Merhabalar 3 Cihazımız var 1 benım 1i kardeşimin diğeride boşta. Bu boştaki Masa üstü cihaza Linux yüklemek istiyorum. Hem kardeşim için hemde kendim için,
1. Linux e merhaba için hangi linux sürümünü önerirsiniz ?
2. Linux windows gibi rufus ile usbden format atılabiliniyor mu ?
3. Linux usbden format nasıl atılır
4. Cihazımız açıldı Linux u nasıl kullanabiliriz eğitim seti varmı
5. Driver sorunu yaşarmıyız? Asus P541M -LX
Şimdiden teşekkürler
Linux Eğitim, Yardım ?
3
●172
- 26-08-2019, 03:02:43
- 26-08-2019, 03:08:11https://www.r10.net/dersler/2116872-...egitimler.htmlQerin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu konudaki eğitimlerin birinde Linux'a giriş ve eğitimi vardı... bir bakın isterseniz aradığınızı bulabilirsiniz.... - 26-08-2019, 03:11:31Hocam oradan gordugum için aklıma geldi yeni konu açtım. Ellerinize sağlık ordadkı tumegıtımlere kayıt oluyorum udeler ıle ındırıp izleyecem yolda otobuste her yerdedeneyerek temetomann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-08-2019, 03:58:45sorulari hizlica cevap vereyim ama kesinlikle sunu soylemek zorundayim elinizi kirletmeden birsey ogrenemezsiniz kurcalamaniz lazimatilabi
1. Ben linux a arch ile basladim. Kesinlikle tavsiye ETMIYORUM. ubuntu veya xubuntu kullanabilirsiniz( iksi arasindaki tek fark ubuntuda de GNOME iken xubuntu da XFCE4 tur. DE: Desktop Environment )
2. Evet atilabiliyor. Windows icin format atmayi biliyorsaniz Linux da atabilirsiniz. ozellikle debian ubuntu gibi dagitimlarda (Bazi dagitimlarda cok zor olabiliyor bu islemler kendinizim complier etmesi gereken dagitimlar bile var)
3. BIOS dan usb ile boot etmeyi seciyorsunuz ubuntunun sitesinden indirip usb ye attiginiz ubuntuyu formatlayabiliyorsunuz
4. Ubuntu nun dagitimlarinda cogu isi GUI ler ile halledebilirsiniz. Onun haricinde (birazcik da linux sanindan gelen terminalden is gormek icin CTRL+ALT+T kisayolu ile terminali acin tarayicidan "How to ....... on Ubuntu ?" seklinde arama birazcik okuma v.s. ile herseyi halledersiniz.
5.Bu tamamen sans ayni marka model urunlerde bile sorun olabiliyor. En buyuk sikinti benim gordugum kadairla wifi ve nvidia kartlarda yasaniyor. bende iksidie sorunlu olmadigi icin problem olmadi ama arama yaparak cozuluyor hepsi bir sekilde