Reyting Nasıl Ölçülüyor?
7
●1.028
- 19-10-2016, 03:42:00Değişmediyse böyleymiş.
Peoplemeter(reyting cihazı) araba teybi büyüklüğünde, televizyona monte edilen bir cihaz ve bir kumandandan oluşur. Türkiye'de, agb anadolu tarafından geniş bir veri tabanından seçilen, değişik sosyoekonomik sınıflardaki ailelerin televizyonlarına takılan cihazdır.
Ailedeki herkesin, kumanda üstünde bir düğmesi bulunur. Televizyon açıldığında, odada bulunan kişiler kendi düğmelerine basarlar, odadan çıktıklarında da tekrar kendi düğmelerini off haline getirirler. Hangi kanalın seyredildiğini cihaz hafızasına alır. Aile bireylerinin kumanda kullanımlarıyla da hangi programın kim tarafından seyredildiği saptanmış olur. Telefonla da bir bağlantısı olan cihaz her gün sabaha doğru agb'nin ana bilgisayarıyla irtibata geçip bilgileri aktarır. Taze taze rating ölçümleri de böylelikle hazırlanır.
Cihazı evlerinde bulunduran aileler her ay kazandıkları puanlarla pek enteresan hediyeler alırlar; mutfak robotu, çatal bıçak takımı, baskül, gibi. cihaz bulundurup kullanarak çeyiz dizen pek çok aileye, komşusunda görüp cihaz taktırmak isteyen kadınlara rastlanmaktadır. - 19-10-2016, 13:47:20Seçim anketleri gibi düşünebilirsiniz. 5-10 bin kişi ile anket yaparak milyonlarca kişinin katılacağı anketin sonuçlarını tahmin edebiliyorlar.Ekpyrosis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu seçilen 5-10 bin kişi çok farklı eğitim seviyesi ve yaşam tarzlarına sahip olduğu için oluşturulan karışım doğruya yakın sonuç veriyor.
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 13:47:20 -->-> Daha önceki mesaj 13:32:21 --
Amerika ve Kanada'da da aynı şekilde yapılıyormuş, şu videoda anlatılıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=fX187HJDAxk