şelçuklu döneminde sade farsçaydı,sonra arapçadan etkilieşim aldı. sonra osmanlı türkçesi diye kendine has bir dil gelişti ama alfabe arap ve fars alfabesiydi.
bi an maxigeyik mi diye baktım yok değilmiş .
bildiğim kadarıyla osmanlıca. ama osmanlıca'da arapça ve farsça dillerinden oluşuyor karışık diye biliyorum
net bi ifade diyemeyiz bu konuda sarayda farsça da kullanılıyordu,osmanlı türkçesi ile yazışmalar yapılıyordu ya da hakimiyet alanındaki bölgelerde arapça konuşuluyordu gibi