MCProf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
CentOS ve cPanel kombinasyonu oldukça mantıksız olacaktır çünkü getirin kabloyu biz bağlarız diyen mantalite, lisans ücreti sağlamayacaktır. Bu durumda centOS üzerinde, gerekli apache yapılandırmasıyla (sınırlı sayıda site düşünülerek) sistemi yönetmek daha mantıklı olacaktır.
Kesinlikle Ben en iyisi tek bir siteyi direk apache servera bağlatıp ana siteyi yayınlayayım gerisi için hosting almaya devam ücretsiz alternatifleri olmadığı sürece, lxadmin ve webmin e de baktım ama onlarla şuanlık uğraşmam zor, hem zamanım yok onları yönetmeyi öğrenebilecek kadar hem de ne kadar güvenilir onu bilmiyorum, bu iki sistem hakkında ki son kullanıcı yorumlarına da ihtiyacım var açıkcası. Gerçi lxadmin için baya bir güzel yorum okudum araştırırken bir ihtimal onu da kurup deneyebilirim en başta.


Ontek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tam tersine cPanel zorunludur bu işte. Bunun sebebi sunucunun gerekli updatelerini güvenlik vs gibi uygulamalarını cPanel kendi başına yaparak hem bir iş yükünden kurtarır hem de sunucunun iki gün sonra hacklenmesini engeller. Getirin bırakın buraya mantığında çalıştırılan bir sunucunun pek şansı yok maalesef. Sunucu bakım optimizasyon ve update ister...
Sunucuya bakım, optimizasyon vb şeyler yapacak kimse yok. Birçok alt sitelerde hala php4 kullanılıyor php5 desteği bile yok sunucuların çoğunda, bırakın upgrade'i downgrade yapmadıkları için şanslı bile sayılırız(!). Bilgi-İşlem gayet netti siz getirin biz kabloyu bağlarız sadece dediler açıkcası bu konuda onlarla birdaha muhattap da olamam. Gönül isterdi ki sizin dediğiniz gibi cpanel istediğimizde hemen alsınlar, her yeniliğe ayak uyduran, güvenli ve tam anlamıyla güncel bir sunucumuz olsun ama yapacak fazla birşey yok ne yazık ki.