• 28-04-2021, 10:03:32
    #10
    Kazanç için yapılmıyor genelde. Zevk için yapılan bir hobi.

    Müziklerinizin kalitesi iyi olursa ve insanlara ulaşabilirseniz, dinleyici sayınız anlık 100-200 civarınıda görmekte.

    Uğraşıda bayağı var aslında. Mesela auto DJ'in sık sık yeni şarkılar ile güncellenmesi gibi.

    Birde ben şarkıları YouTube'den indiriyordum ve klip halinde oldukları için önce MP3'e çeviriyordum, sonrasında da başında / sonunda bulunan gereksiz kısımları kesiyordum. Yani müzik bittiği an şarkının değişmesi lazım. O kısımda boşluk olmamalı.

    Tabi bu işlemi yüzlerce parça için yapmak bayağı yoruyordu. Fakat radyonun mailine gelen güzel dinleyici yorumları, bi nebze mutlu ediyor insanı.

    Birde sunucu kalitesi var tabi. Benim deneyimime göre en hızlı açılan Güzel Hosting firmasıydı. Radyo dinleme uygulamalarına ekletmiştik radyolarımızı ve tıkladığımız an bekletmeden açılma performansı Güzel Hosting'de oldu.
  • 28-04-2021, 11:38:53
    #11
    kaptan_75 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Radyoda çalınan şarkıların telif hakları konusunda bilginiz var mı ?
    Evet toplamda 4 kuruma telif ödemem gerekiyor hatta 5 kurum.
  • 28-04-2021, 11:39:20
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başkja var mı hocam bildiğiniz ücretsiz veren firmalar
    Hatırladığım bir tek burası var.
  • 28-04-2021, 14:58:05
    #13
    tavsiye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet toplamda 4 kuruma telif ödemem gerekiyor hatta 5 kurum.
    Telif ücreti ne kadar hocam. Müzikleri nereden buluyorsunuz ?
  • 28-04-2021, 15:11:35
    #14
    kaptan_75 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Telif ücreti ne kadar hocam. Müzikleri nereden buluyorsunuz ?
    Ücretler değişim gostermektedir.

    Kurumlar sunlardir.

    MESAM (Türkiye Musiki Eseri Sahipleri Meslek Birliği)
    MSG (Musiki Eseri Sahipleri Grubu Meslek Birliği )
    MÜYOR-BİR (Müzik Yorumcuları Meslek Birliği)
    MÜZİKBİR (Bağlantılı Hak Sahibi Fonogram Yapımcıları Meslek Birliği)
    MÜ-YAP (Mü-Yap Bağlantılı Hak Sahibi Fonogram Yapımcıları Meslek Birl.)
  • 28-04-2021, 15:18:41
    #15
    tavsiye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ücretler değişim gostermektedir.

    Kurumlar sunlardir.

    MESAM (Türkiye Musiki Eseri Sahipleri Meslek Birliği)
    MSG (Musiki Eseri Sahipleri Grubu Meslek Birliği )
    MÜYOR-BİR (Müzik Yorumcuları Meslek Birliği)
    MÜZİKBİR (Bağlantılı Hak Sahibi Fonogram Yapımcıları Meslek Birliği)
    MÜ-YAP (Mü-Yap Bağlantılı Hak Sahibi Fonogram Yapımcıları Meslek Birl.)
    Hocam MÜ-YAP'a baktım da fiyatlar gerçekten uçuk
  • 28-04-2021, 15:47:33
    #16
    kaptan_75 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam MÜ-YAP'a baktım da fiyatlar gerçekten uçuk
    Sen o fiyatlara aldanma. Bildiğin koyun pazarlihi yapıyorlar. Bana dükkan için geldiler ve 8bin istediler ama 2bine hallettik.

    Bir de radyo yayınları daha farklı tabii.
    Sen yayını yapıyorsun sonra onlar sana gelip ya telif öde ya da ceza öde diyorlar. Tabii bu cezalar çok çok büyük.cezalar hapise kadar gidiyor.

    Telefon açıp gorusmen bilgi alman gerekli.
  • 28-04-2021, 15:53:24
    #17
    tavsiye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen o fiyatlara aldanma. Bildiğin koyun pazarlihi yapıyorlar. Bana dükkan için geldiler ve 8bin istediler ama 2bine hallettik.

    Bir de radyo yayınları daha farklı tabii.
    Sen yayını yapıyorsun sonra onlar sana gelip ya telif öde ya da ceza öde diyorlar. Tabii bu cezalar çok çok büyük.cezalar hapise kadar gidiyor.

    Telefon açıp gorusmen bilgi alman gerekli.
    Hocam 8 den 2 ye düşmesi çok tuhafıma gitti. Ne koparsam kar mı şeklinde bir pazarlık mı bu anlam veremedim fakat cezalar gerçekten büyük ödeme şekli zor.
  • 28-04-2021, 18:00:26
    #18
    tavsiye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen o fiyatlara aldanma. Bildiğin koyun pazarlihi yapıyorlar. Bana dükkan için geldiler ve 8bin istediler ama 2bine hallettik.

    Bir de radyo yayınları daha farklı tabii.
    Sen yayını yapıyorsun sonra onlar sana gelip ya telif öde ya da ceza öde diyorlar. Tabii bu cezalar çok çok büyük.cezalar hapise kadar gidiyor.

    Telefon açıp gorusmen bilgi alman gerekli.
    Bize de gelmişlerdi, koskoca bilinen bir fast-food firmasını işletirken kral tv açık diye sırf ceza yazmak için gelmişlerdi,