• 24-02-2009, 19:19:15
    #1
    Merhaba arkadaşlar..

    r10 Forumlarında çok sık karşılaştığım bir hata yüzünden bu konuyu yazma ihtiyacı duydum. Bir üye SMF'de karşılaştığı bir hata için buraya yazdğı zaman direk olarak "ayarlari_onar.php dosyasını çalıştır." şeklinde cevaplar geliyor ki; %80 hiç alakası olmadığı halde yazılıyor bu. Şimdi sizlere ayarlari_onar.php dosyasından ve kullanımından bahsedeceğim.

    Ayarlari_onar.php Nedir?

    Ayarlari_onar.php, orjinal adı ile repair_settings.php dosyası forumunuzda değiştirmeniz gereken ayarları, kolay bir şekilde değiştirmenize yarayan bir araçtır. Özellikle hosting değişikliklerinde, forum yolu, avatars, smileys, packages gibi klasörlerin yolu değiştiği için sitenizde hatalar ile karşılaşırsınız. İşte bunları kolay yoldan düzenlemeye yarayan dosyadır ayarlari_onar.php

    Ne zaman kullanılmalıdır?

    - Forumunuzun domain adresini değiştiriyorsanız.
    - Forumunuzun bulunduğu klasörü değiştiriyorsanız. (Mesela http://www.adres.com'dan http://www.adres.com/forum'a taşıyorsanız)
    - Veritabanızın adını veya kullanıcısını veya şifresini değiştiriyorsanız.
    - Host firmanız, kendi klasör sisteminde değişiklik yapmışsa ve bu sebeple forumunuz çalışmıyorsa.
    - Forumunuz "SMF is unable to connect to the database" şeklinde bir hata veriyorsa.
    - Forum temanız görünmüyorsa veya bembeyaz görünüyorsa.

    Eğer yukarıda saydığım hatalar ile karşılaşıyorsanız bu dosyayı kullanınız.

    Nasıl Kullanılır?

    Ekten ayarlari_onar.php dosyasını indirin. O dosyayı forumunuzun bulunduğu klasöre atın. Sonra tarayıcınızda http://www.sitenizinadi.com/forum/ayarlari_onar.php şeklinde dosyanın yolunu yazarak açın. karşınıza çıkan sayfada, "Dil: Turkish" yazan yer dışındaki bütün mavi linklere tıklayın. Sonra da kaydet tuşuna basın.

    Hepsi bu kadar. Artık forumunuz en sağlıklı ayarlar ile çalışmaya başlayacaktır.

    Tehlikesi Var mıdır?

    Evet, eğer bilinçsizce kullanılırsa tehlikesi vardır. Kimi kullanıcılar, kolaylık olsun diye FTP den dosyayı silmiyorlar. Bu çok büyük bir hatadır. Ayarlari_onar.php dosyası ile işiniz bittiği zaman, mutlaka silin!.. Aksi takdirde isteyen herkes sizin forumunuzun ayarlarını değiştirebilir, veritabanı şifrenizi okuyabilir..

    Evet arkadaşlar, ayarlari_onar.php dosyasının başka hiç bir yararı ve yaptığı bir işlem yoktur. Kod hatası aldığınız zamanlarda bu dosya sizin imdadınıza yetişmez. Karakter hatası aldığınız zamanlarda da bu dosya sizin imdadınıza yetişmez. Tek yaptığı, kurulum ve çalışma ayarlarını kontol etmek ve varsa yanlışları düzeltmektir.

    Saygılarımla..
  • 24-02-2009, 22:56:10
    #2
    ellerine saglık indiriyorum
  • 16-03-2009, 17:20:02
    #3
    Çok güzel döküman olmuş...
  • 17-03-2009, 00:02:52
    #4
    badboy14 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ellerine saglık indiriyorum
    FataL3rr0r adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok güzel döküman olmuş...
    Teşekkür Ederim..
  • 07-05-2009, 21:20:45
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    tşk ederim
  • 31-07-2009, 03:02:08
    #6
    Üyeliği durduruldu
    ""Forum temanız görünmüyorsa veya bembeyaz görünüyorsa.""
    arkadaşım bunu nasıl yapacağız anlatıırmısın
  • 31-07-2009, 03:04:14
    #7
    ademoz05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ""Forum temanız görünmüyorsa veya bembeyaz görünüyorsa.""
    arkadaşım bunu nasıl yapacağız anlatıırmısın
    Anlatır hocam ancak, tamamı kalın yazmak ban sebebidir

    Düzenleyiniz isterseniz.

    Teşekkürler hocam bilgiler için...
  • 31-07-2009, 05:58:39
    #8
    ademoz05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ""Forum temanız görünmüyorsa veya bembeyaz görünüyorsa.""
    arkadaşım bunu nasıl yapacağız anlatıırmısın
    Yapacağınız işlem basit. ayarlari_onar.php dosyasını FTP nize atacaksınız. daha sonra browser yardımı ile çalıştıracaksınız. Açılan sayfada önerilen ayarlar ile sizin kullandığınız ayarlar uyuşmuyor ise, mavi linklere (önerilen ayarlara) tıklayacaksınız. Daha sonra ayarları kaydet diyip, ayarlari_onar.php dosyasını FTP'nizden sileceksiniz.

    İşte bu kadar basit
  • 31-07-2009, 11:20:42
    #9
    Üyeliği durduruldu
    bayGaReZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapacağınız işlem basit. ayarlari_onar.php dosyasını FTP nize atacaksınız. daha sonra browser yardımı ile çalıştıracaksınız. Açılan sayfada önerilen ayarlar ile sizin kullandığınız ayarlar uyuşmuyor ise, mavi linklere (önerilen ayarlara) tıklayacaksınız. Daha sonra ayarları kaydet diyip, ayarlari_onar.php dosyasını FTP'nizden sileceksiniz.
    İşte bu kadar basit
    hocam hepsi önerilen ayarlar ama bir değişiklik yok

    "grikurt " saol dostum..