• 12-02-2022, 01:39:24
    #19
    Hocam işin uzmanı değilim ama bizimkiler kediye çiğ balık vermiş. 10 gün sonra kedi halsizleşti ve hiçbir şey yememeye başladı. Veterinere götürdük, bir sorun gözükmedi. Serum verildi, iki üç gün gidip geldik. Sonradan kedi kurtçuk ile kusunca işin rengi anlaşıldı. 2 haftaya kadar bir ton ilaç, antibiyotik ve serum ile tedavi gördü. Hem maddi hem de manevi açıdan zor bir dönem geçirdik.

    Normalde sadece mama veriyorduk. Bir kere çiğ balık vermişler ondada böyle bir şey oldu. Veteriner bize asla çiğ bir şey vermemiz konusunda sıkı sıkı tembihledi. Özellikle çiğ tavuk ev kedilerinde çok fazla parazit yapıyormuş.

    Benim tavsiyem veterinize telefon edip bilgi almanız yönünde.


    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kedi avcı bir hayvan değil miydi zaten etçil olduğuna göre insanlar gibi pişmiş yemesine gerek yoktur herhalde.

    hayvan “beslemeye” karşı olduğum için deneyimlemedim ama akıl yürütünce bu sonuç çıkıyor, yine de beni dikkate almayın (:
    Bizim beslediğimiz kedi normalde köyde sokakta yaşıyordu. Bebekliğinden beri elimizde büyüdü. O zamanlar kuş ve fare avlıyor yiyordu hatta her türlü yemek artığını yiyor herhangi bir şey olmuyordu. Kediyi şehre getirdik, eve aldık. Aşılarını ve kısırlaştırmasını yaptık, kaliteli mama ile beslemeye başladık. Sonra kedi hassaslaşmaya başladı.

    Önceden karlı havada ďışarıda yatardı, şimdi dışarısı soğuk olunca 5dk dışarıda durmak istemiyor. Mama değiştirince hemeb tüy dökyeme başlıyor. En çok pişmiş tavuk yemeyi severdi artık yüzüne bakmıyor. Nedenini bilmiyorum ama ev kedileri ile sokak kedileri bir olmuyor.
  • 12-02-2022, 01:46:31
    #20
    ASametYildirim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam işin uzmanı değilim ama bizimkiler kediye çiğ balık vermiş. 10 gün sonra kedi halsizleşti ve hiçbir şey yememeye başladı. Veterinere götürdük, bir sorun gözükmedi. Serum verildi, iki üç gün gidip geldik. Sonradan kedi kurtçuk ile kusunca işin rengi anlaşıldı. 2 haftaya kadar bir ton ilaç, antibiyotik ve serum ile tedavi gördü. Hem maddi hem de manevi açıdan zor bir dönem geçirdik.

    Normalde sadece mama veriyorduk. Bir kere çiğ balık vermişler ondada böyle bir şey oldu. Veteriner bize asla çiğ bir şey vermemiz konusunda sıkı sıkı tembihledi. Özellikle çiğ tavuk ev kedilerinde çok fazla parazit yapıyormuş.

    Benim tavsiyem veterinize telefon edip bilgi almanız yönünde.




    Bizim beslediğimiz kedi normalde köyde sokakta yaşıyordu. Bebekliğinden beri elimizde büyüdü. O zamanlar kuş ve fare avlıyor yiyordu hatta her türlü yemek artığını yiyor herhangi bir şey olmuyordu. Kediyi şehre getirdik, eve aldık. Aşılarını ve kısırlaştırmasını yaptık, kaliteli mama ile beslemeye başladık. Sonra kedi hassaslaşmaya başladı.

