• 24-03-2021, 02:18:03
    #1
    Herkese selamlar,

    Yaklaşık 1 yıldır kenarda tuttuğum ufak bir birikimim var. Bu coin olaylarına dinen caiz olmadığı için (öyle fetvalar vardı) çok sıcak bakmadım ama yakın zamanda bazı din adamlarının ve devletin coin ler hakkında yumuşak tavırları biraz aklımı çelmedi değil. GERÇEKTEN HİÇ ANLAMADIĞIM için bir kaç sorum olacak müsadenizle. Bilgisi olan arkadaşlar yorumlarını paylaşırsa çok sevinirim.



    Yukarıdaki görselde göreceğiniz üzere ETH 1 sene önce bugünlerde 135$ dan işlem görüyordu ve şu anda $1.670 değerde. Yani 10x değer kazanmış.

    1 Sene önce 1 dolar 6,3 TL yani 1 ETH = 850 TL
    1 Sene önce 83.250 TL ile ETH alsaydım = 97 ETH alıyordum
    1 Sene sonra 97 ETH satsam : 1.292.095 TL
    1 Senelik kar : 1.208.845 TL



    Yukarıdaki görselde de altının bir senelik değerleri var. 1 sene önce 1 gram altın 333 TL iken şu an 443 TL neredeyse gram başına 100 TL kazandırmış.

    1 Sene önce 250 gram altın aldım : 83.250 TL
    1 Sene sonra 250 gram altın satsam : 110.750 TL
    1 senelik kar : 27.500 TL (TL'nin yerlerde sürünmesi sebebi ile buna kar diyemeyiz tabi)

    Şimdi gelelim sorularıma.

    1. Ben hesapları yanlış mı yaptım
    2. Şu anda kenardaki param ile 10 ETH alabiliyorum. En kötü ihtimal ile kısa vadede ETH düşerse benim 10 ETH zarar görür mü? Planım 1 sene beklemek yada 2 sene.
    3. Eğer 10 ETH düşse bile yine 10 ETH ise bu millet coin'den nasıl batıyor?

    Sorularım çok saçma gelebilir idare edin gerçekten bilgim yok )

    Teşekkürler.
  • Kabul Edilen Cevap
    • 2 Beğeni
      hesabında problem yok. eth 70 dolarlardan 2k dolarlara geldi. ama şunu unutmamak lazım. 1400 dolarlardan 70 lere inmişti. herkes çıkışa bakar, önceki düşüşü unutur genelde.

      bch 4500 dolardan 50-100 lere düşmüştü. şimdi 500 lerde.

      bu piyasanın mevzusu bu. volatilite çok yüksek, spekülasyon çok yüksek. tüm borsalarda durum böyledir sadece insanlar kendini kandırır uzun vadede kazanacağına inandığı için. dolarda altında da durum aynıdır. bugün dünyadaki herkes dolarını satsa doların 5 kuruş değeri kalmaz. yani dinen caizliği belirleyne şey insanların duyduğu ilgi sadece. yarın herkes dolarını satsa dolar dip yapsa, 1 hafta sonra tekrar toplasa tavan yapsa, 2 hafta sonra tekrar satsa dip yapsa kripto piyasalarındaki volatiliteden farkı olmaz. spekülasyonlara açık olsa, tüm dünyada birileri dolar alın dediğinde yükselişe geçse, satın dediğinde düşüşe geçse kriptodan farkı kalmaz. haliyle kriptonun tüm kuralları dolarda da geçerli olur. tabi birinin arkasında devlet var, güvence var argümanına sığınılır bu sefer de. ne devleti, ne güvencesi? kimin umrunda. herkes dolarını satma kararı aldıktan sonra hangi devlet buna ne diyebilir? silah zoruyla mı sattırmayacak. kime ne.

      ilerde rezerv para sistemi değiştiğinde dolara olan ihtiyaç kalmadığında insanlar dolarlarını satmaya başladığında kriptodaki spekülatif, volatil sonuçlardan ne farkı olacak doların. hiç bi farkı. yine ilerde insanlar altına değer vermeyi bırakıp kripto madenlere değer biçmeye başlarsa ne önem arzedecek altın? kim umursayacak. anca bi yerlerde kullanılır o kadar.

      kısaca. caizlik, şu bu meselesi insanların uydurduğu şeylerdir. çünkü maddelere anlamı insan yükler. dün jp morganlar, goldman sachslar dünyanın lafını ederken bu yapılara, bugün sistemlerine entegre etmek için dört dönüyolar, yüklü yüklü stokluyolar. dün elon bitcoinle işim yok düşünmüyorum da derken tesla milyar dolarlık alım yapıyor. insanlar birilerini kandırmayı çok seviyor. siz takılmayın bunlara. kararlarınızı verirken sadece risklerini bilin ve ona göre hareket edin. para sizin, emek sizin, risk sizin, sorumluluk sizin. diğerleri sadece aklınızı bulandırır.
  • 24-03-2021, 02:22:03
    #2
    Ne oldu da dun caiz degil diyen din adamlari artik caiz diyebiliyor?
    Dine baska bir gunceleme mi geldi ?

