Yardımcı fiilleri ve özneyi kullanmadan cümle kurmak hatalı mı günlük konuşmada?
Örneğin, go to work everyday.
I going to work..
Am Is Are kullanmamak? İngilizce
9
●232
- 05-05-2022, 20:26:15Konuşma içinde anlaşılabilecek düzeyde gözardı edilebilir diye biliyorum. "wakin' up everyday, dressing up to go to work... then questioning myself on the way, everyday, is this the right path for me?" zannediyorum konuşmada bu tarz anlatımlar anlaşılır ve normal karşılanıyor.
- 05-05-2022, 20:34:14Had early dinner here with work colleagues.KontTrader adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çoğu kişi böyle yazıyor hocam sosyal medyada. - 05-05-2022, 20:43:11özne değişmediğinde tekrarlamak yerine kullanmasak da oluyor hocam türkçede de böyle bütün dillerde de aynısı fiil için de geçerli tekrarlanıyorsa 2. kez kullanmana gerek olmuyor
tekrarlamıyoken özne sadece I ise kullanmasan oluyor öznenin sen olduğu anlaşılıyor went to the coffe shop last night, it was pretty crowded
i going to work ama tamamen yanlış i'm olacak - 05-05-2022, 20:46:26go to work everyday de eğer tekrarlanan özne değilse düz kullanımda yanlış çünkü karşıya sesleniyormuşsun gibi oluyor her gün işe git demişsin gibi oluyor
kendi hayat hikayeni anlatır gibi şunları şunları yaparım dedikten sonra go to work everday dyiebilirsiniz öznesiz bir şekilde ama normalde karşıya denilmiş gibi oluyor - 05-05-2022, 20:55:36dediğiniz doğru hocam soru şekinde söylediğinizde de veya sonuna soru işareti getirdiğinizdeOzkan1151 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
go to work everyday?
do you go to work everyday anlamına gelecek. Karşıya ne demek istediğiniz ses tonuyla veya yazıda noktalama işaretiyle anlaşılıyor. - 05-05-2022, 20:59:39her gün okula gidersin ?buddy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bu tarz oldu
Şaka bir yana büyük ihtimalle konuşma içinde sorun olmaz karşıdaki anlar - 05-05-2022, 21:07:39Günlük konuşmada kimse bizler kadar gramere takılmıyor bence. Kullanım olarak yanlış olsa da anlaşılıyorsa sorun olmaz diye düşünüyorum.