    Önceden karlı havada ďışarıda yatardı, şimdi dışarısı soğuk olunca 5dk dışarıda durmak istemiyor. Mama değiştirince hemeb tüy dökyeme başlıyor. En çok pişmiş tavuk yemeyi severdi artık yüzüne bakmıyor. Nedenini bilmiyorum ama ev kedileri ile sokak kedileri bir olmuyor.
    doğrudur hocam bende dışarıdaki kedileri düşünerek onu yazmıştım, demek ki evcilleştirince hassaslaşıyorlar.
    • ASametYildirim
    • API
    ASametYildirim ve API bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 12-02-2022, 01:56:14
    #21
    Kesinlikle yedirmeyin. Öncelikle mutlaka iç parazit sorunları olacaktır. 2. olarak normalde vahşi yaşama elverişli, evcil olarak kalmasını istediğiniz hayvan ne tür olursa olsun (kedi, köpek v.s.) kesinlikle çiğ ete alışmamalıdır. Çiğ et vermeyi kesip, orta pişmiş olarak adlandırılan sulandırılmış etler ile alıştırarak, pişmiş ete alıştırabilirsiniz.
  • 12-02-2022, 02:23:35
    #22
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kedi avcı bir hayvan değil miydi zaten etçil olduğuna göre insanlar gibi pişmiş yemesine gerek yoktur herhalde.

    hayvan “beslemeye” karşı olduğum için deneyimlemedim ama akıl yürütünce bu sonuç çıkıyor, yine de beni dikkate almayın (:
    İnsanda avcı bir varlık değil miydi evcil hayata geçmeden önce. Şuan bile çiğ et yiyenler var. Tamamen damak tadıyla ilgili bir durum.

    "zaten etçil olduğuna göre insanlar gibi pişmiş yemesine gerek yoktur herhalde."
    Yazmışsınız. İnsal etçil bir varlık değil mi? 😂 Mantık yürütünce nasıl o sonuca vardınız anlamadım. Hem dediğiniz gibi olsa sokak kedileri ortalama 1-2 yıl yaşarken ev kedileri neden ortalama 15 yıl yaşasın
  • 12-02-2022, 02:31:56
    #23
    batukay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanda avcı bir varlık değil miydi evcil hayata geçmeden önce. Şuan bile çiğ et yiyenler var. Tamamen damak tadıyla ilgili bir durum.

    "zaten etçil olduğuna göre insanlar gibi pişmiş yemesine gerek yoktur herhalde."
    Yazmışsınız. İnsal etçil bir varlık değil mi? 😂 Mantık yürütünce nasıl o sonuca vardınız anlamadım. Hem dediğiniz gibi olsa sokak kedileri ortalama 1-2 yıl yaşarken ev kedileri neden ortalama 15 yıl yaşasın
    bizimki binlerce yıl süren evrimin bir sonucu haliyle kedilerin bir kaç yıl evde durmakla doğalarından bu kadar kolay kopabileceğini düşünmedim. sokaktaki kedilerin ise sadece çiğ et yedikleri için kısa ömürlü olduklarını söyleyemeyiz (:
    • API
    API bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 12-02-2022, 16:09:51
    #24
    Kesinlikle beslemeyin
  • 12-02-2022, 16:27:43
    #25
    birşey olmaz, hayvanların doğası budur zaten biz insanlar bozduk doğasını şimdide zararlı zannediyoruz. Şahsen ben zarar verdiğine inanmıyorum.
  • 12-02-2022, 16:29:38
    #26
    BilalBayar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yine de biraz haşlamayı deneyin. İnsanlar ne yiyemiyorsa aslına bakıldığında hayvanlara da zararlıdır. Çiğ ette de bakteri olma ihtimali de var.
    hocam hayvanlar insanla alakası yok. sadece biz kendimize benzettik. zaten o etler işlemden geçtiği için bakteri falan yok (marketten falan alındıysa) zaten bakterili etlerin satılması yasak diye biliyorum. Ayrıca hayvanların doğası budur insanlar olmasaydı köpekler gidip kuzuları, koyunları yiyecekti. kedilerde leşlerden beslenecekti
  • 12-02-2022, 16:41:02
    #27
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    Kedinin fare böcek vs yediğini biliyorum. Yoksa fareler normalde pişmiş halde mi geziyor?

    Hayvanlar çiğ et yer. Bu fare olur bu kurban sonrası bırakılan sakatat vs olur veya doğada gezen aslanın yediği ceylan olur bizon olur 😂
    Sözüm meclisten dışarı insanlar nasıl garip oldu gerçekten...