    3. sorua gelirsek, batiyor cunku o millet lbugun 2000'den eth aliyor ve yarin bir gun eth 1800 oldugunda hemen korkar ve satar. Paralari %10 erimis oldu. Sonra bundan asagisi olmaz deyip tekrar satin alirlar. SOnra bir bakar ki 1500 oldu, oldu sana %25 erime !

    EHT yarin bir gun 1$'a bile dusebilir, ne kadar dusuk ihtimal da olsa dusebilir yani.
    O yuzden yatiriminizi ona gore yapin. Yrin bir gun kaybettiginizde kalp krizinden gitmeyeceginiz bir tutarla coin borsasinda alisveris yapin.
    • WPServis
    • r0x
    • SAMATO
    WPServis, r0x ve SAMATO bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.
  • 24-03-2021, 02:23:49
    #3
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne oldu da dun caiz degil diyen din adamlari artik caiz diyebiliyor?
    Dine baska bir gunceleme mi geldi ?

    3. sorua gelirsek, batiyor cunku o millet lbugun 2000'den eth aliyor ve yarin bir gun eth 1800 oldugunda hemen korkar ve satar. Paralari %10 erimis oldu. Sonra bundan asagisi olmaz deyip tekrar satin alirlar. SOnra bir bakar ki 1500 oldu, oldu sana %25 erime !

    EHT yarin bir gun 1$'a bile dusebilir, ne kadar dusuk ihtimal da olsa dusebilir yani.
    O yuzden yatiriminizi ona gore yapin. Yrin bir gun kaybettiginizde kalp krizinden gitmeyeceginiz bir tutarla coin borsasinda alisveris yapin.
    Gözünüzü seveyim konu dini değil çok çekinirim din sohbetinden. Konuya giriş yapabilmek için ufak bir bilgilendirmeydi sadece.
  • 24-03-2021, 02:24:14
    #4
    WPServis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese selamlar,

    Yaklaşık 1 yıldır kenarda tuttuğum ufak bir birikimim var. Bu coin olaylarına dinen caiz olmadığı için (öyle fetvalar vardı) çok sıcak bakmadım ama yakın zamanda bazı din adamlarının ve devletin coin ler hakkında yumuşak tavırları biraz aklımı çelmedi değil. GERÇEKTEN HİÇ ANLAMADIĞIM için bir kaç sorum olacak müsadenizle. Bilgisi olan arkadaşlar yorumlarını paylaşırsa çok sevinirim.



    Yukarıdaki görselde göreceğiniz üzere ETH 1 sene önce bugünlerde 135$ dan işlem görüyordu ve şu anda $1.670 değerde. Yani 10x değer kazanmış.

    1 Sene önce 1 dolar 6,3 TL yani 1 ETH = 850 TL
    1 Sene önce 83.250 TL ile ETH alsaydım = 97 ETH alıyordum
    1 Sene sonra 97 ETH satsam : 1.292.095 TL
    1 Senelik kar : 1.208.845 TL



    Yukarıdaki görselde de altının bir senelik değerleri var. 1 sene önce 1 gram altın 333 TL iken şu an 443 TL neredeyse gram başına 100 TL kazandırmış.

    1 Sene önce 250 gram altın aldım : 83.250 TL
    1 Sene sonra 250 gram altın satsam : 110.750 TL
    1 senelik kar : 27.500 TL (TL'nin yerlerde sürünmesi sebebi ile buna kar diyemeyiz tabi)

    Şimdi gelelim sorularıma.

    1. Ben hesapları yanlış mı yaptım
    2. Şu anda kenardaki param ile 10 ETH alabiliyorum. En kötü ihtimal ile kısa vadede ETH düşerse benim 10 ETH zarar görür mü? Planım 1 sene beklemek yada 2 sene.
    3. Eğer 10 ETH düşse bile yine 10 ETH ise bu millet coin'den nasıl batıyor?

