• 23-04-2007, 10:59:44
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Özellikle yaklaşık olarak son 2,5 yıldır, Linux serverlarda host edilen siteler, Windows serverlarda host edilen sitelere oranla, hemde gün geçtikçe artan bir farkla daha fazla hack edilmekte. (kaynak: zone-h)

    Yıllarca windows serverların süzgeç olduğu, açıklarından ve dandirik olduğundan bahsedilirdi. galiba windowsun boşuna günahı alınmış...

    (Şunu düşünebilirsiniz: "şimdi windows server kullanımı çok az, o yüzden". eskiden de linux serverlar çok az kullanılıyordu)
  • 23-04-2007, 11:14:50
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Nerde Çokluk,Orada B*kluk Misali...
  • 25-04-2007, 10:26:20
    #3
    Linux serverlerde hack daha basittir. en basit bir örnek verim ddos yiyen windows gördünüzmü? saldırı var apache durdu diyen windows gördünüzmü? peki linux gördünüzmü diyecem ama saçma soru olacak her gün görüyoruz

    Eğer windows server güvenliği 4/4 lük ayarlanır ise hack olayı olmaz. olursa nasıl olur adamın ftp şifresi basittir yada plesk şifresi yada maili hacklenir gibi şeyler yada scriptaçığıdır ama server açığı değildir.

    Windows serverde şu anda bilinen tek bir açık vardır ve o açıkla admin girişi yapılmaktadır. bu açığında kapatılması kolaydır. hoş kapatmayada fazla gerek yok açığı bilen yok gibi bir şey çünkü

    Saygılarımla,
  • 25-04-2007, 10:27:49
    #4
    Üyeliği durduruldu
    güvenlik sorunu yoktur.

    o sorunu bizler yaratırız yada kapatmayız.
  • 25-04-2007, 10:53:30
    #5
    Üyeliği durduruldu
    byLiLattah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Linux serverlerde hack daha basittir. en basit bir örnek verim ddos yiyen windows gördünüzmü? saldırı var apache durdu diyen windows gördünüzmü? peki linux gördünüzmü diyecem ama saçma soru olacak her gün görüyoruz
    Eğer windows server güvenliği 4/4 lük ayarlanır ise hack olayı olmaz. olursa nasıl olur adamın ftp şifresi basittir yada plesk şifresi yada maili hacklenir gibi şeyler yada scriptaçığıdır ama server açığı değildir.
    Windows serverde şu anda bilinen tek bir açık vardır ve o açıkla admin girişi yapılmaktadır. bu açığında kapatılması kolaydır. hoş kapatmayada fazla gerek yok açığı bilen yok gibi bir şey çünkü
    Saygılarımla,
    Çok komik bir yazı olmuş site hack dediğiniz şeyin sunucu ile alakası yok. script de bulunan açıklardan yola çıkaran genelde yapılan birşey. bilmeden konuşuyorsunuz ama konuşun ağzı olan konuşuyor nasılsa.

    Bende bugüne kadar linux de mavi ekran diye birşey görmedim?
  • 25-04-2007, 13:19:04
    #6
    byLiLattah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Linux serverlerde hack daha basittir. en basit bir örnek verim ddos yiyen windows gördünüzmü? saldırı var apache durdu diyen windows gördünüzmü? peki linux gördünüzmü diyecem ama saçma soru olacak her gün görüyoruz

    Eğer windows server güvenliği 4/4 lük ayarlanır ise hack olayı olmaz. olursa nasıl olur adamın ftp şifresi basittir yada plesk şifresi yada maili hacklenir gibi şeyler yada scriptaçığıdır ama server açığı değildir.

    Windows serverde şu anda bilinen tek bir açık vardır ve o açıkla admin girişi yapılmaktadır. bu açığında kapatılması kolaydır. hoş kapatmayada fazla gerek yok açığı bilen yok gibi bir şey çünkü

    Saygılarımla,
    Sen şuna şöyle desene;
    Ben linux bilmiyorum. Linux serverim olsa hemen hacklenirim. Windows biliyorum açığımı kapatıyorum henüz hacklenmedim.

    NOT : Al sana LinuX The Linux Kernel Map
  • 25-04-2007, 17:03:37
    #7
    mynet de windosw dimi
  • 25-04-2007, 17:09:19
    #8
    Berkeley adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok komik bir yazı olmuş site hack dediğiniz şeyin sunucu ile alakası yok. script de bulunan açıklardan yola çıkaran genelde yapılan birşey. bilmeden konuşuyorsunuz ama konuşun ağzı olan konuşuyor nasılsa.

    Bende bugüne kadar linux de mavi ekran diye birşey görmedim?


    Hımm haklısın ağzım var konuşuyorum. sonuçta aslında windowsdan anlamıyorum sadece laf olsun diye yazıyorum.. yoksa türkiye içinde isimlerini yazsam cidden büyük host firmaları diyeceğiniz 20 den fazla firmanın windows 2003 server plesk panel managed bakımını filan yapmıyorum. dediğiniz gibi sadece ağzım var konuşuyorum..


    Arkadaş soru sormuş bende yorumumu yaptım ney zoruna gitti onu anlamadım ama bu tarz yerler polemiğe girilecek yerler değildir kimse ilede girmem polemiğe, üst kısımdaki benim yorumumdu sonrakide senin. saygı duyarım..

    Saygılarımla,
  • 25-04-2007, 17:12:26
    #9
    Meksikalı adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen şuna şöyle desene;
    Ben linux bilmiyorum. Linux serverim olsa hemen hacklenirim. Windows biliyorum açığımı kapatıyorum henüz hacklenmedim.

    NOT : Al sana LinuX The Linux Kernel Map
    Evet arkadaşım haklısın Linux bilmiyorum anlamıyorum bir ara linux server devraldık en fazla 1 ay yönetebildim aynen dediğin gibi hacklendik. ve şu anda yine linux server verin yine hacklenirim.çünkü alanım değil bilgim yok.

    Çok uzun süredir windows 2003 üzerine özeleğitimler aldım ve kendimi geliştirdim windowsta iddialıyım ama seninde dediğin gibi dijital ortamda herşey olabilir ne kadar iddialı olursam olayım hacklenebilirim.

    Saygılarımla,