Bir çocuk bir taşı 1.5 m uzunluğundaki bir ipin ucuna bağlayarak yerden 2m yükseklikte yatay bir çember boyunca döndürüyor. İp koptuğu zaman taş yatay olarak 10m giderek yere çarpıyor. Taşın dairesel hareket yaptığı sıradaki merkezcil ivmesi nedir ?
Şuna bir el atacak forumdaş var mı ?
Çok Basit Bir Fizik Sorusu
2
●501
- 03-01-2017, 12:18:54Taş koptuğu anda yatayda atış hareketi yapar,
Yatayda atış hareketinde yatayda alınan yol sabit ivmeli doğrusal hareket gibidir.
Yani Xmenzil = 10 m = Vo.t
Yine yatayda atış haretinde yükseklik serbest düşen cisim gibi düşünürüz:
h = 1/2g.t2 (kare)
burdan g=10 m/s2 dersek, 1/2 .10.t2=h=2 olursa t2=2/5 olur.
v.t= 10 demiştik. Yerine koyarsak, v.√¯2/5 = 10 her tarafın karesini alalım,
v2.2/5=100 olrsa v2=250 m/s olur.
Merkezde hareket yapan arkadaşın ivmesi = a=v2/r ise
a=250/1.5
a=500/3 m/s2
olur.
Üst işareti yapamadım 2 ler kare olacak... Ayak üstü oldu biraz analtım basitleştirelebilinir..
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:18:54 -->-> Daha önceki mesaj 11:16:02 --
Yarı çap ipin uzunluğu olur. Merkezde çocuk var.
Yerden yükseklik 2 m. 2m den taş koparken yatayda atış yapar. Yatayda 10 m yol demek doğru boyunca 10 m yol almış demektir.