    Sorularım çok saçma gelebilir idare edin gerçekten bilgim yok )

    Teşekkürler.
    Hocam bunlar iyi günler diyebiliriz. Çoğu koin uzun vadede yükselecektir zaten. Ama bunların düşüşleri de var. Grafik bilmeden, teknik analiz bilmeden girmeye sıcak bakmıyorum. Uzun vadeli düşünülürse daha az maliyetli coinler alınıp daha çok kar elde edilebilir. Tabii koinin hedefleri, projeleri nelerdir bunları incelemek lazım. Yani diyeceğim o ki bilmeden bu işe girmek biraz da kumar oynamak gibi bence.
    YTD
  • 24-03-2021, 02:24:51
    #5
    Satmadığın sürece zarar etmezsin, uzan vadecisin bu kadar hesap yapmaman lazım.
  • 24-03-2021, 02:27:47
    #6
    Hesaplamanız doğru. Bu piyasa çok volatil olduğu için karları da zararlarıda çok oynak oluyor. Coinin gelecek vadettiğine inanıyorsanız ve yükseleceğini düşünüyorsanız zararda olsanız bile saklayabilirsiniz fakat tekrar yükseleceğinin size kimse garantisini veremez. Herşey çok hızlı gelişiyor. En gözde coinler bir anda çöp coine dönebilir. Garantisi yok. Bu kadar karın riskide büyük olmalı zaten. Yoksa anlamı kalmaz.

    Din konusuna gelince görüşlerinize saygı duyarım fakat benim görüşüm ise , bu caiz caiz değil diye fetva verenlerin banka hesaplarına bir bakmak lazım. %1 düşük oranla vadeli mevduatları güncellesin banka ortalığı ayağı kaldırırlar valla
  • 24-03-2021, 03:14:49
    #7
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    hesabında problem yok. eth 70 dolarlardan 2k dolarlara geldi. ama şunu unutmamak lazım. 1400 dolarlardan 70 lere inmişti. herkes çıkışa bakar, önceki düşüşü unutur genelde.

    bch 4500 dolardan 50-100 lere düşmüştü. şimdi 500 lerde.

    bu piyasanın mevzusu bu. volatilite çok yüksek, spekülasyon çok yüksek. tüm borsalarda durum böyledir sadece insanlar kendini kandırır uzun vadede kazanacağına inandığı için. dolarda altında da durum aynıdır. bugün dünyadaki herkes dolarını satsa doların 5 kuruş değeri kalmaz. yani dinen caizliği belirleyne şey insanların duyduğu ilgi sadece. yarın herkes dolarını satsa dolar dip yapsa, 1 hafta sonra tekrar toplasa tavan yapsa, 2 hafta sonra tekrar satsa dip yapsa kripto piyasalarındaki volatiliteden farkı olmaz. spekülasyonlara açık olsa, tüm dünyada birileri dolar alın dediğinde yükselişe geçse, satın dediğinde düşüşe geçse kriptodan farkı kalmaz. haliyle kriptonun tüm kuralları dolarda da geçerli olur. tabi birinin arkasında devlet var, güvence var argümanına sığınılır bu sefer de. ne devleti, ne güvencesi? kimin umrunda. herkes dolarını satma kararı aldıktan sonra hangi devlet buna ne diyebilir? silah zoruyla mı sattırmayacak. kime ne.

    ilerde rezerv para sistemi değiştiğinde dolara olan ihtiyaç kalmadığında insanlar dolarlarını satmaya başladığında kriptodaki spekülatif, volatil sonuçlardan ne farkı olacak doların. hiç bi farkı. yine ilerde insanlar altına değer vermeyi bırakıp kripto madenlere değer biçmeye başlarsa ne önem arzedecek altın? kim umursayacak. anca bi yerlerde kullanılır o kadar.

    kısaca. caizlik, şu bu meselesi insanların uydurduğu şeylerdir. çünkü maddelere anlamı insan yükler. dün jp morganlar, goldman sachslar dünyanın lafını ederken bu yapılara, bugün sistemlerine entegre etmek için dört dönüyolar, yüklü yüklü stokluyolar. dün elon bitcoinle işim yok düşünmüyorum da derken tesla milyar dolarlık alım yapıyor. insanlar birilerini kandırmayı çok seviyor. siz takılmayın bunlara. kararlarınızı verirken sadece risklerini bilin ve ona göre hareket edin. para sizin, emek sizin, risk sizin, sorumluluk sizin. diğerleri sadece aklınızı bulandırır.
  • 24-03-2021, 03:15:52
    #8
    Ben altın almıştım şimdiki aklım olsa almam beklediğinize değmiyor çünkü
  • 24-03-2021, 05:42:30
    #9
    ₺'ye çevirmeyin, coin değerlemenizi dolar üzerinden yapın. Biliyorsunuz ki geçen yıl ile bugün arasında 1.5₺ fark var ₺'de.