Yaklaşık 1 yıldır kenarda tuttuğum ufak bir birikimim var. Bu coin olaylarına dinen caiz olmadığı için (öyle fetvalar vardı) çok sıcak bakmadım ama yakın zamanda bazı din adamlarının ve devletin coin ler hakkında yumuşak tavırları biraz aklımı çelmedi değil. GERÇEKTEN HİÇ ANLAMADIĞIM için bir kaç sorum olacak müsadenizle. Bilgisi olan arkadaşlar yorumlarını paylaşırsa çok sevinirim.

Yukarıdaki görselde göreceğiniz üzere ETH 1 sene önce bugünlerde 135$ dan işlem görüyordu ve şu anda $1.670 değerde. Yani 10x değer kazanmış.
1 Sene önce 1 dolar 6,3 TL yani 1 ETH = 850 TL
1 Sene önce 83.250 TL ile ETH alsaydım = 97 ETH alıyordum
1 Sene sonra 97 ETH satsam : 1.292.095 TL
1 Senelik kar : 1.208.845 TL

Yukarıdaki görselde de altının bir senelik değerleri var. 1 sene önce 1 gram altın 333 TL iken şu an 443 TL neredeyse gram başına 100 TL kazandırmış.
1 Sene önce 250 gram altın aldım : 83.250 TL
1 Sene sonra 250 gram altın satsam : 110.750 TL
1 senelik kar : 27.500 TL (TL'nin yerlerde sürünmesi sebebi ile buna kar diyemeyiz tabi)
Şimdi gelelim sorularıma.
1. Ben hesapları yanlış mı yaptım

2. Şu anda kenardaki param ile 10 ETH alabiliyorum. En kötü ihtimal ile kısa vadede ETH düşerse benim 10 ETH zarar görür mü? Planım 1 sene beklemek yada 2 sene.
3. Eğer 10 ETH düşse bile yine 10 ETH ise bu millet coin'den nasıl batıyor?
Sorularım çok saçma gelebilir idare edin gerçekten bilgim yok
)Teşekkürler.