html yi apache okumaz bilgisayar okur php yi apache derler html ye cevirip explorera gonderir yani html nin apache le bi alakası yok diller vs bi bağlantısı yok direk gorduğunu bilgisayarınızda derleyip goruntu olarak getirir dediğiniz olay sadece php için geçerli php sunucuda derlenir html kodları gonderilir kulanıcı bilgisayarı bunu işliyip gosterir html nin hızlı olmasıda bundandır..
kardeş sen ne anlatıyorsun bu arada, adam derdini çözdü boşver teknik terimleri mevzuları falan filanları.
Hem eğerki char set belirtilmemiş ise apache direk char setini gönderir. Senin dediğin pek bişi değil sankim.....