• 07-04-2020, 23:01:33
    #1
    Merhabalar,

    1) Bir tabloda birden fazla Foreign Key olabilir mi?

    2) Ve bir tabloda Foreign Key olan, başka bir tabloda da Foreign Key olabilir mi?

    Tablolarımda hata var mı?

  • 07-04-2020, 23:06:31
    #2
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    1) Bir tabloda birden fazla Foreign Key olabilir mi?

    2) Ve bir tabloda Foreign Key olan, başka bir tabloda da Foreign Key olabilir mi?

    Tablolarımda hata var mı?

    Merhaba,
    1) Evet, FG ilişkilendirme yapar. Daha yapısal bir veritabanına sahip olursunuz. Koymazsanız bile kodlama ile işi çözebilirsiniz ama ilerde sıkıntı yaşarsınız ve veritabanınız bir zamandan sonra sizlere cevap vermekte zorlanabilir.
    2) Evet.
    3) Sadece FK atanmış. Indexleme yapılmamış. Çok fazla kayıtta ID haricinde herhangi bir alanda sorgu yaparsanız performans kaybı yaşarsınız. Veritabanınızı kompleks bir yapıya sürüklemeyin. Ne kadar kompleks olursa o kadar işin içinden çıkılmaz olur. Alanlar olarak nitelendirirsek çok eksik var. Örneğin Urun_KDV yazılmış fakat her satışta sadece KDV değil ÖTV vb. vergilerde ödenmekte. Biraz daha geniş çerçeveden bakmak lazım. FaturaTip tablosunda ID yok. Her tabloya ID koymanızı şiddetle tavsiye derim.

    Naçizane önerim; veritabanı üzerinde biraz uzunca düşünün. Aklınıza şu an gelmeyen düşünürken gelecektir. Ortalama 1 ayınızı planlamaya vermenizi tavsiye ederim. Tabii projeyi bekleyen yoksa
  • 07-04-2020, 23:17:17
    #3
    HalilHanBadem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    1) Evet, FG ilişkilendirme yapar. Daha yapısal bir veritabanına sahip olursunuz. Koymazsanız bile kodlama ile işi çözebilirsiniz ama ilerde sıkıntı yaşarsınız ve veritabanınız bir zamandan sonra sizlere cevap vermekte zorlanabilir.
    2) Evet.
    3) Sadece FK atanmış. Indexleme yapılmamış. Çok fazla kayıtta ID haricinde herhangi bir alanda sorgu yaparsanız performans kaybı yaşarsınız. Veritabanınızı kompleks bir yapıya sürüklemeyin. Ne kadar kompleks olursa o kadar işin içinden çıkılmaz olur. Alanlar olarak nitelendirirsek çok eksik var. Örneğin Urun_KDV yazılmış fakat her satışta sadece KDV değil ÖTV vb. vergilerde ödenmekte. Biraz daha geniş çerçeveden bakmak lazım. FaturaTip tablosunda ID yok. Her tabloya ID koymanızı şiddetle tavsiye derim.

    Naçizane önerim; veritabanı üzerinde biraz uzunca düşünün. Aklınıza şu an gelmeyen düşünürken gelecektir. Ortalama 1 ayınızı planlamaya vermenizi tavsiye ederim. Tabii projeyi bekleyen yoksa
    Teşekkür ediyorum, bu bir proje değil hocam, bir ödev. KDV bölümü sadece göstermelik kondu hocam, gerçek bir proje olduğunda tabii ki dikkat ederim. Tekrardan teşekkür ederim cevabınız için.
  • 07-04-2020, 23:18:28
    #4
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ediyorum, bu bir proje değil hocam, bir ödev. KDV bölümü sadece göstermelik kondu hocam, gerçek bir proje olduğunda tabii ki dikkat ederim. Tekrardan teşekkür ederim cevabınız için.
    Rica ederim, kolay gelsin.