tamam osman bey ama değişkenin alıcağı değeri bize sormasını sağlayamıyormuyuz mesela
ipyi girin banlıcam:
diye sorucak bana cevabıma görede $1 değişkeninin değerini belirlicek
Kendi kodunu kendin yap :)
62
●11.130
- 20-07-2007, 13:47:43ne answer i sen git php yazHaymac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
#/usr/bin/!
echo -n "İsim:"
read adi
echo "Selam $adi"
bunu yazıyoruz bu seferde test2 diye kaydedelim
sh test2 yazınca
isim:
yazıp bekleyecek biz oraya isim yazacaz bir form doldurur gibi enter e basacaz read karşısındaki adi değişkeni verilen değeri alacak.. örnek osman yazarsak
Selam osman
çıkacak karşımıza - 20-07-2007, 13:47:50Misafir#!/bin/sh
echo "Enter your command (who, list, or cal)"
read command
case "$command" in
who)
echo "Running who..."
who
;;
list)
echo "Running ls..."
ls
;;
cal)
echo "Running cal..."
cal
;;
*)
echo "Bad command, your choices are: who, list, or cal"
;;
esac
exit 0
#!/bin/bash
echo -n "What's your name? "
read var1
echo "hello $var1" - 20-07-2007, 13:52:50echo -n nedemek onuda anlatayım
direk echo yazsaydık
isim:
çıkardı ama yazarken altına geçerdi yazdıklarımız
isim:
osman
ama -n koyarsak
isim: osman
olur
buna bakaraktan setuplarda bekleme ekranı yapabiliriz örnek
echo -n "Yükleniyor."
sleep 2
echo -n "."
sleep 2
echo -n "."
sleep 2
echo -n "."
sleep 2
echo -n "."
bunu yapınca
Yükleniyor......
şeklinde noktalar yavaş yavaş eklenecek
-n koymasak
Yükleniyor.
.
.
.
.
olacak..
umarım anlatabilmişimdir.

