• 05-09-2020, 01:20:21
    #1
    Merhabalar, 11.sınıf öğrencisiyim. Bir arkadaşım var, kendisi 2003'lü, 1 yıl geç yazılmış okula, ailelerimiz dost. Seneye ağustos ayında kendisi 18 yaşına girecek ve vatandaşlık alabiliyor.

    Almanca ve İngilizcem normal düzeyde, ailesi Almanya'ya göndermek istiyor onu lise ve üniversiteyi orada okuması için. Kendisi vatandaşlığı olduğu için ev tutabiliyor. Ortak tutmak istiyoruz, ben de oradan liseye devam etmek istiyorum, sonradan üniversiteye. Orada yaşayan biri var mı? Böyle bir şey yapabilir miyiz? Dediğim gibi kendisi reşit olacak ama ben değilim, ailem her türlü destek verecek.
  • 05-09-2020, 01:22:12
    #2
    Senin Avrupa vatandaşlığın var mı?
  • 05-09-2020, 01:23:18
    #3
    Lise ogrencisine direkt nasıl vize verecekler?
  • 05-09-2020, 01:25:21
    #4
    Tundzhay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Senin Avrupa vatandaşlığın var mı?
    Hayır, reşit olmadığım için alamıyorum daha
  • 05-09-2020, 01:26:17
    #5
    Softwareus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lise ogrencisine direkt nasıl vize verecekler?
    Direk Almanya vizesinden bahsediyorsanız ikimizinde vizesi var
  • 05-09-2020, 01:27:36
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır, reşit olmadığım için alamıyorum daha
    Daha derken ? Ailenizin vatandaşlığı var ama sizin mi yok ? Eğer öyleyse reşit olmadan pasaportu alabilirsiniz , kimlik varsa o ülkede kimliği alamazsınız muhtemelen. Tabi ülkeden ülkeye değişir.
  • 05-09-2020, 01:29:35
    #7
    NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha derken ? Ailenizin vatandaşlığı var ama sizin mi yok ? Eğer öyleyse reşit olmadan pasaportu alabilirsiniz , kimlik varsa o ülkede kimliği alamazsınız muhtemelen. Tabi ülkeden ülkeye değişir.
    Hocam Makedonya var ama o da AB ülkesi değil işte, Hollanda için uğraşıyoruz ama büyük ihtimalle olmayacak. Makedonya varsaysak olabilir mi ki?
  • 05-09-2020, 01:35:23
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Makedonya var ama o da AB ülkesi değil işte, Hollanda için uğraşıyoruz ama büyük ihtimalle olmayacak. Makedonya varsaysak olabilir mi ki?
    Makedonya'nın AB ile özel bir anlaşması yoksa Almanya'da işinize yarayacağını sanmıyorum. Vatandaşlık konusunda anne ve babanız oranın vatandaşı olduğu sürece 2 yaşında bile olsanız pasaportu alabilirsiniz.

    Hollanda için nasıl uğraşıyorsunuz? Aileniz orada mı yaşadı ?
  • 05-09-2020, 01:44:50
    #9
    NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Makedonya'nın AB ile özel bir anlaşması yoksa Almanya'da işinize yarayacağını sanmıyorum. Vatandaşlık konusunda anne ve babanız oranın vatandaşı olduğu sürece 2 yaşında bile olsanız pasaportu alabilirsiniz.

    Hollanda için nasıl uğraşıyorsunuz? Aileniz orada mı yaşadı ?
    Makedonya vatandaşlarının AB ülkelerinde 6 ay girip çıkma izni varmış ama okumak için yeterli mi bilmiyorum, dedem Hollanda da çalıştı ve orada emekli oldu.

    Ondan babam almaya çalışıyor ama alacağını düşünmüyorum çünkü dedemin oturma izni ve çalışma izni varmış. Dediğim gibi alacağımızı düşünmüyorum ama babam alırsa bende almış olurum.