• 22-12-2021, 19:34:06
    #28
    Böyle saçma sapan soru mu olur ya?
    Bunun alevisi sünni si mi var?
    İnsana bağlı bir şey bu inanca değil. Alevilerin sünnilere kız vermediği, sünnilerin de alevilere kız vermediği çok oldu oluyorda. Bunu tek alevilere yüklemek saçma.
    Zaten halen alevi-sünni ayrımı yapan düşüncesizler ve gereksizler duruyorsa dicek bir şey yok onlara.
  • 22-12-2021, 19:34:32
    #29
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğunuz bilirsiniz ki, Türk toplumunda kadına en fazla değer veren topluluk Alevilerdir.

    Kendileri için çok değerli olan kız evlatlarının mutluluğunu istemezler mi? Verdikleri değere tezat bir durum olmaz mı? Elbetteki olmaz.

    çok temel anlatımla söyleyeyim zira sadece bu konu için uluslararası birimlerin tez ve araştırmaları var.

    1. doğacak çocukların geleceği. Çocuklar Alevi mi olacak Sünni mi?
    2. Soyun devamı.
    3. Aile bağlarının kopması
    4. Toplumsal dışlanma.
    5. Çocuklar hangi kültüre göre yetişecek, Arap islam kültürü mü? Türk kültürü mü?
    6. Eşler arasında ileride çıkabilecek uyumsuzluklar

    özellikle söyleyeyim hiç bir baba kızının mutsuz olmasını istemez.

    iyi forumlar
    Alakası yok.Katılmıyorum.Nerden çıkardınız alevilerin en çok kıza değer veren toplum olduğunu ? Ben melezim .Bende de var alevilik ama bazılarının saçma sapan uydurduğu şeyleri yapmıyorum.Namaz mı kılacam gidip camimde kılıyorum.Hem alevi hem sunniyim.Oruç mu tutacam ramazan ayında tutuyorum.Bırakın bu saçma sapan şeyleri artık .Kızlara en değer veren toplum diye bir şey yok.Bazı aleviler yok bizim namazımız kılındı diye hiç namaz kılmaz bazıları 5 vakiy kılarlar.Bazıları ramazanda bile içer bazıları ramazanda da oruç tutar.Yapmayanlar kafalarına göre madde bahane uyduruyorlar.Benim babaannem saf alevidir mesela Allah rahmet eylesin.5 vakit namaz kılardı.Babamla hiç konuşmuyoruz .Alkoliğin tekiydi.Ramazan kandil demez içerdi.Sorsan ben aleviyim de ondan derdi gerikafalı çünkü öyle bir şey yok .İnsan olan mezhep ayrımı yapmadan değer verir insana .Soy devamı vs vs bunlar gerikafalıktan başka bir şey değil.Sadece bazı dar görüşlü insanlar böyle düşünüyor açık ve net.Türküz diyebiliyorsak bence hiçbir mezhebin bir farkı yok.
    Hiçbir baba kızının mutsuz olmasını istemez demişsiniz.Bu genelleme de yanlış ne babalar var ne babalar.Haberlerde örnekleri mevcut.
  • 22-12-2021, 19:36:42
    #30
    Mustf_sr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karşımda böyle bir soru mevcut istedigi erkekle evlenemıyormy kız ?
    İsteyen istediğiyle evlenmekte özgürdür.Çok saçma şey bunlar.Evlenemez diyenlerle sağlığınız acınızdan uzak durunuz.
  • 22-12-2021, 20:02:48
    #31
    Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alakası yok.Katılmıyorum.Nerden çıkardınız alevilerin en çok kıza değer veren toplum olduğunu ? Ben melezim .Bende de var alevilik ama bazılarının saçma sapan uydurduğu şeyleri yapmıyorum.Namaz mı kılacam gidip camimde kılıyorum.Hem alevi hem sunniyim.Oruç mu tutacam ramazan ayında tutuyorum.Bırakın bu saçma sapan şeyleri artık .Kızlara en değer veren toplum diye bir şey yok.Bazı aleviler yok bizim namazımız kılındı diye hiç namaz kılmaz bazıları 5 vakiy kılarlar.Bazıları ramazanda bile içer bazıları ramazanda da oruç tutar.Yapmayanlar kafalarına göre madde bahane uyduruyorlar.Benim babaannem saf alevidir mesela Allah rahmet eylesin.5 vakit namaz kılardı.Babamla hiç konuşmuyoruz .Alkoliğin tekiydi.Ramazan kandil demez içerdi.Sorsan ben aleviyim de ondan derdi gerikafalı çünkü öyle bir şey yok .İnsan olan mezhep ayrımı yapmadan değer verir insana .Soy devamı vs vs bunlar gerikafalıktan başka bir şey değil.Sadece bazı dar görüşlü insanlar böyle düşünüyor açık ve net.Türküz diyebiliyorsak bence hiçbir mezhebin bir farkı yok.
    Hiçbir baba kızının mutsuz olmasını istemez demişsiniz.Bu genelleme de yanlış ne babalar var ne babalar.Haberlerde örnekleri mevcut.
    İşte sizin gibi tipler olmasın diye izin vermiyoruz.
  • 22-12-2021, 20:07:50
    #32
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğunuz bilirsiniz ki, Türk toplumunda kadına en fazla değer veren topluluk Alevilerdir.

