• 06-04-2022, 00:23:38
    #1
    Merhaba arkadaşlar , diksiyon eğitimi almayı düşünüyorum . Daha önceden almış kişiler varsa eğer neler yapılıyor ne öğretiliyor kısaca bilgilendirirse beni , çok sevinirim. Benim bazı harfleri söylerken zorlanma gibi bir sorunum var (S,C,Z) kimisi “R” leri “Ğ” olarak söyler ya da “Y” olarak hatta hiç söylemez yaygın bir durum zaten fark ediyorum , benim daha farklı bir durumum var S,C,Z harflerini söyleyebilirim ama tane tane , cümle içinde farklı harflere kaydığı oluyor (Telaffuz bakımından yakın olan harfler) bu sorun hakkında Diksiyon eğitimine mi gitmem gerekir ? Ne önerirsiniz ?

    Ha şunu da söylemek istiyorum bu bir kekeleme gibi ya da ne bileyim engelli bir birey gibi değilde daha çok şive gibi algılanıyor

    Dip Not; Bu tip durumlar genel olarak dilin yanlış konumlandırılmasından kaynaklıdır
  • 06-04-2022, 00:25:10
    #2
    bunun için sesli kitap okuma öneriliyor ama tabi uzman kişilerin ne tavsiye edeceğini bilemem. Bende de S leri cümle içerisinde yutma olayı var. Alıştım artık
  • 06-04-2022, 00:27:54
    #3
    tmrkskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bunun için sesli kitap okuma öneriliyor ama tabi uzman kişilerin ne tavsiye edeceğini bilemem. Bende de S leri cümle içerisinde yutma olayı var. Alıştım artık
    Hocam olabilir ama dil yanlış konumlandırmaya alıştıysanız onu uzman kiÅŸilerle düzeltilmesi lazım , ben özellikle aynı ÅŸekilde S harfi tuhaf bir ÅŸekilde çıkıyor tam s deÄŸil farklı bir harf 😂 tuhaf bir durum yani nasıl açıklanır bilmiyorum . Bunun İçin konuÅŸma terapistleri mi daha mantıklı yoksa diksiyon eÄŸitimi mi ? Bilginiz var mı ?
  • 06-04-2022, 00:30:54
    #4
    McCall adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam olabilir ama dil yanlış konumlandırmaya alıştıysanız onu uzman kiÅŸilerle düzeltilmesi lazım , ben özellikle aynı ÅŸekilde S harfi tuhaf bir ÅŸekilde çıkıyor tam s deÄŸil farklı bir harf 😂 tuhaf bir durum yani nasıl açıklanır bilmiyorum . Bunun İçin konuÅŸma terapistleri mi daha mantıklı yoksa diksiyon eÄŸitimi mi ? Bilginiz var mı ?
    ben de baya bir önceleri bakmıştım ama sesli kitap okuma ve bazı egzersizler öneriliyordu. uzman kişilerden yardım almadım açıkçası üstüne de düşmedim o yüzden sorunuza net cevap veremiyorum
  • 06-04-2022, 00:34:57
    #5
    tmrkskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben de baya bir önceleri bakmıştım ama sesli kitap okuma ve bazı egzersizler öneriliyordu. uzman kişilerden yardım almadım açıkçası üstüne de düşmedim o yüzden sorunuza net cevap veremiyorum
    Hocam bir de ben bir tık çekiniyorum , kendimi kötü hissediyorum birinin ofisine gitmiÅŸtik duvarda batman vardı kendimi konuÅŸmayı öğrenememiÅŸ 0-5 yaÅŸ grubu çoçuklar gibi hissetim 😂😂
  • 06-04-2022, 00:36:30
    #6
    Bende r harfini söyleyemiyorum. Okulda yoklama alırken burdayım da r harfini soyleyemiyordum. Çocuklar dalga geçerdi. Zaman geçince alıştım
  • 06-04-2022, 00:39:21
    #7
    Nerelisin dostum? Bunu yanlış anlama eğer yöresel bir ağız kullanılan bir yerde büyüdüysen ne yaparsan yap bazı şeyleri değiştiremiyorsun. Televizyonlardaki tartışma programlarına bak, bazı profesörler görürsün konuşma tarzı şivelidir.

    Tekrar tekrar belirtiyorum, yanlış anlaşılma olmasın. İstanbul Türkçesi konuşuyor olsam da eğer daha kırsal bir coğrafyada büyümüş olsaydım benim de konuşmam aynı şekilde olurdu. Bu bir problem değil. (Anne tarafından Batı Karadenizli, baba tarafından İzmirliyim.)

    Mesela Beyazıt Öztürk, nam-ı değer Beyaz; r'leri söyleyemeyişiyle kendi bile dalga geçebiliyor. Bazen sempatik bile olabilir böyle şeyler. Yine diksiyon dersi al, yine kitap oku, yine sesli kitap dinle ama kendi özelliklerinle barışman da gerekir.

    İnsanlar, farklılıkları ile güzeldir.
  • 06-04-2022, 00:48:57
    #8
    hocam bende a başta olmak üzere sesli harfleri kelimeleri çıkarmakta zorlanıyorum bazen çözümünü bilen var mı