• 30-07-2009, 05:24:12
    #1
    Tr deki sunucuma erişim kesilmesi durumunda başka bir lokasyondaki başka bir sunucunun devreye girmesini istiyorum.

    Yedekte kalacak sunucumun ip adresleri ile yeni ns (yeni1.alanadim.com, yeni2.alanadim.com) ler oluşturdum ve yayınlanan alan adlarına eski sunucunun nslerinin altına yenilerini ekledim.

    Nsler eklenmiş hali :
    yeni1.alanadim.com
    yeni2.alanadim.com
    eski1.alanadim.com
    eski2.alanadim.com

    1. Bu yöntem işe yarar mı sizce?
    2. Nslerin sıralaması değişti ve son eklediğim nsleri en yukarı aldı. Biri siteye bağlanmaya çalıştığında ilk hangisini deneyecektir.
    3. Sitelerdeki mysql veri tabanlarının ve dosyaların yeni sunucuya ara ara otomatik yedeklenmesini nasıl sağlayabilirim?


    Teşekkürler.
  • 30-07-2009, 11:35:43
    #2
    Üyeliği durduruldu
    onu bilmiyorum fakat devre dışı kaldığında yeniden ns verebilirsin 5 dakka içinde aktif olmaya başlar
  • 30-07-2009, 19:04:45
    #3
    Üyeliği durduruldu
    NS Kontrolü numaralandırma sıralamasıyla yapılır. Yani ; ns1 - ns2 - ns3 - ns4 gibi.

    Sıra atlanmaz. ns1'den cevap gelmezse ns2'ye geçilir. Sen sadece 2 siteninde içeriğini aynı yap ve ns'leri doğru bir sırayla gir.
  • 30-07-2009, 23:34:07
    #4
    mow
    Üyeliği durduruldu
    Yok artık numarasız olan ns isimlerinide alfabeye göre sıralıyor değil mi?

    Doğrusu, domainine name server tanımlarken "primary ns address", secondary tertiary vs vs diye tanım yaparsın, primary listede birinci secondary ikinci tertiary üçüncü vs vs diye gider, yani ns6766 adlı nameserverını listede primary olarak yazarsan ilk o sorgulanır.

    Sıra atlanmaz diye de bir şey yoktur, bazı dns çözücüleri listeyi aldıktan sonra tüm ns leri kontrol ederler ve en hızlı eriştikleri networke göre cevap döndürürler, illa sıra ile olacak diye bir durum yok ama genel olarak elbette listedeki sıraya göre almaları mantıklı olan.

    Senin durumunda şöyle bir durum var; siten daha önceden açık olduğu için, resolverlar senin eski sitenin ns lerini cache etmişlerdir ve bu eski ns ler yanıt verdiği sürece genelde cacheten düşmezler bu yüzden trafiğinin çoğu eski ns in yönlendirdiği ip üzerinden gidecektir, geri kalanı ise yeni ns i yönlendirdiğin adres üzerinden.
  • 31-07-2009, 00:13:25
    #5
    Teşekkür ederim mow;
    Daha sonra yaptığım araştırmalar sonucu bu tip bi yedek sunucu kurmada asıl sorunun senin de belirttiğin gibi cache lerden kaynaklanıyor. Bazı siteler DNS Failover hizmeti veriyorlar ve nerdeyse tümü ücretli. Bu tip bir servis kullanacağız muhtemelen. Tavsiyeleriniz varsa alabilirim.

    Diğer taraftan sunucu dosyalarının ve veri tabanlarının yedeklenmesi konusunda Deltacopy gibi bir rsync türevi arıyorum. Bazı siteler bu hizmeti de ücret karşılığı verebiliyor ya da bazı açık kaynaklı yazılımlar var senkronize rsync yapabilen.

    Bu konularda düşünenler varsa umarım faydası olur bu anlattıklarımın. İleri seviyede bilgisi olanlardan da fikir ve tavsiyelerini bekliyorum
  • 31-07-2009, 07:40:08
    #6
    Üyeliği durduruldu
    mow adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok artık numarasız olan ns isimlerinide alfabeye göre sıralıyor değil mi?
    Doğrusu, domainine name server tanımlarken "primary ns address", secondary tertiary vs vs diye tanım yaparsın, primary listede birinci secondary ikinci tertiary üçüncü vs vs diye gider, yani ns6766 adlı nameserverını listede primary olarak yazarsan ilk o sorgulanır.
    Sıra atlanmaz diye de bir şey yoktur, bazı dns çözücüleri listeyi aldıktan sonra tüm ns leri kontrol ederler ve en hızlı eriştikleri networke göre cevap döndürürler, illa sıra ile olacak diye bir durum yok ama genel olarak elbette listedeki sıraya göre almaları mantıklı olan.
    Senin durumunda şöyle bir durum var; siten daha önceden açık olduğu için, resolverlar senin eski sitenin ns lerini cache etmişlerdir ve bu eski ns ler yanıt verdiği sürece genelde cacheten düşmezler bu yüzden trafiğinin çoğu eski ns in yönlendirdiği ip üzerinden gidecektir, geri kalanı ise yeni ns i yönlendirdiğin adres üzerinden.
    Çoğu domain satanların yönetim paneli (isimtescil gibi) ns1'i primary - ns2'yi secondary olarak görüyor zaten