarımı yapılmışsa o yetkili servislerin tüm ülke genelinde işçilik fiyatları standarttır sadece sigorta şirketlerine anlaşmalı servislerse verdikleri bir indirimi alamazsınız.
  • 09-05-2022, 17:43:34
    #9
    magazinname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size ödenmeyen rakam o zaman işçilik rakamlarıdır diye düşünüyorum. Aracınızın onarımı yetkili serviste yapılmışsa o yetkili servisin işçilik rakamlarını kabul etmeleri gerekir. Ama yetkili servis değil de tamirhane diye tabir edeceğimiz bir yerin yazmış olduğu veya istediği işçilik rakamlarını red edebilirler. Yani söylemek istediğim sizin aracınız Toyota olarak düşünelim ve Toyota yetkili servisinde onarımı yapılmışsa o yetkili servislerin tüm ülke genelinde işçilik fiyatları standarttır sadece sigorta şirketlerine anlaşmalı servislerse verdikleri bir indirimi alamazsınız.
    Özel serviste yapıldı.

    İşçilik ücretini karşı tarafın kaskosu karşıladı sanırım.Bu miktarı ayrıca aldım.

    Daha sonra SMM üzerinden değer kaybı için başvurdum.Kusur oranına göre miktar belirlendi ve raporu karşı tarafın sigortasına iletip ödeme talep ettim.

    SMM nin belirttiği miktara göre eksik ödeme yaptılar.Eksik ödenen miktarın işçilik ücreti ile ilgisi yok.Değer kaybı eksik ödendi.