• 05-05-2022, 20:19:59
    #1
    Yardımcı fiilleri ve özneyi kullanmadan cümle kurmak hatalı mı günlük konuşmada?

    Örneğin, go to work everyday.

    I going to work..
  • 05-05-2022, 20:26:15
    #2
    Konuşma içinde anlaşılabilecek düzeyde gözardı edilebilir diye biliyorum. "wakin' up everyday, dressing up to go to work... then questioning myself on the way, everyday, is this the right path for me?" zannediyorum konuşmada bu tarz anlatımlar anlaşılır ve normal karşılanıyor.
  • 05-05-2022, 20:34:14
    #3
    KontTrader adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuşma içinde anlaşılabilecek düzeyde gözardı edilebilir diye biliyorum. "wakin' up everyday, dressing up to go to work... then questioning myself on the way, everyday, is this the right path for me?" zannediyorum konuşmada bu tarz anlatımlar anlaşılır ve normal karşılanıyor.
    Had early dinner here with work colleagues.

    Çoğu kişi böyle yazıyor hocam sosyal medyada.
  • 05-05-2022, 20:43:11
    #4
    özne değişmediğinde tekrarlamak yerine kullanmasak da oluyor hocam türkçede de böyle bütün dillerde de aynısı fiil için de geçerli tekrarlanıyorsa 2. kez kullanmana gerek olmuyor

    tekrarlamıyoken özne sadece I ise kullanmasan oluyor öznenin sen olduğu anlaşılıyor went to the coffe shop last night, it was pretty crowded

    i going to work ama tamamen yanlış i'm olacak
  • 05-05-2022, 20:46:26
    #5
    go to work everyday de eğer tekrarlanan özne değilse düz kullanımda yanlış çünkü karşıya sesleniyormuşsun gibi oluyor her gün işe git demişsin gibi oluyor
    kendi hayat hikayeni anlatır gibi şunları şunları yaparım dedikten sonra go to work everday dyiebilirsiniz öznesiz bir şekilde ama normalde karşıya denilmiş gibi oluyor
  • 05-05-2022, 20:55:36
    #6
    Ozkan1151 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    go to work everyday de eğer tekrarlanan özne değilse düz kullanımda yanlış çünkü karşıya sesleniyormuşsun gibi oluyor her gün işe git demişsin gibi oluyor
    kendi hayat hikayeni anlatır gibi şunları şunları yaparım dedikten sonra go to work everday dyiebilirsiniz öznesiz bir şekilde ama normalde karşıya denilmiş gibi oluyor
    dediğiniz doğru hocam soru şekinde söylediğinizde de veya sonuna soru işareti getirdiğinizde
    go to work everyday?

    do you go to work everyday anlamına gelecek. Karşıya ne demek istediğiniz ses tonuyla veya yazıda noktalama işaretiyle anlaşılıyor.
  • 05-05-2022, 20:59:39
    #7
    Python Coder
    buddy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    go to work everyday?
    her gün okula gidersin ?
    bu tarz oldu
    Şaka bir yana büyük ihtimalle konuşma içinde sorun olmaz karşıdaki anlar
  • 05-05-2022, 21:07:39
    #8
    Günlük konuşmada kimse bizler kadar gramere takılmıyor bence. Kullanım olarak yanlış olsa da anlaşılıyorsa sorun olmaz diye düşünüyorum.
  • 05-05-2022, 21:11:23
    #9
    Tarzan Türkçe'si misali tarzan ingilizcesi olur. Gramer olarak yanlış ama konuşma dilinde karşı taraf ne demek istediğinizi anlar. Tıpkı bizim "ben gitmek sultanahmet" i anladığımız gibi.