• 30-09-2021, 17:11:36
    #37
    Açıkçası ben çoktan planlarımı yaptım
    Doların düşmeyeceği belli değil mi?
    Dolar kazanmaya özen gösterelim. Eskiden dolar düşsün diye dua ederdim.
    Artık çıksın diye dua edeceğim. Herkes ilk kendini düşünüyor kusura bakmayın

    Sizlere de tavsiyem 1k bile olsa dolar kazanın.
  • 30-09-2021, 17:23:17
    #38
    Sorun ülkeye güvenilmiyor.
    Öyle 3 aylık turizm geliri ile ülke kalkınamaz.
    Herşeyi bir kenara bırakalım, ülke maalesef hukul devleti olmaktan çıktı.
    Hukuk devletinin olmadığı yerde, ülkeye yatırım ve döviz getiremezsiniz.

    Evet, bu ülkede devranın değiştiği gün dolar min. 3 TL düşer. Fakat tek çözüm bu değil.
    Devletin tüm kılcal damarlarının yenilenmesi ve liyakata uygun hale getirilmesi gerekiyor.
    Bu kadar dışa bağımlı, herşeyi ithal eder halden çıkmamız gerekiyor.
    Ve en önemlisi, ülke kurucu değerlerine dönmesi gerekiyor.
    Bu ülke savaştan sonra ne fabrikalar açtı, neleri kendi içinde üretti. Ve maalesef bu fabrikalar peşkeş çekildi...
    Vahim durumda ki dış polikita sorunu acilen çözülmeli. Etrafımızda dost dediğimiz ülke kalmadı.
    Amerika'ya gidiyorsun, görüşmüyor. Rusya'ya gidiyorsun tehdit ediyor.
    Maalesef ülkeyi yönetenlerin kişisel yaptığı işlemler dışarı da o kadar çok elde tutuluyor ki, bu işlemler yüzünden verilen tavizlerin haddi hesabı yok.
    Bu tavizler yüzünden de ülke bitti, tükendi.
    Ekonomik olarak iflastan falan bahsetmiyorum... İflas edeli çok oldu zaten. Dibi sıyrılıyor şu anda...
    Türkiye Cumhuriyeti maalesef Ortadoğu ülkesi oldu.


  • 30-09-2021, 17:38:47
    #39
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    hakanharputlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biri giderse düzeleceğine şahlanacağımıza inanan var mı ? Yani Mansur - Kılıçdaroğlu - Ekrem bu 3 lünün referansı nedir ?
    Yada yeterki Üstteki gitsinde ne olursa olsun razıyız cımısınız ?
    Bu ülkenin bir seçimle şahlanma ihtimali yok, ekonomik olarak bir anda sıçrama ihtimalimiz yok.
    Ama şimdiki hükümet ile her geçen gün daha da kötüye gittiğimizin ve gideceğimizin garantisi var, her yıl daha da kötü oluyoruz bunu herkes yaşıyor ve görüyor.

    Çareyi tabii ki yeni hükümetlerde arayacağız, çözüm olur veya olmaz yaşamadan göremeyiz. Çözüm olmazsa o gelenler de giderler.
    Mevcut hükümet halkın hiç bir sorununu çözmüyor ve hepsine kulak tıkıyor, biraz ses çıkaran ev bulamayan, kiralar pahalı diye ''sokakta yatan'' öğrenciler bile terörist ilan edildi.


    Çok üzücü gerçekten şöyle örnek vereyim, kiralık ev arıyorum yaklaşık 1-1.5 aydır.
    Çok büyük bir ilçede yaşamıyorum, üniversite bile yok ama kiralar 1300-1400 TL civarı.

    Sobalı ev kiraları 600-700 tl, 1 ton kömür 2900 tl civarı.
    Yani sobalı evde oturanların ısınma giderleri bile yıllık 6-7 bin TL civarı. Dar gelirli aileler bu miktarı nereden,nasıl bulup nasıl ısınacak?

    Daha iyiye gider miyiz kimse bilemez ama daha kötüye gitmeyeceğimizden eminim. Değişim şart.
  • 30-09-2021, 17:43:42
    #40
    Mücahit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açıkçası ben çoktan planlarımı yaptım
    Doların düşmeyeceği belli değil mi?
    Dolar kazanmaya özen gösterelim. Eskiden dolar düşsün diye dua ederdim.
    Artık çıksın diye dua edeceğim. Herkes ilk kendini düşünüyor kusura bakmayın

    Sizlere de tavsiyem 1k bile olsa dolar kazanın.
    Dolara gelen 10 kuruş yükseliş senin cebine dolaylı olarak 50 kuruş zarar olarak yansır.
  • 30-09-2021, 23:09:59
    #41
    ytibrahim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dolara gelen 10 kuruş yükseliş senin cebine dolaylı olarak 50 kuruş zarar olarak yansır.
    Bunun farkındayım tabii ki ama 1000 dolar asgari ücretin 3 katı ediyor. Yani en azından Türkiye şartlarında dolar kazanmak efsanevi bir şey. O kadar ettiğiniz kârın yanında her gün teknolojik alet almıyorsanız çok problem olmaz.
  • 01-10-2021, 18:59:06
    #42
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2001 krizi yaşamış milyonlar batırmış bir aileden biri olarak bu olay 2001 krizinden daha beter. 2001 de bir gecede tepe taklak oldu. Bu yavaş yavaş öldürüyor.. Allah sonumuzu hayreylesin fakat gidişat hiç iyi değil.
    2001 krizinde internet ve akıllı telefon devrimi olmamıştı. Eğer olsaydı o kriz çok daha hafif atlatılırdı.
    Ancak şimdi internet devrimi var, salgında millet evine kapanmışken bile internet sayesinde ticaret durmadı.

    2001 yılında hane borcu 4milyar TL idi. 2021 yılında yani şu an 874,2 milyar TL civarında ve sürekli artıyor. Kurumsal firmaların borcu da korkunç seviyede.

    2001 senesindeki gibi ekonomik tetikçiler devreye girerse bu sefer öyle kolay yırtamayız. Venezuealla gibi olmayız elbette ama venezuella'dan sonraki en berbat ekonomiye sahip ülke oluruz.
    Şimdi bile markete koşa koşa gitmeyle yürüyerek gitme arasında fiyat farkı var.