• 09-06-2018, 13:29:48
    #1
    2+1 dairemiz var. bugun pat diye ptt'den bir yazi geldi hizli tren gececek denildi. acil kamulastirilcakmis.
    yalniz 90 daire var binada.
    gelen yazı soyle ki; 10... ada 9 parselde kamulastirilan alan 271,75 metre kare 90/9503 hisse oraniniza denk gelen alan=1,2868 metre kare.
    uzlasma kimisyonu kurulacakmis. simdi ne yapalim biz bunu ne kadar odeme olur tahmini. arsa fiyatlari cok ama cok fazla olan bir yer burasi. (ornek bizim binanin yaninda bulunan bos arsa 3000 metre kare 12.000.000 ediyor) bizim arsa 4 bin metre civari. ) sonuc olarak vel hasili ne yapalim uzlasalim mi davaya mi donussun bu is. genel olarak nasil yapmak daha mantikli olur.

    edit: yazıyı tekrar okuduğumda binanın yıkılmayacağını sadece 271 metre karelik alanın devletçe alınacağını şeklinde anladım. bu 271 metre kareninde 1.28 metre karesi gibi komik bir rakam bana düşüyor sanırım. yanlış anlamışta olabilirim. kamulaştırma toplantısında her şey daha da netleşecek.
  • 09-06-2018, 13:34:26
    #2
    alırlar davaya da dönüşse alırlar avukat değilim ama yaşanmışlıklar var
  • 09-06-2018, 13:35:54
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Davadan birşey çıkmaz her türlü kamulaştırma kararı uygulanır da önemli olan uzlaşmak.Güzel bir fiyata anlaşabilirsiniz.
  • 09-06-2018, 13:40:00
    #4
    Belediye, emlakcılar odası gibi yerlerden rayiç bedel çıkartırlar. Sizlere bu bedel üzerinden teklif sunarlar.
  • 09-06-2018, 13:41:13
    #5
    hocam ne gecer elimize piyasayla giderse iyi olur ama baska tarife olursa sikinti. genel olarak zaradamiyiz kardamiyiz sizce. mahallede 3bin metre kare arsa 12.000.000 fiyata gidiyor.
    Serdal_Altundal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Davadan birşey çıkmaz her türlü kamulaştırma kararı uygulanır da önemli olan uzlaşmak.Güzel bir fiyata anlaşabilirsiniz.
  • 09-06-2018, 14:02:23
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Alıntı
    Belediye, emlakcılar odası gibi yerlerden rayiç bedel çıkartırlar. Sizlere bu bedel üzerinden teklif sunarlar.
    İsletmeci nickli arkadaşın dediği gibi rayiç bedelinin çıkartılması lazım hocam belli bir miktar söylemek doğru olmaz.
  • 09-06-2018, 14:18:22
    #7
    Kurumsal Üye | R10 19.YIL
    by_tmrci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ne gecer elimize piyasayla giderse iyi olur ama baska tarife olursa sikinti. genel olarak zaradamiyiz kardamiyiz sizce. mahallede 3bin metre kare arsa 12.000.000 fiyata gidiyor.
    Sizin 90 konutluk arsada 3bin m2 ise ve kabaca hesap yaparsak daire başı 133bin eder.
  • 09-06-2018, 14:21:22
    #8
    Rayiç bedel üzerinden sizinle anlaşma sağlanmaya çalışılacak. Bu bağlamda çok fazla ortaklı bir alan olduğu için bir avukat atanıp, bu avukat vasıtası ile sizinle anlaşmaya varılmaya çalışılacak. Bu durumda siz satıcıların bir fikir birliğine varmanız en önemlisi. Sizin tek başınıza bir karar verme yetiniz biraz zorlu olur. Genel usule göre bir avukat tutulur, tüm mülk sahipleri vekâlet verir ve bu vekâlet ile birlikte mülk sahiplerinin ortak talepleri devletten talep edilir. Pazarlık aşaması avukatın kapasitesine ve mülk sahiplerinin fikir birliğine göre değişkenlik gösterir.