• 10-11-2020, 17:00:20
    #1
    Konu kilit Gerekli cevabı bulamadım ... bilgisiz insanlar bile yorum yazıyor
  • 10-11-2020, 17:01:53
    #2
    Vergi cezaları yükleniyor..
  • 10-11-2020, 17:02:20
    #3
    Bu konuyu gören vergi müfettişleri 😲🏃
  • 10-11-2020, 17:02:56
    #4
    Yıllık 25-30 milyar arkadaşlar düzeltim
  • 10-11-2020, 17:04:20
    #5
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yıllık 25-30 milyar arkadaşlar düzeltim
    10 tllik ticaret bile olsa vergi vermek zorunlu, kanunlarda freelancer diye bir meslek yok benim bildiğim
  • 10-11-2020, 17:04:56
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Aktif bir ticaretiniz varsa VERGİ vermekle mukellefsiniz.
  • 10-11-2020, 17:05:07
    #7
    @ShaMedya; r10 da gördügüm %60 kısım bu şekilde evde çalısıyor hiç birininde şirketi yok
  • 10-11-2020, 17:06:13
    #8
    Ortada bir ticari gelir var ise vergisini ödemek gerekiyor. Vergi müfettişleri yakaladığına basar cezayı, orada anlatamazsınız r10da herkes böyle yapıyor hiçbirinin şirketi yok diye
  • 10-11-2020, 17:15:41
    #9
    Kendi başımdan geçen olayları paylaşayım.
    23 yaşındayım üniversite de ek gelir olsun harçlık çıkarayım diye bir site kurup üzerinden ticaret yaptım ortada fiziksel bir kargo verisi, fatura vs. gerektiren bir iş yoktu işler duraksama noktasına geldiğinde bırakacaktım ki çat kapı vergi denetim memurları ikamet adresimden birine (öğrenci olduğum değil ailemle yaşadığım) gelmiş ve beni vergi dairesine davet etmişti.

    Bu tecrübemden öğrendiğim şudur ki yıllık ister 10 ister 10.000 tl geliriniz olsun gidip bir şahıs firması kurarak devlete varlığınızı bildirmek zorundasınız. Yakalandığınız da(böyle diyince size kaçakçı muamelesi yapmış gibi oldum kusura bakmayın ben de küçük kazançlardan vergi vermem gerekmez diye düşünüyordum) önce firma açtırıyorlar daha sonra geçmişe yönelik ilgili memurların hesabınızı incelemek istediği aralıkta (1 senede olabilir 3 ayda ) hesabınız incelenir ve geçmişe yönelik kdv (fatura) düzenletir. Yiyeceğiniz cezalar x ay kadar damga vergisi benimkiler (55 tl civarıydı.) geçmişe yönelik kdv kesim cezası ve asıl vergi cezası (nasıl hesaplandığı konusunda bir bilgim yok)

    En temizi gidin bir serbest muhasebeci bulun noterden imza beyannemenizi verin ve şirketinizi kurun düzgünce faturanızı kesip bu tür saçma sapan vergi cezalarının altında boynunuzu bükmeyin.

    iyi forumlar.

    ek olarak r10 da yapanlar var falan filan demeyin olabilir onlarınki de suç yakalandıklarında karşılaşacakları senaryolar hep aynı.
    sağlıcakla.