Aracıma motor suyu eklemeli miyim?
5
●127
- 05-12-2021, 02:41:36Arkadaşlar s.a, 2007 dizel Fiestam var. yaklaşık 3 yıldır hiç motor suyu falan eklemedim. Aracı 2 kez bakıma soktum, 2bin km sonra tekrar sokacağım. Bugün bir arkadaşım sürekli aracına motor suyu eklediğini söyleyince kafam karıştı. Eklemek gerekiyor da ben mi bilmiyorum yoksa o mu yanlış biliyor?
- 05-12-2021, 02:46:51Saf su dediğiniz antifrizli motor suyu mu oluyor? Ben hiç eklemedim şimdiye kadar bakımda değiştirmişlerdir mutlaka. Özellikle sormuştum su eklememe gerek yok demişlerdi son bakımda.atimel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-12-2021, 02:53:54Motor suyu diye ayrı bir çeşit yok hocam. Saf su dediğim distile sudur. Google da bir çok açıklama var. 5 lt sipariş verebilirsiniz. Ustalar dicek " yaauv ne gerek var, gat şu çeşmeden"YavuzSelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İçten yanmalı motor labratuvarlarında deneyler gösteriyor ki motorun ve destek aksamların ömrünü uzatır, saf su. ( aşırı bir uzama değil tabi). Çok soğuk bir şehirde yaşamıyorsanız, %30 antifriz %70 saf su, kışları soğuk memlekette yaşıyorsanız %50-%50 yapabilirsiniz ama belli ki siz çok nadir su değiştiriyorsunuz. %30 antifriz %70 saf su koyarsanız, arabayı üzmemiş olursunuz. Uzun zamandır su değişmiyorsa komple boşaltın (radyatör filan dahil) öyle ekleyin.
İçten yanmalı motor labratuvarlarında deneyler gösteriyor ki motorun ve destek aksamların ömrünü uzatır, saf su. ( aşırı bir uzama değil tabi). Çok soğuk bir şehirde yaşamıyorsanız, %30 antifriz %70 saf su, kışları soğuk memlekette yaşıyorsanız %50-%50 yapabilirsiniz ama belli ki siz çok nadir su değiştiriyorsunuz. %30 antifriz %70 saf su koyarsanız, arabayı üzmemiş olursunuz. Uzun zamandır su değişmiyorsa komple boşaltın (radyatör filan dahil) öyle ekleyin.