• 21-03-2020, 16:54:38
    #1
    Merhaba, görseldeki ledlerden elimde 3 tane var ve ben akü bağlamadan kendi voltajında 12v olan piller ile çalıştırabilir miyim? daha önce deneye oldu mu ve tahmini ne kadar çalışır?

    led:
    pil:
  • 21-03-2020, 16:56:30
    #2
    Yanmasına yanar da ne kadar verimli olur bilemem. Gerektiğinden fazla veya az güç verirseniz ledin ömrünü ciddi derecede azaltırsınız.
  • 21-03-2020, 16:59:45
    #3
    emreyavsan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanmasına yanar da ne kadar verimli olur bilemem. Gerektiğinden fazla veya az güç verirseniz ledin ömrünü ciddi derecede azaltırsınız.
    işte elektrikler gittiğinde idareten yanması yeterli aslında. önemli olan tam yanar mı
  • 21-03-2020, 17:02:14
    #4
    Sönük yanar. Atıyorum %100 değilde %50 verim alabilirsiniz.
  • 21-03-2020, 17:10:30
    #5
    Sizin ledler 0.6 Amper çeker. Pil bu akımı karşılıyorsa normal yanacaktı. Pilin akım değeri bilinmesi lazım.
  • 21-03-2020, 17:11:47
    #6
    Bedir_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin ledler 0.6 Amper çeker. Pil bu akımı karşılıyorsa normal yanacaktı. Pilin akım değeri bilinmesi lazım.
    pilin üzerinde 23A yazıyo

  • 21-03-2020, 17:12:21
    #7
    Aşırı mantıksız. Bu piller sabit 12v da kalmaz. 12 volttan düştükçe parlaklık azalır bir süre sonra söner. DC to DC converter ile 12 volta sabitleseniz bile 7watt tek ışığı tek pil maksimum parlaklıkta maksimum 2 ile 4 dakika besleyebilir. O pillerin kapasiteleri çok düşüktür. 20 ile 50 mAh arası. 18650 Lityum iyon pil ile rahatlıkla DC to DC voltaj yükseltme ile yüksek verimle ve yüksek çalışma süresi sağlayabilirsiniz. Fakat şarj etmek için de ayrıca devre gerekir.
  • 21-03-2020, 17:16:47
    #8
    TDBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşırı mantıksız. Bu piller sabit 12v da kalmaz. 12 volttan düştükçe parlaklık azalır bir süre sonra söner. DC to DC converter ile 12 volta sabitleseniz bile 7watt tek ışığı tek pil maksimum parlaklıkta maksimum 2 ile 4 dakika besleyebilir. O pillerin kapasiteleri çok düşüktür. 20 ile 50 mAh arası. 18650 Lityum iyon pil ile rahatlıkla DC to DC voltaj yükseltme ile yüksek verimle ve yüksek çalışma süresi sağlayabilirsiniz. Fakat şarj etmek için de ayrıca devre gerekir.
    ben + bir devreye girmeden olur mu diye merak ediyordum ama olmuyormuş
  • 21-03-2020, 17:30:25
    #9
    mdgrdg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben + bir devreye girmeden olur mu diye merak ediyordum ama olmuyormuş
    Step up buck converterler internetten satın alabilirsiniz 10 lira civarlarında maksimum. Bağlanması kolay giriş ve çıkışlara kablo lehimliyorsunuz veya vida ile tutturursunuz. Dediğim gibi 18650 pil alırsınız onu da TP4056 ile sürekli şarj edebilirsiniz. Toplam maliyet 40 50 lira civarlarında olur. Eğer eski Laptop bataryanız var ise onlarda da 18650 bulunur sağlam olanları kullanabilirsiniz.

    3.2V 40V arası ayarlanabilir DC DC Converter
    https://www.robolinkmarket.com/lm259...SABEgIn7vD_BwE
    Yukarıdakini kullanmak için biraz teknik bilgi gerekiyor. Vida ile 3.7 voltu 12 volta çevireceksiniz. Voltmetre yada Multimetre gerekebilir.
    TP4056 Şarj modülü
    https://www.robolinkmarket.com/tp405...SABEgKSy_D_BwE


    Ek olarak 3 tane 18650 pil seri bağlanıp 11 12 volt arası bir voltaj elde edilebilir. Bu sayede convertere gerek kalmayabilir. 1-2 volt arası oynama sıkıntı yaratmaz.