• 05-10-2021, 21:41:51
    #1
    Merhabalar ortaklı şahıs şirketi kurabilir miyiz?

    2 arkadaşız aynı evde yaşıyoruz home ofis kuracağız.
  • 05-10-2021, 21:43:31
    #2
    bence güven konusu yaratın tek isme kurun, ortaklı şahıs dediğiniz adi ortaklık olur, kollektif şirket olur ama bunlar ikiside bir anlamda ltd. şirketten daha masrafsız değiller, bence birinizin adına kurun oradan yürüyün, hayırlı olsun
  • 05-10-2021, 21:43:40
    #3
    Anonim kurabilirsiniz adi ustunde sahis.
  • 05-10-2021, 21:44:35
    #4
    ortak şahıs şirketi mi
    • sosyocell
    sosyocell bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 05-10-2021, 21:44:41
    #5
    selcuksofta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bence güven konusu yaratın tek isme kurun, ortaklı şahıs dediğiniz adi ortaklık olur, kollektif şirket olur ama bunlar ikiside bir anlamda ltd. şirketten daha masrafsız değiller, bence birinizin adına kurun oradan yürüyün, hayırlı olsun
    Allah razı olsun hocam, adi ortaklık olayini bir araştıralım biz.
  • 05-10-2021, 21:45:10
    #6
    Kurulabilir, adi ortaklıkta yapılabilir.
  • 05-10-2021, 21:46:05
    #7
    Ltd şirket oluyor bildiğim kadarıyla ortaya belli bir para koymanız lazım bence bir kişinin adına yapın çok büyük paralar kazanmayacaksanız
  • 05-10-2021, 21:49:38
    #8
    LTD ile şahıs şirketinin çok büyük bir farkı kalmadı son değişikliklerle birlikte. Bu konuda en iyi yanıtı muhasebeciler yada mali müşavirler verir ancak şunu söyleyebilirim.
    LTD minimum 10bin ₺ sermaye istiyor ilk başta, kurarken bu para banka hesabında gösteriliyor, daha sonra zaten size dönüyor bu para. Göstermelik birşey yani.
    LTD ortaklı olmak zorunda değil, 1 kişi de kurabilir. Ben yeni şahıs şirketi açtım, ltd kuracaktım ancak vergiler stopajlar düşük tutarlarda olsa şahıstan 3 kat fazla gibi birşey oluyordu ve iş yapıp vergi dilimine ulaşmadan ltd kurmak mantıklı gelmedi.
    Vergi dilimine yükseldiğimde zaten muhtemelen ltd de kurup grup gibi yürütecem yada şahısı kapatacam.
  • 05-10-2021, 21:51:03
    #9
    bende aynı şekilde ortak oldum sorun yok ortagım herşeyi adına actı ben yarın imza atacagım birlikte yürütecegiz guven olursa dogru olursa iki insan kazanırsınız noterde imzalayın mutlaka