• 10-12-2019, 00:48:45
    #1
    Aracın kapıları kapatınca anlayamadığım bi ses geliyor,sizce ne olabilir?
    https://voca.ro/7UoR8Ox5MfP
  • 10-12-2019, 00:52:22
    #2
    Sadece bir kapıdan mı yoksa tüm kapılarda aynı olay mı var?
    Mesela, kapı kapanınca devreye girmesi gereken şeyler nedir, onları düşünmek lazım.
    Benim havalı kilit sistem mesela, akü biterken bagajda gizli motor hava kaçırır gibi ses çıkarıyor. Dikkate almazsan akü bitiyor, sabah kargo yenisini getirecek kısmetse 6 yıl oldu, yenileme zamanı...
    Bunun gibi aracın detayları önemli. Sallanan bir sac falan mı yoksa bir motor bir işlem yapacakken boşa mı dönüyor gibi gibi.
  • 10-12-2019, 00:56:31
    #3
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece bir kapıdan mı yoksa tüm kapılarda aynı olay mı var?
    Mesela, kapı kapanınca devreye girmesi gereken şeyler nedir, onları düşünmek lazım.
    Benim havalı kilit sistem mesela, akü biterken bagajda gizli motor hava kaçırır gibi ses çıkarıyor. Dikkate almazsan akü bitiyor, sabah kargo yenisini getirecek kısmetse 6 yıl oldu, yenileme zamanı...
    Bunun gibi aracın detayları önemli. Sallanan bir sac falan mı yoksa bir motor bir işlem yapacakken boşa mı dönüyor gibi gibi.
    Tüm kapılarda aynı ses geliyor,normalde yoktu bi kaç gündür gelmeye başladı.arkadalardan bi yerden geliyor,kestiremedim.
  • 10-12-2019, 01:04:00
    #4
    Metins adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tüm kapılarda aynı ses geliyor,normalde yoktu bi kaç gündür gelmeye başladı.arkadalardan bi yerden geliyor,kestiremedim.
    Tüm kapılarsa kilit mekanizması ile alakalı olabilir. Ama kapıyı aç kapa yapıyorsunuz sanırım, kilidi değil. Yani kilit mekanizması genelde kilit sistemi devreye girince kaçak varsa bu sesleri çıkarıyor.
    Akü zayıflayınca ve hortumda kaçak başlayınca bu ses geliyor. Japon-silikon vs. fayda etmedi çok güçlü hava ile çekip itiyor.
    Ben sıvı çivi denen silikon benzeri betona dönüşen bir şeyle çözdüm bu hava kaçağını. Motor da rahat etti, seste kesildi.
    Ama sizin araçta kapı kapanınca neyin kontrolü var, mesela kapı kapatınca açık kalan kapı var mı diye kontrol eden bir mekanizma vs. var mı, onları düşünmeniz lazım.
    Sesin geldiği yeri çözerseniz zaten ana sorunu çözersiniz. (kilit sistemim sapıtınca tüm sistemi değiştirdim. Tamirci değilim ama yıllardır tüm sistemi söküp taktım.)
    Ses pompa motoru olabilir, arka tarafta oluyormuş genelde.(veya dediğim gibi, kapı kapanınca bir kontrol yapılıyorsa onu kontrol eden motorla alakalı gibi.)

    Ama kilit devreye girmesi gereken durumda oluyorsa, atıyorum kapı kapandığı an kilit kapanıyorken vs. bu ses geliyorsa zaten sorun direk belli.
    (bir de otomatik cam motorları var ama onlar her kapının kendi içinde gizli. Arada tel sarınca bu garip ses çıkıyor ama o zaman camdan anlaşılır o motorla alakalı değildir)
  • 10-12-2019, 01:10:32
    #5
    Camlardan olabilir.
  • 10-12-2019, 01:17:04
    #6
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Camlardan olabilir.
    Yok hocam camla alakalı değil.