    Kendileri için çok değerli olan kız evlatlarının mutluluğunu istemezler mi? Verdikleri değere tezat bir durum olmaz mı? Elbetteki olmaz.

    çok temel anlatımla söyleyeyim zira sadece bu konu için uluslararası birimlerin tez ve araştırmaları var.

    1. doğacak çocukların geleceği. Çocuklar Alevi mi olacak Sünni mi?
    2. Soyun devamı.
    3. Aile bağlarının kopması
    4. Toplumsal dışlanma.
    5. Çocuklar hangi kültüre göre yetişecek, Arap islam kültürü mü? Türk kültürü mü?
    6. Eşler arasında ileride çıkabilecek uyumsuzluklar

    özellikle söyleyeyim hiç bir baba kızının mutsuz olmasını istemez.

    iyi forumlar
    İslam Arap kültürü değildir. İslam islamdır hiçbir kültürle bağı yoktur. Lütfen düzgün kurun şu cümlenizi.
  • 22-12-2021, 20:11:13
    #33
    öncelike bunu belirteyim eger kız tarafı istemiyorsa erkek tarafı kurban kessin oyle aileden kız alınmaz ,
    eğer erkek tarafı istemiyorsa kız tarafı kurban kesmeli
    ne bu sacma zihniyetler isteyen istedigi gibi evlenir bu tür zihniyeti tasıyanları asla insan sınıfına bile koymayın bu ülkede alevi sünni ayrımı yapmayan herkese selam olsun.
  • 22-12-2021, 20:13:05
    #34
    Evleniyor.
  • 22-12-2021, 20:13:58
    #35
    Mustf_sr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karşımda böyle bir soru mevcut istedigi erkekle evlenemıyormy kız ?
    Evleneli 2 yıl olacak. Sevdiğim kız şuanki eşim alevi. Ben sunniyim. Vermek istemediler kültür farkından dolayı olmaz vs gibi bir durum . Yani farklı görüşle bakıyorlar ancak, eşim ve ben birbirimizi bırakmadığımız için mecburen verdiler . Şimdi kayınpederim oğlum derken 1 oğlum daha çıkıyor ağzından. Tamamen aile durumuna bağlı alakası yok yani . Ancak şu bir gerçek ki alevilikte sunni tarafına kız verme durumuna çok sıcak bakmıyorlar. Tabi her aile için geçerli bir durum değildir.
  • 22-12-2021, 20:20:04
    #36
    DijitalFikir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İslam Arap kültürü değildir. İslam islamdır hiçbir kültürle bağı yoktur. Lütfen düzgün kurun şu cümlenizi.
    Kurduğum cümlenin farkındayım, alınmanıza gerek yok, Kimsenin inancına saygısızlık yapmam.

    buradaki diğer zatların da başkalarının inanç ve geleneklerine saygısızlık yapması doğru değil.