• 25-09-2021, 00:58:44
    #28
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Basitçe özetliyeyim.
    Öncelikle NFT blockchain kullandığı için oluşturduğunuz her nft benzersiz oluyor. Siz veya bir başkası sizin oluşturduğunuz nftnin benzerini (resmi, videoyu vb.) oluşturabilir. Ancak blok zincirinde aynı değildir.

    En popüler nft pazarı opensea'dır.
    Normalde, örneğin eth zincirinde nft oluşturmak için gas (gönderim, doğrulama ücreti) ödemeniz gerekir. Buda ağ yoğunluğuna göre değişir. Opensea ve diğer nft pazarları genelde ücret almazlar. Sadece satıştan komisyon alırlar.
    Siz nftyi sattıktan sonra isterseniz belirlediğiniz oranda tekrar satış komisyonu alabilirsiniz. Mesela siz nft oluşturdunuz satıldı. Daha sonra satın alan kişide sattı, sizde %10 komisyon belirlediniz o satıştan da %10 alırsınız. (Her satıştan %10 alırsınız.)

    Ödeyeceğiniz gas ücreti platforma üye olmak veya tek seferlik değildir. Her nft için gas ödersiniz ama tek seferlik ödersiniz.

    Şimdi gelelim herkesin çekindiği ve merak ettiği yere.
    Normalde satış için gas ücreti var demiştik. Platformlar farkı şekilde sözleşmeler yaparak bu gas ücretini ödemeden satışa izin veriyor. Farklı platformlar ücretsiz sağlıyor ancak opensea en popüleri olduğu için onunla devam edelim.
    Opensea'a nft listelerken "ethereum" ağını seçerseniz gas ödersiniz. "Polygon" ağını seçerseniz herhangi bir ücret ödemeden listeleme yapabilirsiniz. Polygon ağının ethden farkı yoktur. Sadece opensea gas ödememek için size böyle bir imkan sunar.
  • 25-09-2021, 02:25:55
    #29
    eTicra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Galiba yaşlanıyorum. Okadar araştırdım ettim ama bu NFT olayını anlayamadım.
    Yaptığım tüm okumalardan anladığım tek şey, modern keriz silkeleme uygulamalarından biri oluğu.
    İnsanlar buna neden para veriyor?
    Sanat eseriymiş diye savunuluyor da, bir tablo, değerli bir ressamdan çıktıysa para eder.
    Piksel piksel anlamsız ve saçma sapan şeyler nasıl para ediyor yahu!
    Ayrıca bu nft ler eşsiz değil ki baktım aynı nft binlerce kopyası satılıyor, her gün yüzbinlerce nft oluşturuluyor.
    Hadi bunu geçtim nft istediği kadar eşsiz olsun, zaten insan eşsizdir, insanlar tarafından yapılan her resim, her çizim ve çekilen her fotoğraf eşsizdir.
    Öyle bir çöplük oluşuyor ki, eşsizlik çöplüğü.
    Çok garip gerçekten.
    Lütfen bu işte kaçırdığım bir nokta varsa bilgilendirin.
    bende 23 yaşında çağa ayak uyduramayacak düzeye geldim

    cevaplamadan önce tekrar araştırayım dedim olayı biraz anladım. para kazanmak isteyen herkesin web site açıp interneti çöplüğe dönüştürmesi gibi bir durum olmuş burada. yoksa gerçek sanatçıların resim ve şarkılarını dijital dünyada sergileyebilmesi çok güzel bir şey. seo benzeri, sanatçıların keşfedilebileceği bir yapı varsa sorun yok demektir. mesela eminem bestelediği beat koleksiyonunu satışa çıkarmış, bu olur.. ama gidip paintte 2 çizgi çekip paylaşanlar varsa, daha kötüsü onu alanlar varsa bu zaten yatırım balonudur.

    ya bir de şöyle bir şey var. hadi müzik neyse de.. dijital bir resmi neden alırsın ki duvar kağıdı mı yapacaksın
    • looktr
    • premiumdizayn
    looktr ve premiumdizayn bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 25-09-2021, 07:16:34
    #30
    Kurumsal Üye
    kertenkele01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Basitçe özetliyeyim.
    Öncelikle NFT blockchain kullandığı için oluşturduğunuz her nft benzersiz oluyor. Siz veya bir başkası sizin oluşturduğunuz nftnin benzerini (resmi, videoyu vb.) oluşturabilir. Ancak blok zincirinde aynı değildir.

