unset ve revert özellikleri imkansıza yakın durumlarda kullanılmalıdır diyebiliriz.
eğer bir class'ı iki farklı alanda kullanıcaksanız illaki;
#deger > .deger yada #deger .deger şeklinde tanımlama yapabilirsiniz. Bu kullanım şeklinde tarayıcıya #deger altındaki class'ta biçimlendirme yaptığınızı belirtirsiniz. O class'ı #deger dışında kullandığınızda biçimlendirmeleri almayacaktır.
Css içerisinde class'ların amacı birden fazla kullanım içindir. Aklınıza şöyle birşey gelebilir.
Madem birden fazla neden bir #deger .deger classını kullanalım?
Bu soruya birden fazla örnekle cevap verilebilir.
-- isim bulamamışsındır,
-- belli bir isim ile ilermek istiyorsundur,
-- deve kuşa kafa atmıştır,
-- belirli bir kalıpta döküm yapıyorsundur.
Mantıklıda olabilir mantıksızda olabilir. Seçiçi altında class kullanımı yaygındır. Class'ı tek başına yazarsanız global seçiçi altında yazarsanız local olur. Globali seçiçi altında kullanacaksanız özellikleri benzersiz olmalı diyorsanız global olarak yazmanızında bir anlamı kalmıyor. Local olarak yazın daha iyi.
Unset özelliği bir önceki kural içerisinde yazılan herşeyi sıfırlar. Class'ı sıfırdan yazmaya başlamış olursunuz. Fatih hocanın bir örneği ile yazıma son veriyorum.
https://codepen.io/fatihhayri/pen/oNNqMvX