    En popüler nft pazarı opensea'dır.
    Normalde, örneğin eth zincirinde nft oluşturmak için gas (gönderim, doğrulama ücreti) ödemeniz gerekir. Buda ağ yoğunluğuna göre değişir. Opensea ve diğer nft pazarları genelde ücret almazlar. Sadece satıştan komisyon alırlar.
    Siz nftyi sattıktan sonra isterseniz belirlediğiniz oranda tekrar satış komisyonu alabilirsiniz. Mesela siz nft oluşturdunuz satıldı. Daha sonra satın alan kişide sattı, sizde %10 komisyon belirlediniz o satıştan da %10 alırsınız. (Her satıştan %10 alırsınız.)

    Ödeyeceğiniz gas ücreti platforma üye olmak veya tek seferlik değildir. Her nft için gas ödersiniz ama tek seferlik ödersiniz.

    Şimdi gelelim herkesin çekindiği ve merak ettiği yere.
    Normalde satış için gas ücreti var demiştik. Platformlar farkı şekilde sözleşmeler yaparak bu gas ücretini ödemeden satışa izin veriyor. Farklı platformlar ücretsiz sağlıyor ancak opensea en popüleri olduğu için onunla devam edelim.
    Opensea'a nft listelerken "ethereum" ağını seçerseniz gas ödersiniz. "Polygon" ağını seçerseniz herhangi bir ücret ödemeden listeleme yapabilirsiniz. Polygon ağının ethden farkı yoktur. Sadece opensea gas ödememek için size böyle bir imkan sunar.
    İlk çalışmamı listeledim hocam.

    BU DA PROFİLİM
  • 25-09-2021, 11:09:46
    #31
    Kurumsal Üye
    Kralintaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Opensea.io en popüler olanı. Biraz kurcalayın anlarsınız

    Ben şimdi bunları daha mı ucuza satayım bu şekilde satılır mı?

  • 25-09-2021, 11:22:11
    #32
    kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben şimdi bunları daha mı ucuza satayım bu şekilde satılır mı?


    Ürün senin hocam istediğin fiyata satabilirsin, fakat onaylı hesaplar bile 0.1 ile satış yapıyor genelde ilk seri ürünleri çıkarttığı zaman. Ben yerinde olsam bir sıfır daha koyardım. 0.03Eth gibi
  • 25-09-2021, 11:24:35
    #33
    Kurumsal Üye
    Kralintaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ürün senin hocam istediğin fiyata satabilirsin, fakat onaylı hesaplar bile 0.1 ile satış yapıyor genelde ilk seri ürünleri çıkarttığı zaman. Ben yerinde olsam bir sıfır daha koyardım. 0.03Eth gibi
    Tamam hocam teşekkür ederim. Peki satıldığı zaman metamaskta parayı nasıl çekeceğiz. Swap diye bişey var ama oradan mı çekiliyor?
  • 25-09-2021, 11:25:22
    #34
    kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam hocam teşekkür ederim. Peki satıldığı zaman metamaskta parayı nasıl çekeceğiz. Swap diye bişey var ama oradan mı çekiliyor?
    otomatik geçiyor zaten hocam, ekstra bir şey yapmanıza gerek yok
  • 25-09-2021, 11:26:29
    #35
    Kurumsal Üye
    Kralintaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    otomatik geçiyor zaten hocam, ekstra bir şey yapmanıza gerek yok
    otomotik nereye geçiyor hocam parayı elime almak istiyorum ben
  • 25-09-2021, 11:27:50
    #36
    kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    otomotik nereye geçiyor hocam parayı elime almak istiyorum ben
    opensea.io adresine bağlı metamask cüzdanınıza geçiyor hocam